وزیر راه و شهرسازی گفت: نتایج پالایش متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تا پایان خرداد با حضور رئیس جمهور اعلام می شود.

آقای رستم قاسمی گفت: پایان خرداد جلسه شورای‌عالی مسکن با حضور رئیس‌جمهور برگزار می‌شود و در آن جلسه مسئولان استان‌ها روند تامین اراضی، اجرا و پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن را گزارش می‌کنند.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، اراضی قابل‌ملاحظه‌ای آماده بارگذاری برای واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی است و ضرورت دارد تا استان‌ها قبل از روز‌های پایانی خرداد نتایج پالایش را نهایی و اعلام کنند تا بعد از اعلام نتایج پالایش، روند ساخت واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن در اراضی تامین شده، آغاز شود.

حدود ۴۴۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن طی ماه‌های گذشته کلنگ زنی شده و سیاست وزارت راه و شهرسازی توسعه کلانشهر‌ها نیست بلکه ساماندهی سرریز جمعیتی کلانشهر‌ها در شهر‌های جدید است.

این مورد باید در پالایش‌ها توسط سایر شهر‌ها مدنظر قرار بگیرد چراکه حدود ۸ میلیون مستاجر و جوان در کشور وجود دارند که باید برای این اقشار واحد‌های مسکونی مناسب تولید و امکانی ایجاد شود تا طرح نهضت ملی مسکن در استان نیاز بخش عمد‌ه‌ای از متقاضیان را پاسخ بدهد.

تاکنون اراضی ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مسکونی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده و اعلام شده تا مرداد و شهریور اراضی ۴ میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین می‌شود.

 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: