اگر به خاطر داشته باشید واتساپ قبل از اینکه فیسبوک (متا کنونی) آن را در سال 2014 خریداری کند، یک برنامه پولی بود از این رو متا هم‌اکنون قصد دارد از آن درآمد کسب کند.

در حال حاضر، نسخه پولی برنامه واتساپ با نام WhatsApp Premium در مرحله‌ی آزمایشی بتا قابل دسترسی است. در نتیجه به عبارتی می‌توان گفت این امر حکم تاییدی است بر شایعه‌ای که از پولی شدن اپلیکیشن واتساپ برای استفاده‌های تجاری صحبت می‌کرد.

وب‌سایت WABetaInfo ادعا می‌کند که WhatsApp در حال آماده شدن برای معرفی یک طرح Premium برای کاربران تجاری است. همانطور که می‌دانید در حال حاضر سرویس پیام‌رسانی فوری ارائه شده توسط متا به عنوان یک ابزار بسیار موثر در نظر گرفته نمی‌شود. کسب‌وکارها می‌دانند که این پلتفرم، مانند سایر سرویس‌های متا یعنی فیسبوک و اینستاگرام، یکی از اهداف مورد علاقه هکرها است.

با این حال، این امر مانع از تلاش WhatsApp برای موفقیت در مقابل هکرها و جرایم سایبری نمی‌شود. بر اساس خبرهای اخیر، واتساپ قصد دارد در آینده‌ای نزدیک یک اشتراک ماهانه و پولی به پلتفرم خود اضافه کند.

افرادی که پیش از این در طرح آزمایشی واتساپ ثبت نام کرده‌اند، هم‌اکنون می‌توانند به منوی جدید واتساپ پریمیوم در گوشی‌های هوشمند خود دسترسی داشته باشند. با رفتن به تنظیمات برنامه آنها این گزینه را خواهند داشت که با استفاده از این اپلیکیشن مشتریان کسب و کار خود را درون یک لیست سفارشی قرار دهند.

واتساپ

کاربران همچنان می‌توانند این لیست را هر سه ماه یک بار بروزرسانی و تغییر دهند. حتی اگر بخواهید مشتریان بالقوه شما آدرس شما را به عنوان یک تجارت به خاطر بسپارند، پس از اصلاح، لیست قبلی بار دیگر برای سایر کاربران قابل دسترسی خواهد بود.

در کنار این قابلیت، WhatsApp Premium به کاربران خود اجازه می‌دهد اکانت خود را بین 10 دستگاه به اشتراک بگذارند و در هر کدام از این دستگاه‌ها از آن استفاده کنند. این قابلیت به کارمندانی که به دنبال یک حساب کاربری واحد برای شرکت خود هستند، کمک می‌کند تا با هم کار کنند.

بنابراین، در حال حاضر افرادی که اکثر کاربران برنامه واتساپ را تشکیل می‌دهند، راهی برای مشترک شدن در چنین سرویسی ندارند. از سوی دیگر، طیف گسترده‌ای از برنامه‌های کاربردی پولی و رایگان در دسترس کارمندان قرار دارد و به همین دلیل واتساپ با ورود به این بازار با چالش‌های بزرگی مواجه است.

از این رو شاید امکان برقراری تماس ویدیویی با 32 شرکت کننده، قابلیت برتری باشد که واتساپ را در میان رقبا به گزینه‌ی بهتری تبدیل کند. در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در مورد تاریخ راه‌اندازی یا قیمت WhatsApp Premium وجود ندارد. این اپلیکیشن در حال حاضر فقط از طریق طرح آزمایشی بتا در iOS و اندروید قابل دسترسی است. همچنین قابلیت‌های این بازار نیز ممکن است با توجه به درخواست بازار تغییر کند.

منبع: آخرین خبر

 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۱۰۵۹۷ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: