در آگوست سال گذشته، واتساپ یک ویژگی جدید به نام «View Once» را ارائه کرد که به کاربران اجازه می‌داد محتواهای تصویری و ویدیویی ناپدید شونده را در این پلتفرم به اشتراک بگذارند. اما این ویژگی جدید ممنوعیت ثبت اسکرین‌شات نداشت. در حقیقت کاربرانی که این چنین محتواهایی را دریافت می‌کردند، به راحتی می‌توانستند با گرفتن اسکرین‌شات این محتواها را قبل از ناپدید شدن برای خود ذخیره کنند و عملاً این قابلیت کارایی نداشت. اما اکنون واتساپ در حال کار بر روی مسدود کردن گرفتن اسکرین‌شات برای محتواهای View Once است تا این مشکل فاحش را به همراه چند ویژگی حفظ حریم خصوصی دیگر برطرف کند.

«مارک زاکربرگ»، بنیان‌گذار و مدیر عامل شرکت مالک واتساپ یعنی متا، اخیراً سه ویژگی جدید حریم خصوصی را برای این پیام‌رسان محبوب معرفی کرده است. این سه ویژگی جدید شامل ممنوعیت گرفتن اسکرین‌شات برای پیام‌های View Once، گزینه‌ای برای خروج بی‌صدا از گروه‌ها و امکان انتخاب افرادی که می‌توانند زمان آنلاین بودن شما را ببینند، می‌شود.

ممنوعیت گرفتن اسکرین‌شات برای پیام‌ها ناپدید شونده، به طور کلی اجازه‌ی انجام چنین کاری را به کاربران نمی‌دهد و دیگر آن‌ها نمی‌توانند محتواهای ناپدید شونده را با گرفتن اسکرین‌شات برای خود ذخیره کنند. این قابلیت بسیار مفید هم‌اکنون در حال توسعه است و انتظار داریم بعد از عرضه‌ی آزمایشی، برای عموم کاربران این پیام‌رسان در دسترس قرار بگیرد. واتساپ مدتی است روی قابلیتی کار می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد وضعیت آنلاین بودن خود را مخفی کنند. حدود چند هفته پیش شاهد عرضه‌ی این ویژگی در نسخه بتای این اپلیکیشن بودیم و زاکربرگ در نهایت وجود آن را تأیید کرد. ظاهراً این ویژگی اواخر این ماه برای همه کاربران عرضه خواهد شد.

همچنین کاربران واتساپ به زودی می‌توانند بدون اطلاع سایر اعضا از گروه‌های مد نظرشان خارج شوند. با این حال، مدیران گروه همچنان هنگام خروج آن‌ها از گروه مطلع خواهند شد. مانند سایر قابلیت‌های مذکور انتظار می‌رود که این تغییر در اواخر ماه جاری در دسترس کاربران قرار بگیرد.

به طور کلی باید گفت که مهندسان این پیام‌رسان متعلق به متا روی توسعه‌ی قابلیت‌های بسیار زیادی کار می‌کنند؛ به طوری که هر چند روز شاهد انتشار خبرهایی در مورد ویژگی‌های جدید واتساپ هستیم. مدیران این شرکت امیدوارند که این اقدامات مفید بتواند کاربران بیشتری را به سمت پیام‌رسان خود بکشاند.

جدیدترین خبرها در مورد قابلیت‌های جدید واتساپ حاکی از آن است که این پیام‌رسان روی قابلیت جدیدی به نام نشانگر پاسخ به استاتوس کار می‌کند که در واقع این قابلیت ریپلای‌های استاتوس کاربران را با نشان دادن علامتی از پیام‌های عادی جدا می‌کند. این قابلیت جدید واتساپ یک نشان منحصربه‌فرد را به پاسخ‌های استاتوس کاربران اضافه می‌کند تا کاربران بدون ورود به صفحه‌ی چت بتوانند پیام‌های عادی را از پاسخ‌های استاتوس تشخیص دهند. در واقع این به‌روزرسانی جزئی به شما کمک خواهد کرد تا سریع‌تر بتوانید به پاسخ‌های استاتوس سایر کاربران واکنش نشان دهید.

ویژگی Communities، یکی دیگر از قابلیت‌هایی است که قرار است به‌زودی در اختیار عموم قرار گیرد. این قابلیت به صورت تب اختصاصی در قسمت سمت چپ صفحه‌ی چت به جای آیکون دوربین قرار خواهد گرفت. تب Communities به کاربران واتساپ این اجازه را می‌دهد تا گروه‌های جدیدی بسازند و بسیار آسان‌تر از قبل به این گروه‌ها دسترسی داشته باشند. در نهایت نیز باید به قابلیت «Register Device as Companion» اشاره کنیم که که کاربران به وسیله‌ی آن می‌توانند از طریق چند گوشی یا تبلت به یک حساب کاربری دسترسی داشته باشند و با سایر کاربران چت کنند.

 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۱۰۸ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: