اختلال نعوظ یکی از مشکلاتی است که مردان با آن روبرو می‌شوند، اختلال نعوظ است که سبب ناکامی و حس نارضایتی آنان در برقراری رابطه جنسی می‌گردد. برخی از مردان برای درمان شروع به مصرف انواع دارو‌های اختلال نعوظ می‌کنند. در این بخش عوارض مصرف داروهای اختلال نعوظ ارائه شده است.

برخی از انواع قرص‌های تقویت کننده نعوظ را در ادامه شرح داده‌ایم. 

قرص اختلال نعوظ قوی | ویاگرا (Viagra) یا سیلدنافیل

قرص ویاگرا یکی از پر کاربردترین قرص‌های رفع اختلال نعوظ است. از عوارض احتمالی این دارو می‌توان به سردرد و گرگرفتگی اشاره داشت. این قرص با افزایش فشار خون شریانی ریوی (PAH) در درمان اختلال نعوظ مؤثر است. شاید شنیده باشید که ویاگارا می‌تواند اندازه آلت را نیز افزایش بدهد، اما لازم است بدانید هیچ دارویی نمی‌تواند این کار را بکند. البته ویاگرا به علت فشار خون شریانی که ایجاد می‌کند، ممکن است تا چند میلی متر در طول بیشتر آلت، تاثیر بگذارد؛ اما اینکه ویاگرا دارویی برای افزایش طول آلت تناسلی است یک تصویر نادرست است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ویاگرا کلیک کنید.

بسته قرص ویاگرا معمولا به صورت آبی رنگ با پوششی قرمز رنگ می‌باشد که شامل 4 قرص بوده و در دوزهای 25، 50 و 100 میلی گرمی عرضه می‌گردد. مصرف قرص ویاگرا با معده خالی توصیه نمی‌شود. علاوه بر سردرد و گرگرفتگی، قرص ویاگرا باعث سوء هاضمه، گرفتگی بینی، اختلالات بینایی از جمله نورریزی و تاری دید می‌شود.

نکته: اگر ازین دارو استفاده کردید و با نعوظ بیشتر از 5 ساعت روبرو شدید، هرچه سریع‌تر با پزشک تماس بگیرید.

قرص قوی تادالافیل (Tadalafil) برای اختلال نعوظ

سیالیس نام دیگر تادالافیل است و برای رفع و درمان اختلالات نعوظ کاربرد دارد. از عوارض اصلی تادالافیل می‌توان به تهوع و تنگی نفس اشاره داشت. تادالافیل موجب شل شدن عضلات و درنتیجه افزایش فشار خون در منطاق خاصی از بدن می‌گردد. این دارو علاوه بر درمان نعوظ، در درمان نشانه‌های هیپرتورفی خوش خیم پروستات یا پروستات بزرگ شده نیز کاربرد دارد. این دارو را حداقل یک ساعت قبل از فعالیت جنسی مصرف نمائید و در صورتی که بیشتر از 4 ساعت نعوظ ادامه داشت، باید به پزشک مراجعه نمائید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تادالافیل کلیک کنید.

تغییرات بینایی یا از دست دادن ناگهانی بینایی و مشکلات شنوایی از عوارض احتمالی این دارو هستند. همچنین درد در قفسه سینه و احساس سنگینی در این ناحیه،تنگی نفس، عرق کردن، ضربان قلب نامنظم، تهوع، تورم در دست یا پا، تشنج و احساس سرگیجه از دیگر عوارض احتمالی این دارو می‌باشد.

کرم آلپروستادیل (Alprostadil) برای اختلال نعوظ

کرم آلپروستادیل در رفع اختلال نعوظ کاربرد دارد. از عوارض این دارو می‌تواند به تب، افزایش ضربان قلب و گرگفتگی اشاره داشت. از این دارو به عنوان یک انقلاب در رفع اختلال نعوظ یاد می‌شود. این دارو با شل کردن عروق خونی و ماهیچه‌های آلت تناسلی به افزایش جریان خون در آلت تناسلی شده و  سبب نعوظ می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کرم آلپروستادیل کلیک کنید.

از عوارض احتمالی این قرص نعوظ می‌توان به تب، تشنج، گرگرفتگی، سستی و رخوت، کاهش فشار خون، افزایش تعداد ضربان قلب، خس خس خسینه، نارسایی‌های مزمن قلبی، اسهال، کم خونی، افزایش بیلی روبین خون، دفع خون در ادرار، عفونت خونی، کاهش پتاسیم خون، کاهش قند خون و افزایش پتاسیم خون اشاره کرد.

قرص گیاهی لیبیدوکس

این داروی گیاهی ترکیبی از عصاره‌های گیاهان مختلف مانند پوست درخت یوهیمب، میوه درخت نخل اره‌ای، ریشه جین سینگ آسیایی، برگ های جینکو بوده و جهت بهبود ناتوانی‌های جنسی در مردان و درمان اختلال نعوظ کاربرد دارد و میل جنسی را افزایش می‌دهد. بهتر است به صورت روزانه و 2 بار در روز مصرف شود. جهت اثرگذاری بهتر قرص را یک ساعت قبل از برقراری رابطه جنسی مصرف کنید. نباید این دارو را به همراه داروهای ضد افسردگی مصرف کنید. عوارض آن شامل افزایش فشار خون، عصبانیت، سرگیجه و سردرد و عوارض پوستی می‌شود.

 

اثر گذاری ژل سیلدنافیل با قرص آن چه تفاوتی دارد؟

در مورد تفاوت‌های قرص نعوظ سیلدنافیل و مصرف آن به صورت ژل موضعی تحقیقات بسیاری صورت گرفته‌است. به نظر می‌رسد که ژل‌ها به دلیل تماس مستقیم با پوست آلت تناسلی تأثیر گذاری بیشتری داشته و علاوه بر آن برای مدت طولانی بر روی پوست باقی نمی‌ماند و می‌شود به راحتی آن را با آب شست. ژل سیلدنافیل دوز مصرفی کمتری نسبت به قرص آن دارد و عوارض آن نیز بسیار کمتر از عوارض مصرف به شکل قرص است.

 

قرص نعوظ سیلدنافیل و ارتباط آن با افزایش فشار خون

بیشتر افراد گمان می‌کنند سیلدنافیل منجر به افزایش فشار خون می‌شود در صورتی که این قرص اتساع عروقی و در نتیجه افت فشار خون را به وجود می‌آورد. در صورتی که با مصرف این قرص دچار افت فشار خون شدید، بهتر است دراز بکشید، پاهای خود را بالا نگه دارید و در صورت افت فشار خون شدید به پزشک مراجعه کنید تا از داروهای بالا برنده فشار خون و سرم وریدی برای شما استفاده کنند.

 

داروهای گیاهی اختلال نعوظ و تقویت جنسی در مردان

ناتوانی جنسی و عدم رابطه جنسی صحیح، یکی از مهم‌ترین عوامل پیری زودرس در مردان است. این مشکل می‌تواند موجب ابتلای آن‌ها به امراض عصبی و روحی و روانی نیز گردد. مشکلات ذکر شده در کاهش طول عمر نیز موثر گزارش شده‌اند. بنابراین لازم است با این موضوع به صورت جدی و اساسی برخورد کرد. یکی از روش‌های توصیه شده برای تقویت قوای جنسی، خوراکی‌ها و گیاهان داروئی است که می‌توان از آن‌ها به جای داروهایی که با عنوان قرص نعوظ قوی عرضه می‌شوند، استفاده کرد.

شما می‌توانید به صورت کلی با مصرف غذاهای متنوع به تقویت عمومی بدن بپردازید. در صورتی که بدن شما بتواند از یک ثبات عمومی و امنیت ویتامینی در کل بدن، برخوردار باشد؛ برای قوای جنسی انرژی بیشتری را صرف کرده و باعث توقیت نیروی جنسی شما می‌گردد. ویتامین k در بین دیگر ویتامین‌ها و عناصر معدنی تاثیر بیشتری در قوای جنسی دارد و از آن به عنوان ویتامین جنسی یاد می‌گردد.

خوراکی‌هایی که در افزایش قوای جنسی توصیه می‌شوند شامل روغن‌های بادام، کنجد، زیتون، خشخاش، جوانه گندم، هویج، تره، شاهی، زده تخم مرغ، کره و جگر و پسته هستند و شامل ویتامین جنسی بوده و در تقویت قوای جنسی مران بسیار مؤثر هستند. اما اگر با روش‌های فوق و مصرف قرص نعوظ تغییری حاصل نشد باید جهت درمان اختلالات جنسی به مشاوره جنسی مراجعه نمایید. علاوه بر این مشاوره جنسی روش‌های صحیح رابطه جنسی و تکنیک‌های کاربردی در درمان این اختلالات را آموزش می‌دهد. 

 

موارد احتیاط در مصرف قرص نعوظ

در صورت ابتلا به هر یک از موارد زیر بهتر است از مصرف قرص‌های درمان نعوظ بپرهیزید و یا قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.

تنگی آئورت

بیماری عروق کرونری قلبی یا نارسایی قلبی کنترل نشده

انسداد خروجی بطن چپ

فشار خون پایین که شامل کمتر از ۹۰ روی ۵۰ می‌شود.

کم بودن حجم مایعات بدن

اختلالات ارثی مرتبط با شبکیه چشم مثل رتینیت پیگمنتوزا

ابتلا به فشار خون کنترل نشده

سابقه ابتلا به سکته‌ی قلبی، سکته مغزی، یا آریتیمی قلبی تهدید کننده در 6 ماه اخیر

مشکلات شدید کبدی و نارسایی شدید کلیوی

ب

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۳۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: