قیمت ارز دیجیتال Raptoreum اخیرا با رشد چشمگیری مواجه شده و به همین دلیل توانست نگاه بسیاری را به خود جلب کند، اما نحوه استخراج این ارز دیجیتال برای گیمرها دردسر بزرگی را به وجود خواهد آورد.

قیمت ارز دیجیتالی نوظهور Raptoreum طی یک ماه اخیر حدود  ۳ برابر افزایش پیدا کرده و به همین دلیل توانسته نگاه بسیاری از فعالان بازار ارزهای دیجیتالی را به خود جلب کند، اما با توجه به اینکه نرخ استخراج آن از طریق پردازنده‌های Ryzen ۹ بسیار بالا است، احتمالا باعث کمبود پردازنده‌های AMD در بازار خواهد شد. در حقیقت استخراج این ارز دیجیتالی به نوع ویژه‌ای از حافظه‌های کش L۳ نیاز دارد که پردازنده‌های AMD Ryzen ۹ می‌توانند بهترین گزینه برای استخراج آن باشند.

اخیرا تصاویری از مزارع استخراج ارز دیجیتال Raptoreum منتشر شده که نشان می‌دهد فعالان بازار با تعدادی زیادی پردازنده‌های Ryzen شرکت AMD در حال استخراج این ارز دیجیتالی هستد. این رمزارز نوظهور که با نماد اختصاری RTM شناخته می‌شود در ابتدایسال ۲۰۲۱ راه‌اندازی شده و فعالان می‌توانند آن را طبق الگوریتم GhostRider استخراج کنند. افزایش قیمت رپتوریم به سه برابر آن هم طی یک ماه باعث شد تا بسیاری به استخراج آن روی بیاورند. گفتنی است ارزش این رمزارز فقط طی یک روز حدود ۱۴درصد افزایش پیدا کرد.

طبق گزارش‌های منتشر شده، فعالان بازار ارزهای دیجیتالی با یک پردازنده قدرتمند AMD Ryzen مانند Ryzen ۵۹۵۰X می‌توانند به شکل میانگین با نرخ هش ۴۲۵۰h/s به استخراج این ارز دیجیتالی بپردازند. این پردازنده حدود ۷۴۰ دلار قیمت دارد، اما فعالان با پردازنده Ryzen ۵۹۰۰X با قیمت ۵۲۵ دلار می‌توانند با نرخ هش ۳۵۶۰h/s رمزارز Raptoreum را استخراج کنند. از این رو کاربران با این دو پردازنده قادرند به شکل روزانه ۲۰۵ و ۱۷۲ عدد Raptoreum را استخراج نمایند که طبق قیمت فعلی این ارز دیجیتالی می‌توان گفت کاربران با پردازنده Ryzen ۵۹۵۰x قادرند روزانه ۵.۴ دلار درآمد کسب کنند.

این مقدار درآمد با پردازنده Ryzen ۵۹۰۰X حدود ۴.۵ دلار خواهد بود؛ به بیانی دیگر کاربران ظرف مدت ۱۳۷ روز قادرند پول خرید یک پردازنده جدید Ryzen ۵۹۵۰X و ظرف مدت ۱۱۶ روز پول خرید پردازنده Ryzen ۵۹۰۰X را کسب کنند. همچنین نرخ توان استخراج این ارز دیجیتالی با پردازنده‌های اینتل نظیر مدل پرچمدار Core i۹-۱۲۹۰۰K حدود ۲۳۸۰ هش بر ثانیهبرآورد شده است. گفتنی است برای محاسبه این درآمدها باید مواردی چون هزینه برق و هزینه سایر تجهیزات مورد نیز در نظر گرفته شود.

افزایش قیمت این ارز دیجیتالی و بالا بودن نرخ توان استخراج با پردازنده‌های AMD باعث شده تا نگرانی‌ها از کاهش این پردازنده‌ها در بازار نیز افزایش پیدا کند؛ چراکه مدیر AMD اخیرا اعلام کرد این شرکت حتی در سال ۲۰۲۲ نیز با کمبود تراشه مواجه خواهد بود. از این رو کمبود این نوع پردازنده‌ها باعث خواهد شد تا تولید کنسول‌های بازی نیز با مشکل مواجه شود. در چنین شرایطی کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند ارز دیجیتال Raptoreum در آینده نزدیک به دردسری بزرگ برای گیمرها تبدیل خواهد شد.

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: