نشان می‌دهد در افراد شرکت کننده در این مطالعه که بطور کامل واکسینه شده اند، فقط هشت صدم درصد از آنها عفونت کرونا و تجربه علائم این بیماری را با وجود واکسینه شدن تجربه کردند.

با این حال افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی به دلیل بیماری‌های زمینه‌ای مانند سرطان داشتند، ۱۸ درصد از شرکت‌کنندگان این مطالعه را تشکیل می‌دادند و  بیش از ۳۸ درصد از عفونت‌های اولیه را به خود اختصاص دادند.

علاوه بر این، طبق گفته محققان، این شرکت کنندگان دارای نقص ایمنی، تقریباً ۶۰ درصد از بیمارانی را که به دلیل کرونا در بیمارستان بستری شدند و  ۱۰۰ درصد مرگ و میر ناشی از این عفونت ها را در افرادی که کاملاً واکسینه شده بودند، تشکیل می‌دادند.

«مانوئلا دی فوسکو»، مدیر اقتصاد سلامت و نتایج تحقیقات در فایزر که در نوشتن این تحقیق همکاری داشت، گفت: نتایج این تحقیق از توصیه تزریق دز سوم واکسن کووید-۱۹ برای افزایش حفاظت در بین افراد دارای نقص ایمنی حمایت می کند.

در حالی که واکسن‌های mRNA COVID-۱۹ به محافظت از افراد در برابر ابتلا به کرونا و وضعیت شدید این بیماری کمک می‌کند، اما خطر ابتلا به عفونت‌های جدید در افراد کاملاً واکسینه شده به طور کامل از بین نمی‌برد.

برای این مطالعه، دی فوسکو و همکارانش سوابق مراقبت های بهداشتی نزدیک به ۱.۳ میلیون نفر از افراد ۱۶ سال و بالاتر را که هر دو دوز واکسن فایزر را بین ۱۰ دسامبر و ۸ ژوئیه دریافت کرده بودند، تجزیه و تحلیل کردند.

از این گروه، ۲۲۵ هزار و ۷۶۹ نفر یا حدود ۱۸ درصد به دلیل ابتلا به ایدز، سرطان، بیماری کلیه، روماتولوژیک یا سایر شرایط التهابی و سایر شرایط ایمنی یا دریافت‌ پیوند مغز استخوان یا یک عضو، به عنوان افرادی شناسایی شدند که سیستم ایمنی سرکوب شده دارند.

داده‌ها نشان می‌دهد در میان تمام افرادی که در این مطالعه شرکت کردند، ۹۷۸ عفونت جدید کووید-۱۹ رخ داد و ۱۲۴ یا ۱۳ درصد از آنها به درمان بیمارستانی نیاز داشتند. حدود ۳۸ درصد از تمام موارد ابتلا به کرونا در افراد با سیستم ایمنی ضعیف رخ داده است و نزدیک به ۶۰ درصد از افرادی که به دلیل این عفونت ها در بیمارستان بستری شده اند، دارای سیستم ایمنی سرکوب شده بوده اند.

به گفته محققان، تنها دو نفر در این مطالعه به دلیل ابتلا به عفونت شدید کرونا پس از واکسینه شدن کامل جان خود را از دست دادند که هر دو دچار نقص ایمنی بودند.

دی فوسکو گفت: نتایج این مطالعه به افزایش درک نتایج واکسیناسیون کرونا کمک می کند و از توصیه‌های اخیر برای تزریق سومین دز واکسن های کرونا به بیمارانی با سیستم ایمنی ضعیف‌ پس از دو دوز اولیه حمایت می‌کند.

مطالعات مشابه خطر بیشتری را برای ابتلا به عفونت‌های شدید کرونا در میان افرادی با سیستم ایمنی ضعیف نشان داده‌اند.

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: