مادران دارای دو فرزند و بیشتر از امسال خودروی بدون قرعه‌کشی می‌گیرند. حالا در کنار این گروه، گروه دومی هم هستند که سهمیه قرعه‌کشی خودرو دارند، مالکان خودروهای فرسوده.

دارندگان خودروهای فرسوده سهمیه ۱۰ درصدی در قرعه‌کشی ایران خودرو و سایپا دارند و می‌توانند با استفاده از این سهمیه، بدون نوبت، خودرو بگیرند.

بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۱ قرار است حداقل ۱۰ درصد از خودروهای عرضه شده در قرعه‌کشی ایران خودرو و سایپا، به دارندگان خودروهای فرسوده تخصیص داده ‌شود.

یعنی مالکان خودروهای فرسوده می‌توانند در طرح‌های پیش‌فروش و فروش فوری ایران خودرو و سایپا شرکت کنند و ۱۰ درصد سهمیه خودروها متعلق به مالکان خودروهای فرسوده است.

تخصیص خودرو به دارندگان خودروهای فرسوده یک شرط مهم دارد، اینکه در هنگام تحویل خودروی جدید، خریدار گواهی اسقاط خودروی فرسوده خود را تحویل دهد.

پیش از این مادران دارای دو فرزند و بیشتر از سهمیه خودرو برخوردار بودند و گفته شده بود که این افراد ظرف یک ماه خودروی ثبت‌نام شده را تحویل می‌گیرند. اما مشخص نیست که آیا مالکان خودروهای فرسوده هم یک ماهه خودروی ثبت‌نامی را تحویل می‌گیرند و یا اینکه مدت زمان انتظار برای این گروه مانند دیگر افراد است و فقط از سهمیه ۱۰ درصدی قرعه‌کشی بهره می‌برند.

 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۳۳ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: