عضو کمیسیون آموزش از اجرایی‌شدن قانون رتبه‌بندی معلمان تا پایان خرداد ماه خبر داد.

مهدی اسماعیلی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، درباره آخرین وضعیت قانون رتبه‌بندی معلمان، اظهار کرد: این قانون توسط مجلس به تصویب رسیده و از سوی شورای نگهبان به تأیید رسیده و در زمان حاضر تبدیل به قانون شده و به دولت ابلاغ شده است و باید آیین‌نامه اجرایی آن به تصویب برسد.

وی افزود: آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان از سوی وزارت آموزش و پرورش تدوین و به کمیسیون مربوطه در دولت ارجاع شد که در مراحل پایانی بررسی در این کمیسیون است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه طبق قانون باید تا پایان خرداد ماه قانون رتبه‌بندی معلمان اجرایی شود، ادامه داد: امیدوارم دولت در موعد قانونی که تعیین شده است این قانون را برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ کند.

اسماعیلی با ابراز اینکه برخی از کارشناسان نسبت به نسخه اولیه آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان که توسط آموزش و پرورش تدوین شده بود نقطه‌نظراتی داشتند، اضافه کرد: در نهایت در کارگروهی که برای تدوین آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان تدوین شده بود، ۲۶ بار این آیین‌نامه اصلاح شد تا یک آیین‌نامه تدوین شود که قابلیت اجرایی داشته باشد.

نماینده میانه در مجلس ادامه داد: این کارگروه اصلاحات و تغییرات عمده‌ای در آیین‌نامه به وجود آوردند که در نهایت نسخه ۲۶ که نسخه نهایی بود به تصویب رسید و در دستورکار کمیسیون مربوطه در هیئت دولت قرار گرفت.

 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۱۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: