عمو پورنگ شخصیت مجری و بازیگری در برنامه‌های کودک در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است .عمو پورنگ در سال ۱۳۹۵ در مجموعه محله گل و بلبل در سه فصل ایفای نقش کرد .چند ماه بعد عمو پورنگ با برنامه عیدانه عمو پورنگ به تلویزیون بازگشت.

عمو پورنگ

 

 اخیرا نعیمه نظام دوست با انتشار تصویری از داریوش فرضیایی، خبر داد که عمو پورنگ از صداوسیما اخراج شده است. مدیرگروه کودک شبکه به این شایعه واکنش نشان داد.

فرید علیمردانی مدیر گروه کودک شبکه دو با اشاره به شایعه حذف عمو پورنگ از سیما گفت:

متاسفانه شاهد آن هستیم که برنامه کلبه عمو پورنگ مورد هجمه‌های بسیاری قرار گرفته است برخی معتقد هستند که این مجموعه فاقد محتوا است و احتیاج به یک بازبینی دارد.

ما در شبکه دو کارگروهی داریم که آثار را تحلیل و محتوا می کنند و درباره احتیاج به ساخت و ادامه یک مجموعه نظر می دهند.

در کلبه عمو پورنگ درباره تزریق واکسن و مقوله های بهداشتی و همچنین موارد دیگر کار نمایشی صورت گرفته است و نمی توان گفت که این برنامه نکات آموزشی در خود ندارد شاید تنها مجموعه‌ نمایشی که سیما درباره واکسن زدن تاکنون ارائه کرده است کلبه عموپورنگ باشد.

همیشه در کارگروه تحلیل محتوا که پس از پایان هر سریال یا مجموعه ای باشد درباره ادامه ساخت یک مجموعه نظردهی می‌شود که آیا این مجموعه ادامه پیدا کند یا خیر ما اگر به این نتیجه برسیم که می تواند با این فرمت ادامه پیداکند یک فصل دیگر نیز خدمت عوامل کلبه عموپورنگ خواهیم بود.

پورنگ از تلویزیون حذف شدنی نیست. پورنگ از سالهای گذشته در شبکه یک فعالیت می‌کرده است و اکنون در شبکه دو با ما همکاری می‌کند.

علیمردانی درباره اینکه یکی از بازیگران خبر از حذف عموپورنگ از صداوسیما داده بود گفت:

تاکید می کنم داریوش فرضیایی و عمو پورنگ از صداو سیما از شبکه دو حذف شدنی نیستند و او نشان داده همیشه با افکار نو و جدید برنامه‌های جدیدی را در تلویزیون داشته است.

یادآور می شود، شامگاه گذشته نعیمه نظام دوست با انتشار تصویری از داریوش فرضیایی، خبر داد که عمو پورنگ از صداوسیما اخراج شده است.

نعیمه نظام دوست، بازیگر سینما و تلویزیون از این اقدام صداوسیما انتقاد کرده و از داریوش فرضیایی حمایت کرده بود.

 

بیوگرافی داریوش فرضیایی

نام: داریوش فرضیایی

زادروز :  ۱ مرداد ۱۳۵۲ تهران

محل زندگی : تهران

ملیت : ایرانی

تحصیلات: کارشناسی گرافیک

پیشه  :  مجری تلویزیونی ، گوینده

سال‌های فعالیت: ۱۳۷۳ تا کنون

کارفرما :  صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

نقش‌های برجسته:  عمو پورنگ

سبک : حوزه کودک و نوجوان

دین : اسلام

بیوگرافی عمو پورنگ

داریوش فرضیائی متولد اول مرداد ۱۳۵۲ در تهران ، برنامه ساز بخش کودک و نوجوان تلویزیون می‌باشد که بیشتر به خاطر برنامه عموپورنگ شناخته می‌شود.

مادرش گیلانی و پدرش آذری هستند. او تحصیلات خود را در رشته گرافیک ادامه داد و با مدرک کارشناسی از دانشگاه فارغ التحصیل شد. از سال ۱۳۷۳ و در ۲۱ سالگی وارد صدا و سیما شد و فعالیت خود را با گزارشگری رادیو آغاز کرد.

پس از آن در برنامه عصر جمعه با رادیو در تیپ‌های مختلفی ظاهر شد که شاخص ترین آنها «گل پسر» و «ننه بلقیس» بود. با برنامه او «ما و شما» که به کارتون‌های درخواستی بچه‌ها اختصاص داشت وارد دنیای تصویر و تلویزیون شد. سال ۷۸ با مجموعه «تورنگ و پورنگ» بین بچه‌ها چهره شد و پس از آن در ماه رمضان سال ۱۳۸۱ با اجرای برنامه کودک و نوجوان و اسم مستعار هنری «عمو پورنگ» بین مخاطبان کودک و بزرگسال محبوبیت یافت.

عمو پورنگ : عاشق فیلم هندی هستم

 

از بچگی عاشق تماشای فیلم هندی بودم ، حسی که در فیلم های هندی قرار داشت از نظر من کم نظیر بود.

 

از آنجا که علاقه زیادی به بازیگری داشتم بعد از تماشای این فیلم ها آنرا برای خواهر و برادرهایم بازی می کردم و خوراکی مثل پفک بعنوان دستمزد می گرفتم.

عمو پورنگ مجری مشهور تلویزیون که برای کودکان برنامه می سازد و خب با توجه به سن زیادش هنوز مجرد است می گوید که عاشق یک دختر هندی شده است.

عمو پورنگ می گوید از طرف خودش و دختر مشکلی وجود ندارد ولی مشکل خانواده من هستند که با اینکه عروس هندی داشته باشند مخالف است. چندی پیش تصاویری از دختری که عمو پورنگ عاشق او شده است منتشر شد که با توجه به اینکه خود عمو پورنگ به اسم و مشخصات او اشاره ای نکرده است می توان حدس زد که این تصاویر فیک بوده و جوسازی رسانه ای است.

یکی از حاشیه هایی که همیشه به دنبال عمو پورنگ بوده جوان بودن چهره اش نسبت به سن اوست که در طول این سالها تقریبا یکسان مانده است و اصلا به او نمی آید که نزدیک به 50 سال سن داشته باشد ! داریوش فرضیایی معروف به عمو پورنگ متولد یک مرداد ۱۳۵۲ در تهران است و فرزند آخر خانواده است. مادر عمو پورنگ گیلانی است و پدرش از خلخال و آذری است. تسلط عمو پورنگ به زبانهای گیلکی و ترکی آذربایجانی و استفاده او از این دو زبان در برنامه هایش به همین دلیل است. او تحصیلات خود را در رشته گرافیک ادامه داد و با مدرک کارشناسی از دانشگاه فارغ التحصیل شد. و در ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ پدرش را از دست داد.

فعالیت هنری داریوش فرضیایی عمو پورنگ

فرضیایی از سال 1373 و در 21 سالگی وارد صدا و سیما شد و فعالیت خود را با گزارشگری رادیو آغاز کرد. پس از آن در برنامه عصر جمعه با رادیو در تیپ های مختلفی ظاهر شد که شاخص ترین آنها گل پسر و ننه بلقیس بود. با برنامه او ما و شما که به کارتون های درخواستی بچه ها اختصاص داشت وارد دنیای تصویر و تلویزیون شد. سال 78 با مجموعه تورنگ و پورنگ بین بچه ها چهره شد و پس از آن در ماه رمضان سال 1381 با اجرای برنامه کودک و نوجوان و اسم مستعار هنری «عمو پورنگ» بین مخاطبان کودک و بزرگسال محبوبیت یافت.

برنامه‌های تلویزیونی عمو پورنگ:

ما و شما (۱۳۷۴)

تورنگ و پورنگ (۱۳۷۸)

کودک و نوجوان (۱۳۸۱)

ویژه ماه رمضان (۱۳۸۱)

شبکه بی طرف (۱۳۸۳)

یکی و تکی (۱۳۸۴)

باز باران با طراوت (۱۳۸۵)

شبکه کودک شبکه کوچک (۱۳۸۷)

فوق برنامه عمو پورنگ (۱۳۸۸)

بوستان دوستان پورنگ (۱۳۸۹)

عبور موقت (۱۳۹۰)

هزار و شصت و شونزده (۱۳۹۱)

کتابخانه عمو پورنگ (۱۳۹۳–۱۳۹۲)

عیدانه ۹۴ عمو پورنگ (۱۳۹۴)

محله گل و بلبل (١٣٩۴)

عیدانه ۹۵ عموپورنگ (۱۳۹۵)

بیوگرافی امیرمحمد متقیان

امیرمحمد متقیان متولد 13 آذر 1374 در ساوه، بازیگر و مجری است دانشجوی لیسانس رشته کارگردانی است، مادرش ساوه ای و پدرش اهل تهران است، مجری گری را دوست ندارد و می خواهد بازیگر باشد، می گوید کلا خجالتی بودن تو زندگی تو کارم نبود.

شروع بازیگری از تئاتر

تا پایان سال سوم دبستان در ساوه زندگی می کرده است شغل پدرش چاپ و طراحی تابلو و پارچه نویسی بود وی پس از آشنایی با یک کارگردان تئاتر در شهر ساوه وارد بازیگری تئاتر می شود و قبل از ورود به تلویزیون در ۲ تئاتر شهرستانی روتین بازی کرده است.

اولین بلبل زبانی و ورود به نئانر

معمولا تابستان ها که بیکار بودم، همراه بابا به مغازه می رفت یک روز که ایشان برای انجام کاری از مغازه بیرون رفت، یکی از کارگردانان تئاتر ساوه برای سفارش بنر تبلیغاتی مراجعه کرد من مشخصات کار را ثبت کردم و موقع خداحافظی گفتم لطفا بیعانه را فراموش نکنید ! همین جمله باعث شد تا از من خوشش بیاید لبخندی زد و گفت شما پسر همین آقایی هستید که اینجا مغازه دارد ؟ گفتم بله، خلاصه مبلغی داد و بی آنکه چیزی بگوید رفت اما طولی نکشید که پیشنهاد حضور من در تئاترش را با پدرم در میان گذاشت آن زمان کلاس دوم ابتدایی بودم.

خوانندگی

امیرمحمد صدای ششدانگ و دلنشینی هم دارد و تاکنون بیش از 30 ترانه شاد و کودکانه را با عموپورنگ همخوانی کرده و خوانندگی ده ها اثر موسیقایی در ژانر مذهبی را نیز به تنهایی به عهده داشته است.

 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: