هوتن شکیبا (زادهٔ ۲۴ خرداد ۱۳۶۳) هنرپیشه و صداپیشه اهل ایران است. هوتن شکیبا که با بازی در سریال لیسانسه‌ها شهرت پیدا کرد، در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر، برای بازی در فیلم شبی که ماه کامل شد، موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد گردید.

 

زندگی‌ حرفه‌ای

هوتن شکیبا، ۲۴ خرداد ۱۳۶۳ در تهران متولد شد و در سنندج بزرگ شد. او کارشناس کارگردانی تئاتر از دانشگاه سوره و کارشناس ارشد بازیگری از دانشگاه هنر است. از کارهای او می‌توان به بازی در فیلم‌های سینمایی طبقه حساس، هلن، شبی که ماه کامل شد و مجموعهٔ تلویزیونی لیسانسه‌ها اشاره کرد. وی همچنین صداپیشگی دو عروسک دیبی و خونه بغلی را برای مجموعه‌های کلاه قرمزی در کارنامه دارد.

هوتن شکیبا به همراه نوید محمدزاده، یوسف باپیری، اشکان خیل‌‌‌نژاد و آرمان کوچکی از اعضای گروه «تئاتر تازه» هستند.

هوتن شکیبا در دوران دانشگاه خود در نمایش و فیلم‌های کوتاه زیادی بازی کرده‌است و همیشه خواسته با ایفای نقش‌های مختلف تجربه کسب کند. او در جشنوارۀ یازدهم تئاتر دانشگاهی در سال ۱۳۸۷ با ایفای نقش در تئاتری به نام «ویلون‌هایتان را کوک کنید» نخستین کار جدی و حرفه‌ای خود در تئاتر را بازی کرد و توانست جایزۀ بازیگر اول را کسب کند به گفتهٔ خودش پس از آن امیدوارتر از قبل شروع به تمرین کرده و در نمایش‌های مختلف دانشگاهی شرکت کرده‌است.

او گفته‌است: «من حتی دورهٔ دانشگاهم را طولانی کردم تا از حرفه‌ام دور نشوم تا حدی که پدرم از من خواست اگر کاری در تئاتر نیست کار دیگری انجام دهم، اما من ناامید نشدم و در نهایت با ایفای نقشی کوتاه در تئاتر ماراساد تقدیر شدم». وی ابتدا در تله فیلمی به کارگردانی بهروز شعیبی مقابل دوربین قرار گرفت و سپس برای بار نخست، در سال ۱۳۹۲، در یک فیلم بلند به نام «شب بیرون» به کارگردانی کاوه سجاد حسینی نقش‌آفرینی کرد و پس از آن دعوت به بازی در فیلم «طبقه حساس» به کارگردانی کمال تبریزی و «حق سکوت» به کارگردانی هادی نائیجی شد.

از کارهای اخیر او در تئاتر می‌توان مرگ هوتن، الیور توئیست، ۱۰۰٪ و بینوایان را نام برد.

در سال ۱۳۹۷ در نمایش بینوایان وی در نقش موسیو تناردیه همراه با سحر دولتشاهی در نقش مادام تناردیه ایفای نقش کردند.

هوتن شکیبا به همراه الناز شاکردوست در جشنواره فیلم فجر هر دو با هم برای بازی در فیلم شبی که ماه کامل شد جایزه گرفتند، در حالی که قبل از آن‌ها محمدرضا فروتن و هدیه تهرانی هر دو برای بازی در فیلم قرمز این جوایز را دریافت کرده بودند.

 

استایلی شیک هوتن شکیبا + عکس

 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۲۳ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: