موضوع مهاجرت تحصیلی از محبوب‌ترین روش ها و گزینه ها برای مهاجرت است. استفاده از مهاجرت از راه تحصیل در بین اقشار جوان طرفداران بیشتری دارد و به علت تقاضای زیاد و همچنین اشباع شدن از سمت کشور‌های در حال توسعه مانند ایران، این مسئله در بین کشورها جنبه رقابتی پیدا کرده و این موضوع در همه کشور‌ها امکان پذیر است. برخی از کشور‌ها مانند: استرالیا، آمریکا و کانادا در زمینه پذیرش تحصیلی از سوی کشور‌های دیگر محدودیتی اعمال نکرده اند و باتوجه به ساسیت های پذیرش مهاجر برای افزایش راندمان اقتصادی و استحکام بازار کار، جذب نیروی کار متخصص، پذیرش تحصیلی را نسبت به سال ‌های گذشته برای دانشجویان بین المللی بهتر و راحت‌تر کرده اند.

برخی از کشور‌ها به علت نیاز به نیروی متخصص و کمبود نیروی کار و برای تقویت بازار کار خود از کشور‌های دیگر پذیرش دانشجو دارند و این مسئله به صورت رقابتی در کشور‌های پیشرفته انجام می‌گیرد. برخی از کشور‌های پر زرفدار مثل آلمان، آمریکا و انگلیس از رقابت بالاتری نسبت به کشور‌های دیگر برخوردار است و برای اخذ پذیرش دانشجو مناسب‌تر است. برای اطلاعات بیشتر بهتر است با مشاوران مجموعه ما ارتباط برقرار کنید تا اطلاعات کامل‌تر و دقیق‌تری را به شما ارائه دهند و در صورت شایستگی در امر مهاجرت تحصیلی بهترین و آسان‌ترین روش را به شما ارائه دهند. در این مقاله همراه ما باشید تا به طور کامل در مورد مهاجرت تحصیلی در کشور‌های گوناگون و روش های ادامه تحصیل در کشور‌های پیشرفته را برای شما شرح داده و بهترین انتخاب را داشته باشید.

دلایل مهاجرت ایرانیان

بعضی از ایرانیان به دلیل امکانات بهتر و پیشرفته علمی به دنبال تحصیل در بهترین دانشگاه‌های دنیا بوده و به دنبال کشوری هستند تا بعد از ادامه تحصیل و پایان تحصیلات خود ضمانت کار در آن کشور را داشته باشند. مهاجرت از راه تحصیل یکی از بهترین روش های مهاجرت است که در مرحله اول نیاز به اپلای تحصیلی دارد. ابتدا برای مهاجرت تحصیلی باید اطلاعاتی از مراحل آن داشته باشید، سپس با مشاور خود گام به گام تمامی مراحل را پیش بروید تا سریع‌ترین راه و درست‌ترین مراحل را برای رسیدن به هدف خود طی کنید. باتوجه به موانعی زیادی که پیش روی ایرانیان دراین زمینه وجود دارد برای رسیدن شما به موفقیت تک تک مسیر‌ها را گام به گام مورد بررسی قرار می‌دهیم.

[caption id="attachment_949" align="alignnone" width="300"]مهاجرت تحصیلی مهاجرت تحصیلی[/caption]

مراحل پذیرش مهاجرت از طریق ادامه تحصیل

انتخاب رشته و ارسال مدارک

این مرحله باتوجه به شرایط و علایق شما انجام می‌گیرد. متخصصان و مشاوران مجموعه با توجه به رشته انتخابی شما بهترین دانشگاه را معرفی نموده و تمامی شرایط تحصیل و هزینه‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد.

متخصصان شرکت ما به شما کمک می‌کنند تا مدارک لازم خود را جهت ارسال به دانشگاه مورد نظر را ارسال کنید.

نامه پذیرش و فرایند ویزا 

مشاوران پرونده شما را در دانشگاه مورد نظر پیگیری می‌کنند و منتظر می‌مانند تا نامه LOA برای آن‌ها ارسال شود. پس از آن به شما کمک کرده تا مدارک لازم برای سفارشات را آماده کرده و بعد از آن شما برای مصاحبه و انگشت نگاری آماده می‌شوید.

مهاجرت

زمانی‌که سند پذیرش به درستی انجام شد می‌توانید بلیط خود را رزرو کرده و باخیال آسوده به سمت هدف خود رهسپار شوید.

شرایط پذیرش مهاجرت تحصیلی

برای مهاجرت تحصیلی در دوران دبیرستان از 5 تا 6 سالگی و تا قبل از 18 سالگی می‌توان اقدام نمود. در صورتی که والدین شهروندی نداشته باشند هزینه تحصیل در مدارس دوولتی رایگان نخواهد بود.

برای ادامه تحصیل در مقاطع دبیرستان والدین باید یا مقیم دائم و یا شهروندی کشور مقصد را داشته باشند، یا ویزای موقت یکی از والدین اجازه ادامه تحصیل فرزندان زیر 18 سال در آن کشور را بدهند.

فرد متقاضی برای ادامه تحصیل باید هزینه های لازم برای پرداخت شهریه و ثبت نام مدرسه یا دانشگاه، پرداخت حداقل یکسال هزینه های خورد و خوراک، لوازم، کتاب، محل اقامت و وسایل تحصیل را انجام دهد. باتوجه به تفاوت بسیار زیاد هزینه های تحصیل در هر کشور به خصوص در کشور‌های بین المللی، هزینه زندگی در هر کشور را نمی‌توان به صورت حدودی عنوان کرد بلکه این هزینه هنگام اپلای از سوی آن کشورمشخص می‌شود.

برای ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی در کشور دیگر احتیاج به مدرک دیپلم کامل 12 ساله که دارای اعتبار به علاوه یز نمرات ضروری می‌باشد. برای تحصیل در مقاطع بالاتر از مدارک کارشناسی، ارائه مدارک دانشگاهی مقاطع قبلی به همراه ریزنمرات الزامی است. ارائه این مدارک باید به صورت ترجمه شده به زبان کشور مقصد باشد و مهمترین مسئله، ریز نمرات مدارک تحصیلی باید به صورت ترجمه شده به کشور مقصد ارسال شود.

معدل مدنظر برای پذیرش در قاطع کارشناسی بین 14 تا15 بوده، در مقطع کارشناسی ارشد بین 15 تا 16 است، اما معدل دقیق برای پذیرش وابسته به کشور مقصد و دانشگاه مورد پذیرش می‌باشد.

برای ادامه تحصیل به کشور مقصد فرد باید مدرکی در خصوص مهارت در زبان انگلیسی ارائه دهد، این در صورتی است که در ان کشور زبان رایج انگلیسی باشد. نمره زبان نیز در قبولی و پذیرش دانشگاه بسیار اهمیت دارد به گونه ای که در اکثر کشورها که اخذ پذیرش مهاجرت تحصیلی دارند داشتن نمره آیلتس با حداقل نمره 6 تا 5/6 مد نظر است و برخی از کشور ها هم تا نمره 5/5 هم قبول می‌کنند و اگر فرد کمتر از این نمره را داشته باشد مشزوط اعلام می‌شود.

سن ورود به دانشگاه حداقل باید 18 سال باشد و معمولا تا سن 35 و نهایتا 40 سال هم پذیرش دارند، در برخی از کشور‌ها هم محدودیت سنی برای ورود و پذیرش به دانشگاه محدودیتی وجود ندارد. ثبت نام در مقطع کارشناسی به صورت حدودی، 23 سال، در مقطع کارشناسی ارشد بین 27 تا 30 و در مقطع دکتری بین 35 تا 37 سال است.

برای ادامه تحصیل در هر مقطع نباید گپ تحصیلی داشته باشید. در صورت وجود گپ تحصیلی باید موارد قابل توجیحی مثل سابقه کار، سربازی، صدمه حاد فیزیکی، طلاق، ازدواج، تولد فرزند و موارد این چنینی وجود داشته باشد.

بعضی از مدارک ضروری مانند ترجمه کلیه مدارک هویتی، ارائه گواهی سوء پیشینه و در مقاطع ارشد و دکتری مدارکی مانند توصیه نامه، مدارک سابقه کار، ارائه مقاله چاپی و ارائه پروژه ها از متقاضی در‌خواست می‌شود.

بررسی مزایای مهاجرت تحصیلی

اخذ پذیرش مهاجرت تحصیلی دارای مزایای بسیار زیادی است از جمله:

بهره‌مندی از اعتبار بالای مدرک تحصیلی در آموزش های عالی کشور مقصد:

دریافت مدرک قابل اعتبار در سطح جهانی از اصلی‌ترین معیار‌های افراد برای ادامه تحصیل در کشور دیگر است و از معیار های اصلی افراد برای اقدام به این نوع مهاجرت است. این نوع مهاجرت اکثرا توسط جوانان بین 18 تا 33 سال انجام شده و جوانان به دنبال بستری برای تحصیل می‌گردند که در کشور خودشان در دسترس نبوده و اگر هم دانشگاه های کشور خودشان از رتبه بالایی برخوردار باشد، فرد به دنبال مدرکی معتبرتر و معتبرتر اقدام به مهاجرت می‌کند. شما به عنوان متقاضی در هر مقطع تحصیلی می‌توانید اقدام به مهاجرت کنید و اگر در کشور‌های مانند کانادا و استرالیا ادامه تحصیل دهید در گام بعدی اقامت دائم و شهروندی این کشور به صورت نامحدود قابل انجام است. شما می‌توانید از مدرک بین المللی بهره‌مند شوید و مهارت خود را در حوزه زبان انگلیسی افزایش دهید.

ایجاد موقعیت شغلی خوب با مزایا وحقوق بالا:

یکی دیگر از اهداف افرادی که قصد مهاجرت از راه تحصیل را دارند آینده شغلی خوب به همراه حقوق مناسب برای ادامه معیشت و تحصیل است. پس از پایان تحصیلات مجوز ورود به حوزه کار برای شما فراهم می‌شود و شما می‌توانید از درآمد بالا با مزایای خوب بهره‌مند شوید. در این شرایط می‌توانید از یک زندگی باکیفیت و پیشرفته لذت ببرید. برخی از افراد به صورت موقت به کشوری مهاجرت می‌کنند و پس از مساعد شدن شزایط زندگی و پایان تحصیلات خود به کشور خود باز می‌گردند برخی هم به دنبال اقامت دائم به کشوری مهاجرت می‌کنند. هر فرد با گرفتن ویزای تحصیلی study permiy امکان فعالیت شغلی و کاردانشجویی فراهم می‌شود. در کشوری مثل کانادا به هر دانشجو مجوز 20 ساعت کار دانشجویی می‌دهند و این شغل به دانشجو کمک می‌کند تا تمامی مخارج زندگی و تحصیل را بپردازد و علاوه برآن در کنار درآمدی که برای او دارد، دانشجو تجربه شغلی کسب می‌کند.

دریافت شهروندی و اقامت در کشور مقصد:

اکثر دانشجویانی که به کشور‌های پیشرفته ای مثل: کانادا، آمریکا، استرالیا، آلمان و ... مهاجرت می‌کنند پس از پایان تحصیلات خود اقدام به مهاجرت دائم می‌کنند و علاقه مند به دامه زندگی در این کشور‌ها هستند. طبق آمار اعلام شده در سال جاری میلادی از سمت کشور استرالیا، 75 درصد از دانشجویان تشکیل دهنده این کشور هندی بوده و پس از تکمیل تحصیلات خود اقدام به اقامت دائم می‌کنند. نظر بسیاری از افراد مجرب و متخصصین در حوزه مهاجرت، استفاده از مهاجرت تحصیلی برای اقدام به مهاجرت دائم می‌باشد. در این راستا تمام دانشجویانی پس از تکمیل تحصیل خود جذب کار شده و از درآمد و مزایای شهروندی برخوردار می‌شوند.

مهاجرت تحصیلی
مراحل پذیرش از طریق مهاجرت تحصیلی

برای پذیرش مهاجرت تحصیلی، گذراندن یکسری مراحل الزامی است که گام به گام درباره آن‌ها توضیحاتی ارائه دادیم.

مرحله اول:

در ابتدا باید مدرک تحصیلی که شما با آن قصد مهاجرت دارید آماده کنید، ترجمه مدرک تحصیلی به همراه تمام ریز نمرات با ترجمه آماده سازی شده و مدرک تحصیلی را آماده کنید.

مرحله دوم:

دانش کافی نسبت به دانشگاه مقصد و اخذ مدرک زبان آن کشور. زبان کشور مقصد را باید به طور کامل یادگرفته و در آزمون اخذ مدرک زبان کشور مقصد شرکت کنید، این آزمون در چهار بخش انجام می‌شود: شنیداری، گفتاری، خواندن و نوشتن. اگر فرد در این آزمون نمره بالایی دریافت کند می‌تواند نسبت به مراحل بعدی پذیرش اقدام کند. در اکثر کشورهایی که زبان رسمی آن‌ها غیر انگلیسی است، در دانشگاهیشان به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند و این امکان در آن‌ها وجود دارد مانند کشور اتریش، اما اگر شما بتوانید به زبان رسمی آن کشور صحبت کنید و گفتگو داشته باشید پذیرش شما راحت‌تر بوده و هزینه های شهریه هم کمتر می‌شود. حتی برای برقراری ارتباط با شهروندان راحت‌تر هستید و از امتیازات بیشتری برخوردار می‌شوید.

مرحله سوم:

در مرحله بعدی انتخاب رشته در دانشگاه مورد نظر مورد بررسی قرار می‌گیرد. باید بررسی کنید رشته انتخابی شما در کدام یک از دانشگاه‌های کشور مقصد دانشجو می‌پذیرد.همچنین باید مشخص شود که شما در همان رشته تحصیلی قبلی قصد ادامه دارید یا قصد تغییر رشته دارید که این باتوجه به شرایط و قوانین آن دانشگاه انجام می‌گیرد.

مرحله چهارم:

ترجمه تمامی مدارک و معادل سازی دروس است. پس از ارتباط با دانشگاه مقصد لیست تمام مدارک ذکر شده توسط دانشگاه مقصد باید تهیه شود و پس از ترجمه و معادلسازی به آن کشور ارسال شود. تمام مدارک لازم را به همراه داشته باشید و از هر روشی که دانشگاه خواسته است، از طریق ایمیل یا هر روش دیگر برایشان ارسال کنید.

مرحله اخذ پذیرش تحصیلی:

در این مرحله تمام مدارک به علاوه مدرک زبان را آماده داشته باشید و پس از اخذ پذیرش هزینه های لازم برای ثبت نام را پرداخت کنید. شما برای اخذ پذیرش تحصیلی محدودیتی در انتخاب کالج و دانشگاه ندارید و با توجه به علاقه و سلیقه‌تان می‌توانید انتخاب داشته باشید. با این کار می‌توانید حتی شانس پذیرش خود را افزایش دهید.

مرحله ششم:

اخذ ویزای تحصیلی است. این مرحله پس از پذیرش مدارک شما از سمت دانشگاه مقصد انجام میگیرد. پس از پذیرش تمامی مدارک خود را به همراه نامه پذیرش در قسمت ( مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی ) در قسمت راستای صدور ویزای دانشجویی خود ارسال می‌کنید. این نکته مهم را بدانید که اخذ پذیرش تحصیلی به معنی پذیرش صد در صد شما در دانشگاه مقصد نیست، اما در صورتی که نامه پذیرش را به همراه تمامی مدارک خود بدون هیچ نقصی داشته باشد احتمال اینکه ویزای دانشجویی صادر نشود کم است.

بهترین مقاصد مهاجرت تحصیلی 2023

انتخاب مقصد برای مهاجرت وابسته به یکسری شرایط است که به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت:

از اصلی‌ترین گزینه برای انتخاب مقصد کشور و ادامه تحصیل در آن باتوجه به هزینه های آن و تمکن مالی فرد انتخاب می‌شود.

بررسی حقوق مردم کشور مقصد، فرهنگ مردم، اقلیم و آب و هوا، حقوق بشر و وضعیت معیشتی مردم الزامی است تا با شرایط فرد مورد بررسی قرار بگیرد.

بررسی وضعیت و کیفیت دانشگاه کشور مقصد و بررسی نظام آموزشی آن کشور، همچنین در نظر گرفتن میزان اعتبار مدرک دانشگاه مورد نظر در سطح جهانی

بازار کار کشور مقصد، آینده شغلی، و میزان تقاضای رشته تحصیلی که فرد انتخاب نموده است باید مورد بررسی قرار بگیرد.

علاوه بر این موارد ذکر شده معیار‌های دیگری برای انتخاب دانشگاه و کشور مقصد نیز وجود دارد که در این مقاله به صورت کلی درباره آن‌ها توضیح داده شد و برای بررسی دقیق‌تر و بهتر مشاوران باتوجه به شرایط فرد متقاضی بررسی می‌کنند. نکته حائز اهمیت این است که کمتر پیش می‌آید فردی تمامی این معیار‌ها با ایده آل های شخصی فرد در یک‌جا قرار داشته باشد و نمی‌توان یک مقصد کاملا بی‌نقص را برای مهاجرت و تحصیل انتخاب کرد اما می‌توان مقصدی انتخاب کرد تا نزدیک به معیار‌های فرد باشد و بتواند در بهترین شرایط با هزینه کمتر به ادامه تحصیل بپردازد. پس بهتر است در این زمینه با مشاوری مجرب و باتجربه در این خصوص مشورت کنید تا در حوزه مهاجرت تحصیلی به بهترین شکل به شما مشاوره بدهد. در ادامه مطالب به چند نمونه از بهترین کشور‌های مقصد برای مهاجرت تحصیلی و شرایط اخذ پذیرش می‌پردازیم.

مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا

اکثر مردم در مورد کشور کانادا تعاریف زیادی شنیده اند و افراد زیادی به این کشور مهاجرت کردند که هر کدام با هدفی خاص برای مهاجرت اقدام کردند. در میان جوانان متقاضیان مهاجرت به این کشور، مهاجرت تحصیلی بوده است که اکثرشان هم پس از تحصیل اقدام به اقامت دائم می‌کنند. این کشور از قوی‌ترین نظام های آموزشی در جهان برخوردار بوده و از رنکینگ‌های های جهان برخوردار است. پذیرش دانشجو بسیار بالا است و اکثر جوانان با ثبت نام در دانشگاه‌های این کشور قبول شده و می‌توانند ادامه تحصیل دهند.

مهاجرت تحصیلی به آمریکا

آمریکا به عنوان مهد تکنولوژی و مهمترین مقصد برای دانشجویان بین المللی است. در آمریکا بهترین دانشگاه‌های دنیا وجود دارد. اگر به لیست بهترین دانشگاه‌های دنیا نگاه کنید بیشترین تعداد در آمریکا است، این در‌حالی است که در این دانشگاه‌ها کمتر آمریکایی مشاهده می‌کنید. آمریکا در زمینه تحصیلی رتبه یک را به خود اختصاص داده است. هزینه تحصیلات در کشور آمریکا بالا بوده و به علت مسائل سیاسی، با وجود رزومه قوی پذیرش دانشجوی ایرانی به سختی انجام می‌شود. با توجه به این شرایط چون کشور آمریکا رتبه اول را در زمینه تحصیل و کیفیت زندگی و حتی اشتغال دارد، محبوبیت ویژه ای در بین افرادی که قصد مهاجرت دارند، دارد.

مهاجرت تحصیلی به آلمان

کشور آلمان از نظر وضعیت معیشت مردم و اقتصادی کشوری قدرتمند بوده و وضعیت نظام آموزشی آن در رتبه بالایی قرار دارد. پذیرش در دانشگاه‌های این کشور بدون محدودیت سنی است. آلمان خدمات تحصیلی رایگان در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد و این از مزایای ویژه دانشگاه‌های این کشور است. تحصیل رایگان در این کشور در دانشگاه دولتی و فقط به زبان آلمانی انجام می‌شود، اما در دانشگاه‌های خصوصی و موسسه ها هزینه شهریه بسیار بالا است. برای پذیرش در دانشگاه‌های آلمان باید ابتدا آزمون ورودی آن‌ها را قبول شوید و بدون آزمون پذیرش امکان پذیر نیست.

 شرایط مهاجرت تحصیلی به قبرس

ادامه تحصیل نیاز به مدرک خاصی ندارد، فقط لازم است آخرین مدرک تحصیلی را به همراه ریز نمراتتان را تهیه کنید. حتی داشتن مدرک فنی حرفه ای و سابقه کار مربوط به رشته تحصیلی خود کافی است. نیازی به مدرک زبان ندارید و می‌توانید در حین تحصیل آن را فرا گیرید.

شرایط مهاجرت تحصیلی به ترکیه

برای ادامه تحصیل در ترکیه نیاز به ویزا ندارید به همین علت مهاجرت تحصیلی در رشته پزشکی و گرایش های آن بسیار بالا است. هزینه های تحصیل در این کشور بسیار کم است. و از مزایای تحصیل در این کشور وجود دانشگاه‌های معتبر جهان در این کشور پردیس هایی تاسیس شده که با کمترین هزینه می‌توان به ادامه تحصیل پرداخت.

شرایط مهاجرت تحصیلی به مجارستان

مجارستان دارای 70 آموزش عالی بوده که برخی از این موسسات از زمان رنسانس فعالیت داشتند. شما می‌توانید در حین تحصیل مشغول به کار شوید و تا زمان ادامه تحصیل نیاز به مجوز کار ندارید.

شرایط مهاجرت تحصیلی به رومانی

از بزرگترین کشور های زیبای شرق اروپا، رومانی است. این کشور در مقاطع مختلفی دانشجو می‌پذیرد. کشور رومانی یکی از کشورهای مناسب تحصیل با هزینه مناسب است.

مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی به اسپانیا

برای پذیرش در این کشور در مقطع کارشناسی، نیاز به مدرک زبان ندارید. پذیرش در این کشور برای مهاجرت تحصیلی کار سختی نیست. در مقطع کارشناسی هزینه تحصیل سالانه بین 2 تا 4 هزار یورو، در مقطع کارشناسی ارشد بین 1 تا 5 هزار یورو و در مقطع دکتری هزینه تحصیل بین 200 تا 500 یورو بوده به علاوه اینکه دانشجو از بیمه رایگان برخوردار می‌شود.

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

ایتالیا یک کشور پرطرفدار برای مهاجرت تحصیلی است. دانشگاه‌های این کشور از رتبه بالا و قدمت طولانی برخوردار هستند. هزینه های مناسب تحصیل و زندگی و بورسیه های مختلف سالانه، این کشور را مقصدی مناسب برای ادامه تحصیل تبدیل کرده است.

در صورت نیاز به مشاوره در خصوص مهاجرت تحصیلی به هر یک از کشور‌ها می‌توانید با شماره های موجود در سایت ارتباط گرفته و از راهنمایی لازم برخوردار شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر باما همراه باشید.

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: