در این روز ها با توجه به نوسان قیمت دلار مردم به سمت خرید طلا رفتند وباعث داغ شدن بازار خرید طلا شده ولی همچنان بازار خرید دلار نسبت به خرید طلا قوی تر است.وحالا برد با خرید دلار است یا با خرید طلا؟

رشد قیمت دلار در ابتدای هفته موجب شد میزان تقاضا در بازار سکه نیز بالا برود. سکه امامی دیروز توانست ۶۰ هزار تومان رشد را تجربه کند و در محدوده ۱۲ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان قرار بگیرد. فلز گران‌بهای داخلی در ابتدای روز حتی تا بالای محدوده ۱۲میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی پیشروی کرده بود، ولی با افت دلار از اواسط روز، سکه‌بازان نیز کمی از موقعیت خرید عقب‌نشینی کردند.

برخلاف دلار، دیروز طلای جهانی اثر چندانی بر نوسانات بازار سکه نداشت، ‌چرا که حداقل تا ساعت ۳ بعدازظهر، فلز زرد عمدتا در یک دامنه محدود و در حوالی هزار و ۷۹۰ دلار جابه‌جا شد.

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت‌تاثیر نگرانی‌ها از تاثیر واریانت جدید ویروس کرونا بر بهبود اقتصاد جهانی، به‌رغم قوی‌‌‌تر بودن دلار، نوسان داشت و در ساعت ۲۰ روز گذشته در سطح ۱۷۸۴دلار ایستاد. به نظر می‌رسد با توجه به ابهامات موجود در خصوص اینکه واریانت جدید خطرناک‌‌‌تر از دلتاست یا خیر، قیمت طلا پشتیبانی خواهد شد.

عاملی که ممکن است رشد قیمت طلا را محدود کند، دلار قوی‌‌‌تر خواهد بود که هزینه خرید طلا را برای خریداران غیرآمریکایی افزایش می‌دهد. در حال حاضر مهم‌ترین عامل رسیدن قیمت طلا به مرز ۱۸۰۰دلار، گونه جدید ویروس کرونا عنوان می‌شود. اگر خطر ناشی از گونه جدید کووید-۱۹ در حدی باشد که دولت‌‌‌های بزرگ را وادار به اعمال قرنطینه کند، مشکل سمت عرضه برجسته خواهد شد و قیمت طلا شانس خوبی برای رشد خواهد یافت.

تاثیر مذاکرات بر بازارها / کدام بازار بیشترین اثر را می‌پذیرد؟

برخی کارشناسان معتقدند در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات، امکان کاهش موقت قیمت دلار تا حدود ۲۵ هزار تومان نیز وجود دارد اما اگر مذاکرات فرسایشی شود، روند دلار صعودی می‌شود.

همچنین گروهی از کارشناسان معتقدند بازار طلا می‌تواند از قیمت دلار تاثیر بگیرد.

به اعتقاد آنها با وجودی که قیمت طلا تحت تاثیر اونس جهانی هم قرار دارد، قیمت دلار در بازار داخلی عامل موثرتری است.

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: