یارانه کمک معیشتی | واریز یارانه کمک معیشتی

واریز شگفتانه دولت به حساب سرپرستان | پرداخت یارانه کمک معیشتی برای این افراد

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد: یارانه تکمیلی کمک معیشتی مرحله ۱۳۵ به حساب سرپرستان متقاضی بازبینی دهک‌بندی و قطع یارانه اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ واریز شد.

واریز شگفتانه دولت به حساب سرپرستان | پرداخت یارانه کمک معیشتی برای این افراد
کدخبر : 7523
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

یارانه کمک معیشتی، یارانه ای است که دولت جهت کمک به افراد دهک پایین جامعه در نظر گرفته است. یارانه کمک معیشتی مبلغ زیادی برای دست گیری افراد کم درآمد جامعه نیست. برای آگاهی از وضعیت اعلام واریز یارانه کمک معیشتی، می توان به سایت hemayat.mcls.gov.i مراجعه کرد. یارانه کمک معیشتی، از سال 98 به حساب بیش از 60 میلیون ایرانی واریز می گردد. قرار بر این بود که دولت، مبلغ یارانه کمک معیشتی را افزایش دهد اما هنوز اجرا نشده است.

 سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد این مرحله از پرداخت پس از دستور رئیس جمهور و متعاقب ارائه درخواست بازبینی سرپرستان خانواری که به دهک بندی و قطع یارانه در مرحله ۱۳۵ از طریق سایت hemayat.mcls.gov.ir وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام‌شده بود، واریز شد.

بر این اساس، کمک معیشتی تکمیلی مرحله ۱۳۵ به حساب خانواری که تا قبل از اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ مشمول دریافت یارانه بوده اما در این مرحله بنا به اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دهک دهم قرار گرفته بودند و متقاضی تجدیدنظر و بازبینی در دهک‌بندی اعلام شده آن وزارتخانه، واریز شده است.

این مبلغ واریزی به حساب سرپرستان تا بررسی‌های انجام‌شده و تایید توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسدود و غیرقابل برداشت خواهد بود.

همچنین برحسب اطلاع‌رسانی‌های قبلی صورت گرفته، اقساط تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون ریالی کرونا از سرپرستان خانواری که این تسهیلات را دریافت کرده‌اند، کسر گردیده است.

مجدا یادآوری می‌گردد معترضین به دهک بندی اعلام شده و یا قطع یارانه اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ کماکان لازم است از طریق آدرس اینترنتی  hemayat.mcls.gov.ir  و یا تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعتراض خود را ثبت و پیگیری نمایند.
یارانه کمک معیشتی

جزییات جدید از واریز یارانه کمک معیشتی

گرچه پیش از این اعلام شد با حذف ارز ترجیحی کالاهای اساسی قرار است یارانه جدیدی با مبلغ ۹۰ تا ۱۲۶ هزار تومان به یارانه نقدی خانوار اضافه شود، اما هنوز خبری از یارانه جدید نیست.

به نظر می‌رسد هنوز دولت در تامین بودجه این یارانه با چالش مواجه است. چراکه دو بسته یارانه نقدی و معیشتی سالانه بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان هزینه روی دست دولت می‌گذارد.

 حال باید دید مابه‌التفاوت ارز ترجیحی و نیمایی برای واردات کالاهای اساسی در اختیار یارانه‌بگیران قرار می‌گیرد یا خیر؟

دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ بودجه یارانه‌های نقدی و معیشتی را به صورت تفکیک شده نیاورده و در مجموع ۷۳ هزار میلیارد تومان منابع برای پرداخت یارانه‌های نقدی درنظر گرفته است.

این موضوع موجب ابهام برای واریز یارانه بنزین فروردین ماه شد. اما پیگیری‌های تجارت‌نیوز از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها حاکی از این است که این پرداختی طبق روال ماه‌های قبل واریز می‌شود.

براساس برنامه دولت باید در روز چهارشنبه ۱۰ فروردین ماه یارانه معیشتی بنزین به حساب سرپرستان خانوار حدود ۶۰ میلیون نفر واریز شود. این یارانه در ساعت ۲۴ پرداخت می‌شود.

گلایه‌ها از عدم افزایش مبلغ یارانه معیشتی

برخی به عدم افزایش مبلغ یارانه فروردین ۱۴۰۱، انتقاد دارند. نظرات بعضی از مردم را در ادامه می‌خوانید.

– «منو بچم تنها زندگی میکنیم. تو خونه مستاجری تو شهرستان هرماه به امید همین یارانه و معیشتی تورا خدا واریز کنید خیلی گرفتارم ۱۰۳ هزار تومن می ریزد پول ۳ کیلو پیاز و سیب زمینی میشه.»

– «ماهم میدانستیم این امامزاده شفا نمیده که هیچ، بیشترمیزنه قطع نخاع میکنه. مخ مردمو با وعده های الکی خوش میکنن. خلاصه باهمین وعده ها روزها، ماهها وسالها سرمردمو گرم کردن.۹۰ درصد مردمو مغروض بانک ووام وچیزهای دیگه کردن.»

– «خسته نباشی، با این تورم با افتخار اعلام میکنید طبق روال قبل.»

– «از زمانی که یارانه معیشتی رو دادن، اجناس صعودی رفت بالا، و حالا هم داره میره بالا، این یارانه ای که دارن میدن پول یک کیلو برنج هم نمیشه، ما یارانه رو انصراف میدیم ولی به قیمت قبل از یارانه ها برسونید ما رو…»

– «من سه تابچه دارم، تو رو خدا اضافه کنید یارانه رو برنج سیصدوپنجاه تومن، روغن پنج کیلیویی۱۰۰تومن، یارانه پنج نفرمون میشه ۳۵۰٫ پول یه کیسه برنج میشه. اضافه کنید. دلتون به حال بچه های گشنه ی ما بسوزه.»

– «خدایی مردم رو مسخره کردن. دراین ۲ سال اکثر اجناس چندین برابر شده، فقط یارانه معیشتی ثابت مونده. این از جکهای سال خنده دار تر نیست؟»

در ۲۵ اسفندماه، سازمان هدفمندی یارانه‌ها از پرداخت رقم ۱۵۰ هزار تومانی به ازای هر نفر بین چهار دهک پایین و برخی گروه‌های هدف خبر داد که واریز برای حدود ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار سرپرست خانوار صورت گرفت. این پرداخت با دستور رئیس جمهوری در آستانه نوروز انجام شد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه