همسان سازی حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان

واریز 25 درصد همسان سازی حقوق بازنشستگان؛امشب؟ | جزییات تازه از پرداخت همسان سازی حقوق بازنشستگان

​حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) در جلسه‌ی اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری ضمن اشاره به انتخابات کانون بازنشستگان کارگری شهر تهران گفت: با وجود انتقاداتی که به انتخابات داریم اما گلایه‌ها را کنار می‌گذاریم و انتخابات را تمام شده اعلام می‌کنیم. امیدواریم بتوانیم در خدمتگزاری برای بازنشستگان ثابت قدم باشیم.

واریز 25 درصد همسان سازی حقوق بازنشستگان؛امشب؟ | جزییات تازه از پرداخت همسان سازی حقوق بازنشستگان
کدخبر : 11670
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

​​همسان‌سازی حقوق بازنشستگان  یعنی حقوق فردی که در گروه شغلی خود، حقوق پایینی دارد به کسی که حقوق بالایی دارد، نزدیک شود. در تازه‌ترین اظهار نظر رییس کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرده که اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان با هدف ایجاد عدالت در پرداخت‌ها در برنامه هفتم توسعه محقق خواهد شد.در حالی که قرار بود همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از ابتدای سال در حقوق‌ها درنظر گرفته شود،اما تاکنون این طرح اجرایی نشده است. سه میلیون و 600 هزار بازنشسته در انتظار اجرای مصوبه قانونی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هستند.در ادامه آخرین اخبار از همسان سازی حقوق بازنشستگان را می خوانید.

همسان سازی حقوق بازنشستگان

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: اولین انتظار ما از وزیر کار این است که بحران پیش روی سازمان تامین اجتماعی را درک کند. این بحران جدی است و چراغ قرمز آن روشن شده است. ظرف چند سال اخیر شاخص‌های کلان تامین اجتماعی نشان می‌دهد که سازمان به سرعت به سمت‌عدم تعادل منابع و مصارف پیش می‌رود.

وی در ادامه در خصوص مطالبه‌ی بازنشستگان از وزیر کار جدید گفت: به نظر می‌رسد آقای صولت مرتضوی از قدرت بالایی برای ادارک مسائل و موضوعات برخوردار هستند چراکه ایشان پیشتر نیز در کارهای اجرایی بوده‌اند. 

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: اولین انتظار ما از وزیر کار این است که بحران پیش روی سازمان تامین اجتماعی را درک کند. این بحران جدی است و چراغ قرمز آن روشن شده است. ظرف چند سال اخیر شاخص‌های کلان تامین اجتماعی نشان می‌دهد که سازمان به سرعت به سمت‌عدم تعادل منابع و مصارف پیش می‌رود. 

صادقی بیان کرد: اگر ما تمام ذخایر و دارایی‌های سازمان تأمین اجتماعی را به قیمت روز محاسبه کنیم، تنها کفاف شش ماه از هزینه‌های سازمان را دارد. 

وی گفت: نقطه‌ی بحران سازمان سال ۱۴۰۲ است و برای اینکه این بحران پیش نیاید، وزیر کار باید با هیات دولت مذاکره کند تا سهم سازمان تامین اجتماعی را در بودجه ببینند. الان زمان تنظیم بودجه است و وزیر کار باید از همین امروز شروع به کار کند. امروز سهم جاری سازمان تأمین اجتماعی از دولت بابت سه درصد حق بیمه، ۱۷۵میلیارد تومان است. 

صادقی بیان کرد: سال گذشته ردیف ثابت و متغیر برای سازمان در بودجه ندیدند و این سبب اعتراض ما شد که در نهایت مجلس ردیف بودجه‌ای برای ما دید. 

همسان سازی حقوق بازنشستگان

وی به مطالبات معوقه اشاره کرد و گفت: اگر ۹۰هزار میلیارد بدهی امسال به سازمان تامین اجتماعی داده شود مطالبات ما از دولت ۴۲۰هزار میلیارد تومان می‌شود در غیر اینصورت ۵۱۰هزار میلیارد تومان است. این بدهی باید در برنامه‌ی ۵ ساله‌ای که در حال تدوین است دیده شود و هرسال مقداری از آن به علاوه‌ی سهم جاری داده شود. این کار مانع از ورشکستگی تامین اجتماعی می‌شود. 

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری بیان کرد: درخواست دیگر ما اصلاحات ساختاری و مبتنی بر توانمندی تامین اجتماعی است که درون این اصلاحات باید به سه جانبه‌گرایی و نسبت پشتیبانی و… پرداخت. 

وی تصریح کرد: درخواست دیگر ما این است که برای پرداخت معوقه‌ی ۵ ماه اول بازنشستگان سایر سطوح، نسخه‌ی واضح بپیچند. اول درخواست ما پرداخت یکباره‌ی این مطالبات بود اما اگر نمی‌شود این معوقه باید در این ماه‌های باقیمانده صفر شود. 

صادقی به پرداخت ۲۵ درصد باقیمانده‌ی متناسب‌سازی اشاره کرد و گفت: چه نسخه‌ای قرار است برای این معوقه بپیچند؟ ما فعلا هیچ چیز ندیده‌ایم. باید این را پیگیری کرد. اگر کانون عالی این مطالبه را دنبال نکند ما به عنوان کانون بازنشستگان تهران و اتحادیه پیشکسوتان آن را دنبال می‌کنیم. اگر موفق به مذاکره در این رابطه نشویم مجبوریم در خیابان به دنبال آن باشیم. 

وی به مشکلات بیمه بازنشستگان اشاره کرد و گفت: بیمه تکمیلی کارا نیست و باید آن را در قانون الزام گنجاند. البته ما همواره به بیمه تکمیلی نقد داریم. این بیمه تکمیلی کارا نیست. سازمان تامین اجتماعی باید اول قانون الزام و درمان رایگان را اجرایی کند و اگر نمی‌تواند باید مشارکت خود را پررنگ کند. همان نسخه‌ای که برای پرسنل و بازنشستگان خود سازمان تامین اجتماعی نوشته می‌شود برای بازنشستگان دیگر هم نوشته شود. 

صادقی گفت: سازمان تامین اجتماعی با شرکت آتیه سازان قرارداد نبندد. ما مخالف این شرکت هستیم چون نمی‌تواند از پس تعهدات خود بربیاید. اگرچه احتمال دارد مبلغ بیشتری بگیرند اما در مقابل آن باید خدمات بیشتری بدهند. امروز بازنشسته عمل جراحی انجام می‌دهد اما نمی‌تواند از بیمارستان طرف قرارداد بیمه تکمیلی خدمات بگیرد. بازنشستگان مجبور می‌شوند پول را پرداخت کنند و در آخر نیز ماه‌ها نمی‌توانند پول خود را از آتیه ساز بگیرند. 

وی در ادامه به واگذاری بانک رفاه اشاره کرد و گفت: ما با واگذاری بانک رفاه مخالفیم. باید بانک رفاه را از ذیل اصل ۴۴ قانون اساسی و برنامه‌ریزی‌های کلان نظام خارج کنید. هدف ما از حفظ بانک رفاه استقلال سازمان تامین اجتماعی است. درخواست ما از وزیر کار حفظ اموال تأمین اجتماعی و ایستادن برای منافع بازنشستگان است.

صادقی در آخر به رویه‌ی متفاوت دولت و مجلس در مورد حقوق بازنشستگان اشاره کرد و گفت: ما بازنشستگان تامین اجتماعی برای افزایش حقوق خود ۵ ماه پایداری کردیم تا حق قانونی خود را بگیریم. بعد از ۵ ماه موافقت کردید اما برای بازنشستگان کشوری و لشکری ظرف چند روز حقوقشان را پله‌کانی افزایش دادید. شما برای افزایش حقوق ما که ربطی به بودجه دولت ندارد مقاومت کردید و برای افرادی پرونده تشکیل دادید اما برای افزایش حقوق نیروهای خود سریع تصمیم می‌گیرید. چرا برای مطالبات ما با تعلل برخورد می‌کنید؟

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه