محسن یگانه متولد 23 اردیبهشت 1364 در گنبد کاووس، خواننده است. دانشجوی انصرافی لیسانس مهندسی صنایع دانشگاه آزاد در ترم شش است. محسن یگانه دو خواهر پزشک و دندانپزشک و یک برادر بنام کمیل دارد، خودش فرزند یکی مانده به آخر خانواده است، مادر محسن یگانه استاد دانشگاه و پدرش محمدرضا یگانه کارمند جهاد، شهید دفاع مقدس است. زمانی که محسن 10 ماهه بود پدرش در 23 اسفندماه 64 در سن 35 سالگی به درجه رفیع شهادت رسید.

ازدواج محسن یگانه

محسن یگانه در نوروز 1389 در مجله ترانه ماه اعلام کرد که ازدواج کرده است. تا کنون چند عکس از همسر محسن یگانه در اینترنت پخش شده که او آن ها را تکذیب کرده است. تنها یک عکس از همسرش در صفحه اینستاگرام محسن یگانه وجود دارد.محسن یگانه در 14 آبان 1393 صاحب فرزند دختری به نام «نگاه» شد. به همین سبب نیز نام نگاه را برای چهارمین آلبوم رسمی خود برگزید. می گوید بعد از ازدواج خیلی صبورتر شدم (می خندد) …. به هرحال تحمل کردن زن ها، تمرین خوبی برای صبورتر شدن است (می خندد)، مسئولیت یک زندگی با توست و یاد می گیری که هیجانی تصمیم نگیری به طور کل منعطف تر و با حوصله تر شده ام به علاوه اینکه زندگی ام، نظم و ترتیب بیشتری گرفت.

علاقه کودکی از بازیگری تا گیتار

در کودکی دوست داشت که بازیگر شود اما با شنیدن آهنگ گل گندم از شادمهر عقیلی به موسیقی پاپ علاقمند شد و از 15 سالگی شروع به یادگیری گیتار کرد اما در همان اول راه به دلیل شرایط با مخالفت خانواده رو به رو شد.

نواخت گیتار

محسن با جدیت فراگیری گیتار را ادامه داد و علاوه بر آن به یادگیری کیبورد، پیانو و فراگیری مهارت های فنی و موسیقی الکترونیک نیز روی آورد. با توجه به شرایط آن روزهای خانواده و پدرش شهیدش، امکان حضور در کلاس مسویقی نداشت و با تیکه بر توانایی های خود این ساز را یاد گرفت، به حدی که مدتی بعد خودش تدریس می کرد.در این میان تنها به ساز گیتار اکتفا نکرد و به سمت کیبورد، پیانو و فراگیری مهارت های فنی و موسیقی الکترونیک نیز روی آورد.

شروع حرفه ای

اولین ترانه ی خود را در کنار محسن چاوشی با نام نشکن دلمو اجرا کرد که موفقیت های زیادی برای او به همراه داشت. یگانه چند سال به عنوان خواننده غیر مجاز شناخته می شد که بعد از مدتی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز گرفت و اولین آلبوم رسمی خود با نام نفس های بی هدف را منتشر کرد.

دوستان سینمایی

من دوستانی دارم که هم جدی ا ند و هم کارهای جدی در طنز انجام می دهند، هادی کاظمی، جواد عزتی، محمدرضا هدایتی، پژمان بازغی که با همه شان دوست هستم.

عمل زیبایی و قلب

علی چراغعلی مدیر برنامه سابق محسن یگانه چندی پیش اعلام کرد که محسن قبل از شهرت برای زیبایی اش و تبدلی شدن به یک ستاره دوبار بینی اش را عمل کرده است، و عمل سوم اش نیز بخاطر بیماری قلبی اش بود.

حاشیه ها

او ترانه ای به نام گله کرکس ها اجرا کرده که محتوای آن یهودستیزانه قلمداد شده است.ازین رو کنسرت او در سال ۲۰۱۷ در شهر لس آنجلس با تحریم و تظاهرات جامعه کلیمیان ایرانی تبار همراه بود و از بیش از ۷۱۰۰ ظرفیت تنها ۱۰۰۰ بلیط فروش رفت.

کنسرت جنجالی محسن یگانه

بهمن ماه سال 1395 در حالی محسن یگانه در شهر بم روی صحنه رفت که در میانه کنسرت شخصی با پخش اسپری فلفل در سالن برای ساعتی اجرای این خواننده را مختل کرد و این اتفاق هم منجر به درگیری هایی شد.

جوایز و افتخارات محسن یگانه

  • برنده تندیس بهترین اجرای زنده موسیقی پاپ، بخش کارشناسی (مشترک «احسان خواجه امیری» و «محسن یگانه»)، از اولین جشنواره سالانه موسیقی ما در سال ۱۳۹۱
  • دریافت تندیس معتبر سالن تئائر نوکیا لس آنجلس (Nokia Theatre L.A. Live) و ثبت نام او به عنوان یکی از مشاهیر این تالار
  • برنده تندیس بهترین ترانه ساز (Songwriter) از دومین مراسم جایزه ترانه افشین یداللهی در سال ۱۳۹۷

فعالیتهای سینمایی و تلویزیونی محسن یگانه

  • اجرای آهنگ «گرگ و میش» برای متن فیلم سینمایی «گرگ و میش»
  • اجرای آهنگ «خیال تو» برای تیتراژ برنامه تلویزیونی «ماه عسل» به کارگردانی مهرداد طاهری و اجرای احسان علیخانی
  • اجرای آهنگ «نشانی» برای تیتراژ برنامه تلویزیونی «نشان بی نشان ها» به کارگردانی و تهیه کنندگی علیرضا کرمی
  • اجرای آهنگ «مرگ خاموشی» برای متن برنامه مستند تلویزیونی «شوک» به تهیه کنندگی فرشاد شکیبی
  • اجرای آهنگ «آسمان همیشه ابری نیست» برای تیتراژ سریال «آسمان همیشه ابری نیست» به کارگردانی سعید عالم زاده
  • اجرای آهنگ «آدما» برای تیتراژ فیلم تلویزیونی «یه آسمون آبی، سقف اتاق منه» به کارگردانی مجتبی چراغعلی (آهنگ در پخش اول فیلم، مجوز پخش نگرفت و در پخش های بعدی در تیتراژ استفاده شد)
  • اجرای آهنگ «قلب یخی»، «امیدی که نمیبازم»، «کاش» برای تیتراژ و متن سریال «قلب یخی» به کارگردانی محمد حسین لطیفی
  • اجرای آهنگ «دور خودت نچرخ» برای تیتراژ سریال «فراموشی» به کارگردانی سعید سلطانی
این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: