داشتن ریش و سبیل برای بسیاری از مردان اهمیت دارد زیرا علاوه بر جذابیت و زیبایی، موجب بالا بردن پرستیژ می شود. مردان زیادی از کم پشت بودن ریش و سبیل خود ناراضی هستند و این مشکل باعث پایین آمدن اعتماد به نفس آنها شده است. کاشت ریش و سبیل یکی از راه های کارآمد برای افزایش جذابیت در مردان است که در ادامه این مطلب به بررسی آن می پردازیم، پس با ما همراه باشید.

مزایای کاشت ریش و سبیل

 زمانی که ریش و سبیل شما پرپشت باشد، چهره مردانه تری خواهید داشت و این در روابط اجتماعی و تیپ ظاهری شما بسیار تاثیر گذار است. مزایای کاشت مو در نواحی ریش و سبیل به صورت زیر است:

۱- کاشت مو در قسمت های ریش و سبیل تنها درمان واقعی برای ریزش مو و کم پشت بودن آن می باشد.

۲- در پوست های سالم درصد موفقیت کاشت گرافت ها بین ۷۰ تا ۱۰۰ درصد است که نتیجه خوبی را به دنبال دارد.

۳- کاشت مو در صورت، بدون جراحی انجام می شود و دردی ندارد زیرا بدون خونریزی و بخیه انجام می شود. 

۴- پس از کاشت مو بهتر است کمی استراحت کنید اما می توانید از روز دوم به بعد، فعالیت های روزانه خود را از سر بگیرید.

try6yry

 

مراحل کاشت ریش و سبیل

کاشت ریش و سبیل از پنج مرحله تشکیل شده است که در این قسمت به بررسی این مراحل می پردازیم.

۱- برنامه ریزی

برای داشتن تراکم خوب ریش و سبیل باید پیش از کاشت، برنامه ریزی هایی انجام شود. بدین منظور ابتدا باید روی صورت شما چند مثلث یا مستطیل فرضی رسم شود و تعداد موهای موجود در آن شمارش شود. پس از این مرحله مشخص می شود که برای رسیدن به تراکم دلخواه، به چه تعداد گرافت احتیاج است. موهایی که برای کاشت مو انتخاب می شوند باید از موهای سر ضخیم تر باشند چون موی ریش و سبیل از موی سر ضخامت بیشتری دارد.

واحدهای فولیکولی که در سر وجود دارند، تنها یک تا چهار تار مو دارند اما فولیکول های ریش و سبیل دارای یک یا دو تار مو هستند، پس برای کاشت مو در صورت باید به نحوی برنامه ریزی شود که به هنگام برداشت گرافت ها تنها از گرافت هایی که یک یا دو تار مو دارند استفاده شود.

۲- بی حسی موضعی

برای اینکه فولیکول ها استخراج و کاشته شوند نیازی به بیهوشی نیست اما در هر یک از این مراحل باید بی حسی موضعی از طریق تزریق در بانک مو و در مرحله بعدی از طریق تزریق در نواحی کاشت ریش و سبیل انجام شود. 

۳- برداشت فولیکول مو

نحوه برداشت فولیکول ها با توجه به شیوه کاشت، متفاوت است. اگر از روش FUT برای کاشت استفاده شود، برشی در پشت سر ایجاد می شود و بخشی از پوست به همراه فولیکول های آن به صورت نواری برداشته می شود. اگر روش کاشت به صورت FIT باشد، فولیکول ها به شکل واحدی یا تک تک خارج می شوند.

 شیوه خارج کردن فولیکول ها به این صورت است که با ابزاری مانند پانچ، سوراخی در پوست ایجاد می شود و فولیکول  از بافت های کنار خود جدا می گردد. این سوراخ ضخامت زیادی ندارد و حداکثر ضخامت آن یک میلی متر است و به همین دلیل در برداشت فولیکول ها هیچ درد و خونریزی احساس نمی شود.

۴- آماده سازی گرافت ها

این مرحله حساسیت زیادی دارد و کادر درمان، واحدهای فولیکولی که یک یا دو تار مو دارند جدا می کنند تا برای کاشت آماده شود.‌

۵- کاشت گرافت ها

این مرحله که آخرین مرحله کاشت ریش و سبیل است باید به نحوی انجام شود که خط ریش دارای طبیعی ترین مو باشد، پس بهتر است از گرافت های تک مویی در این قسمت استفاده شود. جهت قرارگیری فولیکول ها نباید رو به بالا باشد و در تمام نقاط مشخص شده باید حداکثر تراکم شکل گیرد.

جمع بندی

کاشت مو در نواحی ریش و سبیل باید دارای تراکم مناسب باشد و تمام مراحل آن به درستی انجام شود.‌ نکات قبل از کاشت و بعد از آن باید توسط فرد رعایت شود تا بهترین نتیجه حاصل گردد. ورم کردن صورت پس از کاشت مو کاملا طبیعی است و مجددا صورت به حالت عادی خود برمی گردد. اگر قصد کاشت ریش در تهران را دارید، حتما از متخصصان در مرکز مشاوره کاشت مو دنیز مشاوره بگیرید.

 

 

 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: