قرعه کشی خودرو | ثبت نام قرعه کشی خودرو

آغاز دور جدید قرعه کشی خودرو | از ثبت نام فروش فوری خودرو جا نمانید

سومین مرحله قرعه‌کشی طرح «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» و اولین مرحله از طرح «جایگزینی خودروهای فرسوده» با حضور نهادهای نظارتی برگزار گردید.

آغاز دور جدید قرعه کشی خودرو |  از ثبت نام فروش فوری خودرو جا نمانید
کدخبر : 11765
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قرعه کشی خودرو به روش قدیمی انتقادهایی مکرر از رانت در پیش‌فروش و فروش فوری را به همراه داشت.تا اینکه برای قرعه کشی خودرو سازوکار جدیدی ایجاد شد.منوچهر منطقی، معاون وزارت صمت، اغلب قرعه‌کشی‌ خودرو برای عرضه خودرو تا اواخر سال ۱۴۰۲، از بین می‌رود و ما به سمت بالا رفتن کیفیت و عقلانی شدن قیمت و نیازهای خودرویی مردم پیش خواهیم رفت.با توجه به آغاز گمانه‌زنی‌ها درباره حذف قرعه‌کشی‌ خودرو و طرح‌های پیش فروش خودرو، وزارت صمت با صدور بیانیه‌ای، موضوعات پیرامون راه‌اندازی سامانه یکپارچه فروش خودرو را تشریح کرد.در ادامه به آخرین جزییات از قرعه کشی خودرو می پردازیم.

قرعه کشی خودرو

 سومین مرحله قرعه‌کشی طرح «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» و اولین مرحله از طرح «جایگزینی خودروهای فرسوده» با حضور نهادهای نظارتی برگزار گردید. در هریک از این طرح‌ها، خودرو تنها به کسانی که شرایط مندرج در بخشنامه‌های فروش را داشته باشند، تعلق می‌گیرد.

امیرمیرمنصف رئیس سازمان فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن در ابتدای برگزاری این قرعه‌کشی ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص روند برگزاری این برنامه گفت: با همکاری سازمان‌های مسئول، استعلام و راستی آزمایی اطلاعات قبل از انجام قرعه‌کشی صورت پذیرفته است و هر قرعه کشی به صورت مستقل برگزار می‌گردد.

وی در همین رابطه گفت: با انجام استعلامات پیش از برگزاری قرعه‌کشی، افرادی که شرایط لازم را نداشتند از گردونه قرعه‌کشی حذف شده و بنابراین خریداران واقعی با احتمالاً بالاتری به خودروی مورد نظر خود دست پیدا می‌کردند.

امیر میرمنصف رئیس سازمان فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن در پاسخ به این سوال که «چرا علیرغم تمایل گروه بهمن برای عرضه خودرو در بورس، روش قرعه کشی برای فروش محصولات انتخاب شده؟» گفت: گروه بهمن همچنان به عرضه کالا در بورس تمایل دارد. این قرعه کشی در راستای اجرای طرح «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» و «جایگزینی خودروهای فرسوده» اجرا شد. وی در همین رابطه افزود: خودروسازان بایستی ۵۰ درصد ظرفیت تولیدات خود را به مادرانی که فرزند دوم آنها پس از ۱۴۰۰/۰۸/۰۹ متولد شده‌اند، اختصاص دهد. سومین مرحله از قرعه کشی طرح حمایت از خانواده و هم چنین اولین مرحله از قرعه کشی طرح جایگزینی خودروهای فرسوده در گروه بهمن با حضور نمایندگان سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، نماینده وزارت صمت و نماینده دادستان برگزار گردید. به همین ترتیب در این دوره با حضور نهادهای نظارتی این قرعه کشی انجام شد.

رییس سازمان فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن درباره قرعه کشی طرح جایگزینی خودروهای فرسوده با قرعه کشی محصولات بهمن گفت: با هدف اجرای قانون ساماندهی خودرو که خرداد ماه ۱۴۰۱ ابلاغ شده اولین عرضه خودرو با هدف جایگزینی خودروهای فرسوده اجرا گردید.

وی در پاسخ به این سوال که «آیا اجرای روش قرعه‌کشی منجر به تعطیلی روش بورس کالا خواهد شد؟» گفت: برگزاری قرعه کشی اخیر، به معنای تعطیلی روش بورس کالا نیست و همچنان قسمتی از تیراژ تولید در بورس کالا بفروش خواهد رسید.

میرمنصف در خصوص ادوار بعدی قرعه‌کشی دو طرح «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» و «جایگزینی خودروهای فرسوده» گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، ماهانه در بورس کالا طرح عرضه خواهیم داشت و همینطور سهمیه طرح جمعیت و خودروهای فرسوده نیز تداوم دارد. وی در همین رابطه افزود: سهیمه هریک از این طرح‌ها مشخص شده است و ما نیز آنها را اجرا خواهیم کرد.

رییس سازمان فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن در خصوص استراتژی این گروه برای فروش محصولات خود گفت: روش قرعه‌کشی در شان مردم ایران نیست. ایرانیان باید بتوانند به راحتی خودروی مورد نظر خود را خریداری کنند. به دلیل کیفیت مناسب، خدمات ویژه و قیمت مناسب محصولات بهمن، تیراژ تولید در شرایط کنونی جوابگوی نیاز بازار نیست و فعلاً مجبور به استفاده از روش‌هایی نظیر قرعه‌کشی هستیم. امیدوار هستیم با افزایش تولید بتوانند تقاضای بازار را پاسخگو باشیم.

این طرح‌ها با فروش محصولات اینرودز، فیدلیتی تیپ ۱ (پنج نفره) و فیدلیتی تیپ ۲ (هفت نفره) و وانت کارا انجام شد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه