رابطه جنسی دردناک برخی از زوج ها را درگیر می کند. درد در رابطه جنسی بیشتر در زنان اتفاق می افتد. این مشکل در رابطه جنسی قابل درمان است. ابتدا باید علت درد در رابطه جنسی مشخص شود.

 

علت احساس درد در رابطه ی و راه حل آن

- عدم آماده سازی و پیشنوازی

اغلب رابطه جنسی خشن و سریع، عدم آماده سازی و پیشنوازی قبلی و علت روانکاری ایجاد درد در زنان است. اغلب زنان برای این که آمادگی دخول را پیدا کنند نیاز به 10 تا 15 دقیقه پیش نوازی دارند.

 

-عفونت

درد در حین رابطه جنسی می‌تواند به دلیل عفونت باشد که با ترشحاتی نیز همراه است. اگر ترشح سفید، غلیظ و فوق العاده خارش دار است احتمالا عفونت قارچی است، رشد بیش از حد مخمرهایی که به طور معمول در واژن تکثیر می شوند.

 

باکتری واژینال، که معمولا مایل به خاکستری است، ترشحات آبکی بوده و بوی ماهی می دهند. بیماری های مقاربتی نظیر سوزاک یا کلامیدیا که اغلب هیچ نشانه ای ندارند اما می توانند باعث ایجاد درد لگنی و ترشحات زرد مایل به سبز شوند.

 

راه حل: به توصیه دکتر دویک برای معاینه به پزشکتان مراجعه کنید. با این که در هر گوشه کناری می توانید یک کرم برای درمان عفونت قارچی پیدا کنید ولی بهتر است از راه درست وارد شده و برای دکترتان توضیحات لازم را ارائه کنید تا از درمان خود مطمئن شوید.

 

- خشکی واژن

هنگامی که یک زن تحریک می شود، قسمت های مختلف اندام تناسلی اش کمی متورم می شود و مایعی به طور طبیعی از داخل واژن ترشح می شود. به همین ترتیب  به حفاظت از یک زن در طول رابطه جنسی کمک می کند.بدون این مکانیسم های محافظت طبیعی، بافت واژن ممکن است خشک و نازک باشد و باعث اصطحکاک ناخوشایند یا حتی جراحت شود.متاسفانه خانم هایی که چنین مشکلاتی دارند، درد را تحمل می کنند. این کار باعث تشدید درد می شود.

 

راه حل: از پمادهای مخصوص روان کننده برای مقاربت استفاده کنید. و یا 20 تا 30 دقیقه قبل از مقاربت به عشق بازی بپردازید.

 

- آلت بزرگ مرد

درحالی که مردان نگرانی های زیادی بابت کوچک بودن آلت تناسلی شان دارند، بسیاری از زنان از زیاد بزرگ بودن آلت تناسلی همسرشان شکایت می کنند. بزرگ بودن آلت تناسلی مرد چه به لحاظ ضخیم بودن چه بلند بودن، می تواند رابطه ی جنسی را دردناک کند.

 

راه حل: از یک متخصص جنسی کمک بگیرید. تا متوجه شوید که چه در چه وضعیت و پوزیشنی و یا ریتمی رابطه ی جنسی راحت تری را خواهید داشت.

 

- کیست تخمدان

درد تیر کشنده بسیار شدید قبل از ارگاسم می تواند نشانه کیست تخمدان باشد که شریکتان حین رابطه تصادفی به آن ضربه وارد کرده. وجود یک کیست پر از مایع در تخمدان غیر معمول نیست و اگر لمس شده یا فشاری به آن وارد شود حتی از طریق واژن ممکن است درد بگیرد.

 

راه حل: اگر حین رابطه ضربه ای حس کردید حتما با پزشکتان مشورت کنید. پزشک شما با آزمایشات لازم کیست را تشخیص داده و راه های درمانی را پیش پایتان می‌گذارد.

 

- اختلال واژینیسموس

زن در ابطه ی جنسی می تواند اضطراب باشد. زنانی که به اختلال واژینیسموس مواجه هستند، از تامپون ها، آزمایش های زنان، مقاربت و به طور کلی هر نفوذی به داخل واژن شان می ترسند.

 

راه حل: درمان جنسی می تواند علت اصلی ترس را کشف کند. و از طرفی با طراحی مراحلی منظم از دخول بدون درد را میسر می کند.

 

- پایین آمدن سطح استروژن

در برخی دوره های زندگی زنان احتمال درد هنگام رابطه جنسی بیشتر است. دو سوم از زنانی که به کودکشان شیر می دهند به دلیل پایین آمدن سطح استروژن در بدن و در نتیجه کم شدن ترشحات و انعطاف پذیری واژن هنگام رابطه جنسی واژینال و دخول احساس درد واضحی دارند.

 

توصیه‌هایی به آقایان..

وقتی از زنان سوال می کنیم که آیا در مورد دردشان با شریک زندگیشان صحبت می کنند یا خیر متوجه می شویم که اغلب آن ها مشکلشان را با شریک زندگیشان در میان نمی گذارند و برخی احساس می کنند شوهرشان اهمیتی به این موضوع نمی دهد بنابراین لزومی به گفتن نیست. برخی نگران این هستند که حسشان نامعقول باشد و یا نمی خواهند حس و حال رابطه را خراب کنند.

 

بنابراین بهترین کار است که مردان پیش قدم شده و در این زمینه از شریک زندگیشان سوالاتی بپرسند تا به پاسخ های درستی برسند. باید به او اطمینان بدهید که همیشه به فکرش هستید و اگر مشکلی پیش می آید می خواهید آن را حل کنید. اگر همسرتان به هر دلیلی در زمان رابطه جنسی درد دارد باید در این زمینه انعطاف پذیر باشید و نیازی نیست در هر رابطه جنسی حتما دخول داشته باشید و می توانید با رابطه جنسی دهانی یا ماساژ ارضا شوید.

 

اگر در پوزیشن خاصی احساس درد دارد زاویه خود را تغییر دهید تا بتوانید به بهترین حالت برسید. اگر حرکاتتان در رابطه واژینال خیلی سریع است بهتر است سرعت آن را کاهش دهید مگر در موارد استثنایی که بخواهید رابطه جنسی خشن را تجربه کنید و حتما از خواست همسر خود مطمئن شوید و فقط به فکر لذت خود نباشید و از لوبریکانت زیادی استفاده نمایید.

 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: