راه های زیاد برای تناسب اندام وجود دارد. یکی از این راه ها، توجه به نکاتی در مورد خواب است که می‌تواند به تناسب اندام شما کمک کند .

پوزیشن مناسب داخل رختخواب، ورزش صحیح قبل از خواب یا حتی لباس هایی که هنگام خواب می پوشید، همگی باعث می شوند که شما تناسب اندام بیشتری داشته باشید. خوشبختانه راه‌های زیادی وجود دارد که ما از آنها خبر نداریم یا آنها را نادیده می گیریم اما این راه ها می توانند به بدن کمک کنند که هنگام استراحت، فرم و وضعیت بدن را بهتر نگه دارید که در این قسمت از  این نکات را به شما معرفی می کنیم.

خوابیدن به اندازه کافی

محققان به این نتیجه رسیده اند که داشتن یک برنامه منظم برای خواب، نه تنها به کاهش وزن کمک می‌کند، بلکه هورمون های طبیعی بدن را بهبود می بخشد و باعث عملکرد بهتر سیستم ایمنی خواهد شد. آشفتگی خواب یا مغز خواب آلوده، مغزی گرسنه است که باعث اضافه وزن می شود.

ورزش 2 ساعت قبل خواب

اگر توده عضلانی زیادی داشته باشید، قطعاً کالری سوزی شما هم بهتر می شود و حتی زمانی که خواب هستید هم کالری می سوزانید. انجام تمرین ورزشی در طول روز مخصوصاً تمرین های قدرتی به کاهش وزن شما کمک می کند. اگر در طول روز وقت ندارید، حداقل 2 ساعت قبل از خواب یک ورزش چند دقیقه ای را انجام دهید.

خوابیدن در اتاق تاریک و خنک

طبق مطالعات انجام شده افرادی که دمای اتاق شان خنک تر باشد، معمولاً تعداد کالری بیشتری می سوزانند و سوخت و ساز آن ها 10 درصد افزایش پیدا می کند و هنگام خواب هم می توانند کاهش وزن داشته باشند. همچنین هر چقدر اتاق تاریک تر باشد، خواب شما با کیفیت تر خواهد بود. اگر در اتاق با نور زیاد بخوابید، ریتم شبانه بدن شما به هم می ریزد و اضافه وزن می گیرید. پس حتما قبل از خواب گوشی موبایل، تلویزیون یا هر نور دیگری را خاموش کنید.

برنامه ریزی برای وعده غذایی قبل خواب

طبق نظر متخصصان تغذیه، تایم غذا و خواب هر روز باید یکسان باشد. بدن ما ریتم شبانه روزی مشخصی دارد که به ساعت درونی آن مرتبط می شود. تایم وعده غذایی تاثیر زیادی روی ریتم شبانه روزی بدن دارد بنابراین برنامه ریزی کردن برای آن اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت.

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۳۹ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: