یکی دیگر از مرسوم ترین  راه های مهاجرت به یک کشور توسعه یافته مثل استرالیا، مهاجرت از طریق تحصیل است. در واقع تحصیل در استرالیا می تواند یکی از بهترین تجربه هایی باشد که هر شخصی در طول زندگی خود کسب کند.

از آنجایی که  سیستم آموزشی استرالیا  شهرت جهانی پیدا کرده، روز به روز بر تعداد افراد تحصیلکرده این کشور  هم در مقایسه با  کشورهای دیگر در حال افزایش است. البته با وجود  بیش از هزار و صد موسسه آموزشی و 22000 رشته تحصیلی ، برای دانشجویان بین المللی طیف وسیعی از گزینه های  تحصیلی فراهم می شود .

 همچنین اگر بخواهیم کیفیت دانشگاه های استرالیا را مورد بحث قرار دهیم باید  بگوییم که 25 دانشگاه از دانشگاه های استرالیا در بین 500 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته اند. بعلاوه  7 دانشگاه  هم در لیست 120 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. به طور مثال دانشگاه ملی استرالیا در رده 21 جهان، دانشگاه ملبورن در رده 41 و دانشگاه سیدنی در جایگاه 40 جهان قرار دارند.

 جالب است بدانید  که استرالیا  به عنوان سومین کشور محبوب برای مهاجرت تحصیلی  در میان کشورهای انگلیسی زبان، شناخته شده است و به دلیل سیستم آموزشی شناخته شده اش در سراسر دنیا،  عده کثیری را به قصد ادامه تحصیل  روانه این کشور کرده است. چرا که فارغ التحصیلان از دانشگاه های این کشور، پس از اتمام تحصیلات  می توانند به راحتی و به سرعت در هر جای دنیا که بخواهند، مشغول به کار شوند.

با همه این تفاسیر قبل از اقدام به مهاجرت به هر کشوری به قصد تحصیل باید با شرایط و پروسه پذیرش در دانشگاه ها و همچنین هزینه ها تا حدودی آشنا شد تا با یک برنامه ریزی درست و حساب شده برای مهاجرت اقدام کرد. از این رو ما هم قصد داریم در این مبحث به شرایط تحصیل در استرالیا بپردازیم.

پس با ما همراه باشید و این مبحث را از دست ندهید.

با شرایط تحصیل در استرالیا آشنا شویم.

با توجه به اینکه استرالیا یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین المللی به شمار می رود، بنابراین باید یک سری شرایط را برای تحصیل در این کشور را  در نظر گرفت.

البته شرایط تحصیل در استرالیا بسته به نوع دانشگاه متفاوت است یعنی اینکه هر دانشگاه از شرایط خاصی برخوردار است. اما به طور کلی شرط اصلی پذیرش در دانشگاه های استرالیا، داشتن مدرک معتبر زبان انگلیسی( آیلتس) با نمره قابل قبول و پرداخت هزینه تحصیل در استرالیا است.

متقاضیان حداقل باید مدرک زبان آیلتس را با نمره 6 تا 6.5 برای پذیرش در دانشگاه های استرالیا را داشته باشند. اما اگر نتوانستید نمره مورد قبول در زبان را کسب کنید، باید برای ورود به دانشگاه، قبل از شروع دوره اصلی، دوره زبان را بگذرانید.

مسلما وقتی به قصد تحصیل راهی کشور دیگری می شوید، باید یک سری هزینه ها را هم در نظر بگیرید که هزینه تحصیل هم یکی از آن هاست. معمولا پس از اینکه تصمیم به مهاجرت می گیرید، اولین سوالی که به ذهنتان خطور می کند بحث هزینه تحصیل است که استرالیا نیز از این قاعده مستثنی نیست.

خوب. حالا اگر موافق باشید با هم هزینه تحصیل در استرالیا را بررسی کنیم. پس این شما و این هم هزینه تحصیل در استرالیا.

برای تحصیل در استرالیا چقدر باید دست و پا کنیم؟

به طور کلی هزینه تحصیل در استرالیا با توجه به نوع دانشگاه، مقطع و رشته تحصیلی متفاوت است. اما به طور میانگین شما بین 25 تا 30 هزار دلار باید برای تحصیل در نظر بگیرید.

اگر بخواهیم هزینه های تحصیل در استرالیا را در مقاطع مختلف به طور جداگانه مورد بحث قرار دهیم، می توانیم به صورت زیر بیان کنیم.

هزینه تحصیل در استرالیا در مقطع کارشناسی

البته هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در استرالیا از دانشگاه به دانشگاه متفاوت است. اما مینیمم هزینه تحصیل در مقطع لیسانس حدودا بین 25000 تا 35000 دلار است. در ضمن هرچه رتبه دانشگاه بالاتر باشد، هزینه تحصیل هم به همان نسبت بالاتر است.

هزینه تحصیل در استرالیا در مقطع کارشناسی ارشد

هزینه تحصیل مقطع فوق لیسانس هم در استرالیا بسته به نوع رشته و دانشگاه متفاوت است. اما در کل این هزینه برای دانشجویان بین المللی حدودا بین 22000 تا 50000 دلار است.

هزینه تحصیل در استرالیا در مقطع دکترا

هزینه تحصیل در مقطع دکتری بین 15 تا 30 هزار دلار در سال است. البته ناگفته نماند که برخی از دانشجویان بین المللی مقطع دکتری در استرالیا می توانند بورسیه تحصیلی بگیرند که کمکی برای کاهش در هزینه های تحصیل آن ها است.

خوب. حال که صحبت از هزینه و بورسیه تحصیلی شد، بد نیست یه اشاره ای هم به بورسیه تحصیلی استرالیا داشته باشیم. پس با ما همراه باشید.

بورسیه تحصیلی در استرالیا

از آنجاییکه سطح رفاه زندگی در استرالیا بالا است، به همان نسبت هم هزینه های زندگی در این کشور بالا است. از این رو بسیاری از دانشجویان بین المللی در صدد گرفتن بورسیه تحصیلی این کشور هستند تا بتوانند از پس هزینه های تحصیل و زندگی در استرالیا بر بیایند.

البته بورسیه های  دانشجویی متعددی  در دانشگاه های مختلف استرالیا به دانشجویان ارائه می شود. اما گرفتن بورسیه یک سری شرایط خاص خود را دارد.

در کل دولت استرالیا یا تعدادی از مراکز آموزشی، مراکز دولتی و خصوصی استرالیا این بورسیه های تحصیلی را فراهم می کنند. برخی از این بورسیه ها به نوعی تخفیف شهریه دانشگاه ها و برخی هم رایگان کردن شهریه و یا حتی کمک در پرداخت هزینه های زندگی طی تحصیل است.

قابل به ذکر است که دانشجویان  در مقطع لیسانس،  تقریبا شانسی برای گرفتن بورسیه ندارند. اما در مقطع ارشد پژوهش محور و دکتری در صورتیکه رزومه قوی داشته باشند، می توانند شامل بورسیه شوند.

بدون حتم با تعریف هایی که از دانشگاه های استرالیا به گوش می رسد، مشتاق شده اید که در خصوص دانشگاه های استرالیا اطلاعاتی کسب کنید. پس بیشتر از این شما را منتظر نمی گذاریم و می رویم سر اصل مطلب.

 تحصیل در دانشگاه های استرالیا

با توجه به سطح کیفی آموزشی استرالیا، به طور یقین باید از بهترین دانشگاه ها برخوردار باشد. بد نیست بدانید که استرالیا دانشگاه های تراز اول در سطح جهان را دارد و روز به روز بر تعداد متقاضیان تحصیل در این دانشگاه ها افزایش می یابد.

به طورکلی 40 دانشگاه بزرگ و دولتی در این کشور قرار گرفته است. 8 دانشگاه از دانشگاه های استرالیا از بالاترین رتبه برخوردار هستند و به دانشگاه های گروه هشت معروف هستند.

دانشگاه ملی استرالیا، دانشگاه ملبورن، دانشگاه سیدنی، دانشگاه نیوساوت ولز، دانشگاه کوئینزلند، دانشگاه موناش، دانشگاه استرالیای غربی، دانشگاه آدلاید د دانشگاه تکنولوژی سیدنی  از بهترین دانشگاه های استرالیا هستند.

 

و کلام آخر

 در یک جمع بندی کلی باید خاطرنشان کنم که با مهاجرت به یک کشور مرفه با اقتصاد رو به رشد، موسسات آموزشی و سیستم آموزشی با کیفیت مثل استرالیا می‌توانید آینده ای روشن را پیش رو داشته باشید. پس برای دست یافتن به یک زندگی ایده آل فرصت را از دست ندهید.

چنانچه تصمیم خود را گرفته‌اید، می‌توانید روی کمک مشاورین موسسه مهاجرتی ویزاپیک حساب کنید. مجموعه ویزاپیک با سال‌ها تجربه در امر مهاجرت به کانادا و اخذ انواع ویزاها می‌توانند به شما کمک کنند.

پس برای بهره‌مندی از کمک کارشناسان و مشاورین مجموعه، می‌توانید وارد سایت شده و فرم ارزیابی اولیه را تکمیل کنید.

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: