خوردن مقدار کافی سبزیجات بدون برگ یا همان میوه‌های سبز به محافظت از بدن در برابر بسیاری از بیماری‌ها مانند دیابت و سرطان کمک می‌کند.

به دلیل مقدار زیادی از مواد مغذی ضروری که پس از خوردن این نوع سبزیجات بدست می‌آید، فرد احساس سیری بیشتری می‌کند، همچنین می‌تواند به افزایش طول عمر کمک کند.

در حالیکه سبزیجات بدون برگ یا میوه‌های سبز بسیار مغذی هستند، سبزیجات برگ دار نیز بسیار مغذی بوده و برای بدن مفید هستند؛ براین اساس برای بسیاری از مردم سوال است که کدام یک از این سبزیجات برای بدن مفید است؟.

با توجه به محتوای کربوهیدرات، سبزیجات برگ دار مانند اسفناج و جعفری، حاوی کربوهیدرات کمتری نسبت به سبزیجات میوه‌ای مانند کدو سبز، خیار، کدو تنبل سبز یا لوبیای سبز هستند و این باعث می‌شود که آن‌ها یک انتخاب سالم برای افرادی باشد که مراقب وزن خود هستند.

از نظر مواد مغذی، سبزیجات برگ دار تازه در مقایسه با میوه‌های سبز بسیار غنی از این مواد هستند. کارشناسان تغذیه در این زمینه می‌گویند که خوردن یک وعده از هر نوع از انواع سبزیجات برگ دار دو برابر همان مقدار از سبزیجات میوه‌ای برای شما مواد مغذی تامین می‌کند.

متخصصان تغذیه تأکید می‌کنند که برای دستیابی به بیشترین منافع، باید از سبزیجات میوه‌ای و سبزیجات برگ دار همزمان استفاده شود و همچنین باید سبزیجات تازه انتخاب شده و از پختن بیش از حد آن خودداری کرد؛ زیرا این امر بر میزان آهن، فولات، ویتامین‌ها و فسفر در آن‌ها تأثیر می‌گذارد؛ بنابراین بهتر است آن را به صورت خام یا جوشانده مصرف کنید تا حداکثر فواید آن را ببرید.

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: