اندازه آلت تناسلی در بین مردان متفاوت است. بحث اندازه آلت تناسلی در زمان رابطه جنسی مطرح می شود.اندازه آلت تناسلی بین مردان متغیر می باشد و امکان دارد در برخی افراد بزرگتر باشد.  اندازه آلت تناسلی مرد با اندازه گیری قطر و طول آن مشخص می شود.

در فرهنگ های گوناگون دیدگاه های متفاوتی در خصوص اندازه ی نرمال آلت تناسلی مردان دیده می شود. در یونان باستان و هنر رنسانس آلت های کوچک و ختنه نشده از نظر فرهنگی مطلوب بودند و آلت های بزرگ و ختنه شده مضحک و مسخره بنظر می آمدند. در روم باستان به نظر میرسد که دیدگاهی متضاد این رواج داشته و در ادبیات عربی سده های میانه هم آلت های بزرگ تر ترجیح داده می شدند. خیلی از مردان سایز آلت تناسلی خود را نسبت به سایر مردان کوچک می دانند و خیلی از افرادی که فکر می کنند آلت تناسلی کوچکی دارند در واقع آلت متوسطی دارند.

داشتن آلت بزرگ نیز امکان دارد با اعتماد به نفس بالاتر هم مرتبط باشد. در زنان قطر آلت مردانه نسبت به طول اهمیت بیشتری در تحریک جنسی دارد. ترس از کوچک شدن سایز آلت تناسلی مردان در ادبیات فولکلور باعث شده تا نوعی هیستری جمعی معروف به هراس کوچک آلتی پدیدار شود. البته کوچک شدن آلت بر اثر تخریب بافت های آن در یک عارضه پزشکی که به بیماری پیرونی (Peyronie' s disease) مشهور است، اتفاق می افتد.

چه چیزی سایز آلت تناسلی مردان را تعیین می کند؟

اندازه ی نرمال آلت تناسلی مردان بر مبنای زمینه های ژنتیکی شخص تعیین می شود. سایز آلت تناسلی در طی بلوغ تغییر می کند. بیش ترین رشد آلت تناسلی بین ۲ تا ۵ سالگی و از طرفی در سن ۱۵- ۱۷ سالگی اتفاق می افتد و پس از بلوغ اندازه آلت تناسلی همیشه ثابت می ماند. در ابتدا بیضه ها شروع به بزرگ شدن کرده و رویش موهای تناسلی شروع می شود. رشد آلت اول در طول و بعد در قطر صورت می گیرد. اندازه ی نرمال آلت تناسلی افراد بالغ در حالت معمولی (شل) بین ۴تا ۸ سانتیمتر است. نوجوانان برای آگاهی از اندازه قطعی آلتشان باید تا یک تا دو سال بعد از توقف رشد قدی خود صبر کنند.

چگونه طول آلت تناسلی را اندازه گیری کنیم؟

 اگر به دنبال اندازه گیری طول آلت تناسلی خود هستید، میتوانید طول آلت را هم در حالت کشیدن آلت شل و هم در حالت نعوظ اندازه گیری کرد. طول آلت از محل اتصال آلت به استخوان عانه (پوبیس) تا راس آْلت در حالت کشیده یا در حالت نعوظ اندازه گیری می شود. به هنگام اندازه گیری، آلت تناسلی بایستی عمود بر بدن باشد. طول آلت شل در حالت کشیده رابطه نزدیکی با طول آلت در حالت نعوظ دارد.

چگونه قطر آلت تناسلی را اندازه گیری کنیم؟

برای محاسبه سایز آلت تناسلی، حتماً بایستی آلت در حالت نعوظ باشد که در این حالت با متر محیط آنرا در بخش میانی آلت اندازه گیری می کنیم. چربی ناحیه شرمگاهی اطراف آلت سبب می شود تا طول آلت شل کوچک بنظر برسد ولی در حالت نعوظ سایز آلت تناسلی طبیعی است.

اندازه ی نرمال آلت تناسلی مردان چقدر است؟

اگرچه نتایج تحقیقات معتبر در زمینه سایز آلت تناسلی مرد تا حدی با یکدیگر اختلاف دارند، ولی بنا بر اجماع عمومی محققان، میانگین طول آلت تناسلی مردان بالغ بین ۱۲٫۹ تا ۱۵ سانتیمتر است و ۹۵ درصد میانی نیز طول بین ۱۰٫۷ تا ۱۹٫۱ سانتیمتر دارند. در مورد محیط یا دورِ آلت تناسلی مردان هم اجماع عمومی بر روی میانگین ۱۲٫۳ سانتیمتر است که به معنای قطری معادل ۳٫۹ سانتیمتر در حالت نعوظ کامل است. میانه حسابی اندازه های آلت تناسلی مردان، یعنی رقمی که ۵۰ درصد افراد از آن پایین تر و ۵۰ درصد بالاتر از آن قرار می گیرند، اندکی پایین تر از میانگین است. ارتباطی بین اندازه آلت تناسلی مردان و نژاد مشاهده نشده است.

آلت تناسلی مردان ختنه شده بطور میانگین ۸ میلی متر کمتر از همتایان ختنه نشده است. بایستی بدانید که طول آلت بر اساس نژاد و ژنتیک میتواند مختلف باشد و همانگونه که دیگر خصوصیت های جسمی هر شخص با اشخاص دیگر حتی با اقوام درجه اول خود متفاوت است بنابراین مقایسه خود با هر شخص دیگری در مورد سایز آلت تناسلی نیز صحیح نمی باشد. در صورتیکه طول آلت تناسلی در حالت نعوظ از ۷ سانتیمتر کوچکتر باشد، میکروپنیس نام دارد و احتمال نازایی در آنان زیاد است. در غیر اینصورت، کوچک بودن در طیف جمعیتی آن مشکلی برای زاد و ولد ایجاد نمی کند. آلت تناسلی افراد ختنه شده بطور میانگین ۸ میلی متر کم تر از همتایان ختنه نشده است.

سایز آلت تناسلی و رضایت شریک جنسی

تحقیقات گوناگون درباره رابطه سایز آلت تناسلی و رضایت شریک جنسی، تقریباً همه به این نتیجه رسیده اند که این چنین ارتباطی وجود ندارد و تأثیر اندازه آلت تناسلی در رضایت جنسی چندان زیاد نیست. متأسفانه به دلیل فرهنگ سازی اشتباه خیلی ها بر این باورند که بین حجم و سایز آلت تناسلی و شدت رضایت زنان رابطه مستقیمی وجود دارد در حالی که از نظر علمی به طور کامل اشتباه است به علت آنکه تنها یک سوم خارجی واژن از تماس با آلت و تحریک جنسی بیش ترین تأثیر را دارد.

اندازه واژن خانم ها در حالت اتساع و موقع مقاربت بین ۷- ۹ سانتیمتر متغیر میباشد و بنابراین تنها ۷- ۹ سانت آلت تناسلی مرد میتواند در درون واژن قرار گیرد و اضافه آن در صورت فشار توأم با درد شدیدی برای خانم خواهد بود که مانع رسیدن آن ها به اوج لذت جنسی یا ارگاسم می شود. توجه داشته باشید که طول واژن زنان ۵/۷ سانتیمتر است که در طول تحریک جنسی به ۱۰ سانتیمتر میرسد و بنابراین با این توضیح اکثر مردان در حالت نعوظ بالای ۱۰ سانتیمتر طول آلت را دارند و لذا بطور کامل مهبل زن را پر خواهند کرد و نیاز به درمان اضافه ندارند.

آیا روش های تغییر سایز آلت تناسلی موثر هستند؟

امروزه تبلیغات محصولات افزایش سایز آلت تناسلی همه جا دیده می شود. پمپ افزایش حجم، قرص، وزنه، انجام یکسری تمرین های خاص و جراحی امروزه برای افزایش قطر و سایز آلت تناسلی مردان مورد استفاده قرار می گیرد. با اینهمه فعلا شواهد علمی کافی در خصوص موثر بودن روش های غیر جراحی وجود ندارد. از طرفی دیگر هیچ سازمان پزشکی مطرحی، جراحی آلت تناسلی را به منظور اهداف زیبایی توصیه نمی کند. بیش تر روش هایی که در تبلیغات نشان داده می شود، مؤثر نیستند و حتی گروهی از آنها به آلت تناسلی آسیب می رسانند. به این ترتیب قبل از استفاده از این محصولات و روشها به دقت فکر کنید.

روش جراحی برای سایز آلت تناسلی مردان برای اهداف غیر زیبایی

نیاز به جراحی برای بزرگ کردن آلت تناسلی در موردهای کمی اتفاق می افتد. این جراحی ها معمولاً برای مردانی انجام می شود که آلت تناسلی آنها به علت نقص های مادرزادی و یا آسیب های وارده دارای عملکرد مناسب و طبیعی خود نیست. با وجود این که خیلی از جراحان روش های عمل زیبایی مختلفی را برای بزرگ کردن سایز آلت تناسلی پیشنهاد میدهند، این روشها علاوه بر بحث برانگیز و غیر ضروری بودن، در مواردی هم آسیب رسان هستند. این جراحی ها باید به صورت آزمایشی انجام شوند.

یکی از روش های جراحی که به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد شامل جدا کردن رباط معلق است که آلت تناسلی را به استخوان شرمگاهی متصل کرده و سبب حرکت پوست شکمی روی تنه ی آلت می شود. هنگامی که این رباط جدا می شود، از آنجایی که آلت بیش تر آویزان می شود، بزرگتر هم بنظر می رسد ولی قطع کردن این رباط ممکن است سبب شود که حالت نعوظ آلت به سرعت از بین برود. جراحی قطع رباط معلق گاهی با خارج کردن چربی اضافه ی اطراف استخوان شرمگاهی هم همراه است.

برای زیاد کردن قطر آلت هم چربی از ناحیه ی دیگری از بدن برداشته شده و داخل تنه آلت تزریق می شود. از آنجایی که این چربی تزریق شده امکان دارد مجدداً توسط بدن جذب شود، نتایج این جراحی در موارد خیلی ناامید کننده خواهد بود. در موارد متعددی این جراحی سبب بی قرینگی و بدشکلی ظاهر آلت خواهد شد. پیوند بافت درون تنه آلت، روش دیگری است که برای افزایش قطر آلت تناسلی انجام می شود. موثر بودن و بی خطر بودن هیچ یک از این روشها تا به حال به اثبات نرسیده است.

 

 

 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۶۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: