مهاجرت تحصیلی به کانادا ، یکی از بحث‌های بسیار داغ و چالش‌برانگیز در بین دانشجویان ایرانی است. مهاجرپذیری این کشور، هزینه معقول و شانس بالا برای اخذ اقامت دائم کانادا ، از مهم‌ترین دلایلی بوده که کشور کانادا را به مقصدی ایده‌آل و پرطرفدار برای مهاجرت تبدیل می‌کند. اگر شما نیز از آن دسته افراد هستید که قصد دارید برای تحصیل در یکی از مقاطع تحصیلی به کانادا مهاجرت کنید؛ با آموزش صفر تا صدی مهاجرت به کانادا در این مقاله همراه ما باشید. امیدواریم با خواندن این مطلب بتوانید به صورت اجمالی با زوایای مختلف مهاجرت تحصیلی به کانادا آشنا شوید. 

مهم‌ترین شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا چیست؟

آموزش بین‌المللی در کشور کانادا، به عنوان قلب رونق اقتصادی و فرهنگی در دولت کانادا محسوب می‌شود. کیفیت بی‌نظیر سیستم آموزشی این کشور، تقاضا برای مهاجرت تحصیلی به کانادا را بالا برده است. دریافت جواز تحصیلی کانادا، اولین و مهم‌ترین گام برای شروع فرایند مهاجرت به شمار می‌آید. البته در صورتی نیاز به مجوز تحصیلی خواهید داشت که مدت زمان اقامت شما بیشتر از ۶ ماه باشد. در غیر این صورت می‌توانید بدون دریافت این مجوز، دوره آموزشی خود را سپری کنید. اما هنوز بخش خوب ماجرا باقی مانده! دانشجویان با دریافت این جواز تحصیلی، نه تنها می‌توانند به صورت تمام وقت در یکی از موسسات آموزش عالی معتبر کانادا تحصیل کنند، بلکه امکان کار به صورت پاره وقت در دانشگاه و همچنین کارآموزی در خارج دانشگاه نیز برای آن‌ها فراهم خواهد شد.  

حتما می‌دانید که داشتن مدرک زبان برای مهاجرت به کانادا از اوجب واجبات است. پس حواستان باشد که برای مهاجرت به این کشور، باید مدرک زبان انگلیسی‌تان دارای آیلتس ۶ به بالا باشد. از این رو اگر به طور جدی قصد مهاجرت دارید، سعی کنید در اولین فرصت مدرک زبانتان را از یکی از موسسات معتبر بین‌المللی دریافت کنید. ضمنا توجه داشته باشید که داشتن مدارکی مثل نمره زبان بالا در مقاطع مختلف، معرفی‌نامه از اساتید معتبر، ارائه مقالات و همچنین توانایی مالی برای یک سال زندگی در کشور کانادا، می‌تواند پروسه اخذ ویزا را برایتان ساده‌تر کند. 

راهنمای گام به گام اخذ پذیرش تحصیلی کانادا

اگر به طور جدی قصد ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه‌های کشور کانادا را دارید، باید هرچه زودتر برای صدور ویزای دانشجویی اقدام کنید. در نگاه اول شاید تصور کنید، راه بسیار دور و درازی در پیش خواهید داشت؛ اما نگران نباشید! در این بخش می‌خواهیم این مراحل را به طور ساده و مختصر به شما توضیح دهیم.

۱- آماده‌سازی مدرک تحصیلی

در مرحله اول اگر مشغول به تحصیل هستید، باید ابتدا درس خود را تمام کرده و در صورتی که تحصیل شما به اتمام رسیده، نسبت به آزادسازی آخرین مدرک تحصیلی خود اقدام کنید. 

۲- صلاحیت علمی در زبان‌های انگلیسی و فرانسوی

در مرحله بعدی باید مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی را خود در حد آکادمیک بالا ببرید و برای اخذ مدرک زبان، در یکی از آزمون‌های معتبر مانند آیلتس، تافل، دولینگو و… شرکت کنید. 

۳- انتخاب رشته، مقطع تحصیلی و موسسه آموزشی

در این مرحله کافی است انتخاب کنید که می‌خواهید در کدام‌یک از موسسات آموزشی کانادا و در چه رشته و مقطعی تحصیل کنید. 

۴- معادل‌سازی و ترجمه تمامی مدارک

حال باید تمامی مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی و صدور ویزای دانشجویی را معادل‌سازی و ترجمه کرده و به موسسه آموزشی مدنظر ارائه دهید. 

۵- اقدام برای اخذ پذیرش تحصیلی

در این مرحله باید ضمن ارسال مدارک مورد نیاز به دانشگاه مدنظر، نسبت به ثبت نام و پر کردن فرم‌های مربوطه اقدام کنید. 

۶- اقدام برای اخذ ویزای تحصیلی

در آخرین مرحله کافی است نامه پذیرش تحصیلی به همراه مدارک نهایی را به دانشگاه و کالج مدنظر ارائه دهید و ویزای تحصیلی خود را دریافت کنید. 

این ۶ مرحله، خلاصه‌ای از راهی است که برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا در پیش روی شما قرار دارد. به شما توصیه می‌کنیم در انجام تمامی مراحل دقت لازم را داشته باشید و با صبوری کامل قدم به قدم برای رسیدن به خاک کانادا و شروع تحصیل در این کشور تلاش کنید. 

چرا باید برای ادامه تحصیل دانشگاه های کانادا را انتخاب کنیم؟

برای مهاجرت تحصیلی به کانادا، می‌توان صدها دلیل و مزایای مختلف پیدا کرد. از سیستم آموزشی بی‌نقص و تجهیزات بسیار پیشرفته گرفته تا جامعه‌ای امن و آرام. در ادامه به طور مختصر با این مزایا آشنا خواهیم شد.

تجربه تحصیل در برترین دانشگاه‌های دنیا را با مهاجرت به کانادا تجربه کنید!

اگر بگوییم که بهترین دانشگاه‌های جهان در کشور کانادا قرار دارند، اغراق نکرده‌ایم. حتما تا به حال آوازه دانشگاه‌های تورنتو، مک گیل و بریتیش کلمبیا را شنیده‌اید. این دانشگاه‌ها به همراه بیش از ۹۰ موسسه آموزش عالی دیگر در کشور کانادا قرار داشته و با بهترین دانشگاه‌های آمریکایی و انگلیسی در جهان رقابت می‌کنند. بدیهی است که در چنین مراکز علمی، آموزش از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و با فرصت‌های شغلی بسیار ویژه، آینده‌ای درخشان برای فارغ‌التحصیلان رقم خواهد خورد.

جامعه‌ای امن و آرام، میزبان مهاجران کانادا!

بر اساس آخرین آمارها، کشور کانادا موفق شده است در زمینه دموکراسی، رتبه پنجم و در زمینه رضایت مردم و آزادی بیان، رتبه چهاردهم را از آن خودش کند. همین آمار و ارقام، مهر تایید محکمی بر این ادعا است که کشور کانادا یکی از امن‌ترین کشورهای جهان با کمترین آمار جرم و جنایت است. از طرفی کشور کانادا، دارای یک جامعه چند فرهنگی بوده و در جوامع مختلف آن خبری از نگاه نژادپرستانه نیست که این موضوع برگ برنده بسیار مهمی برای قشر مهاجر این کشور به شمار می‌آید. 

با مهاجرت به کانادا، آینده‌ای درخشان در انتظارتان خواهد بود!

دانشجویانی که برای تحصیل به کانادا مهاجرت می‌کنند، می‌توانند بلافاصله بعد از فارغ‌التحصیلی برای شغل مورد نظر خود درخواست داده و وارد بازار کار شوند. همچنین امکان درخواست برای اقامت دائم کانادا، پس از یک سال و نیم کار برای مهاجران فراهم خواهد شد. در ادامه با داشتن ۵ سال سابقه کاری در کانادا، می‌توانید برای تابعیت و اخذ پاسپورت کانادایی اقدام کنید. 

چیزی که در این مقاله خواندید، تنها بخشی از مزایا و اطلاعات مربوط به مهاجرت تحصیلی به کانادا بود. بی‌شک تصمیم‌گیری برای مهاجرت به یک کشور دیگر، کاری بسیار سخت بوده و نیازمند ماه‌ها تحقیق و مشورت با افراد آگاه است. این حساسیت‌ها برای کشوری مثل کانادا که کیلومترها دورتر از محل زندگی‌تان قرار داشته و فرهنگ و قوانین بسیار متفاوتی دارد، بیشتر خواهد شد. از این رو به شما توصیه می‌کنیم که تحت هیچ شرایطی بی‌گدار به آب نزنید و قبل از هر اقدامی، با افراد کاربلد در این زمینه مشورت کنید. 

در این نوشته با صفر تا صد مهاجرت تحصیلی به کانادا آشنا شدیم. شما می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان از تیم مشاوران رسا با شماره ۰۲۱۲۲۹۵۰۹۷۵ تماس بگیرید.

seachfan

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: