تاثیر و فواید ورزش برای سلامتی بر کسی پوشیده نیست. ورزش های مختلف تاثیر متفاوتی دارند. آیا شما اهل ورزش کردن در هوای سرد هستید؟ در این بخش فواید ورزش در زمستان و هوای سرد را بررسی می کنیم.

 ایرج بیگلری با اشاره به این که ورزش در سرما فواید زیادی دارد، گفت: در سرمای زمستان بیشتر افراد علاقه‌ای به ورزش کردن ندارند و به دلیل سرمای هوا بیشتر دوست دارند که در خانه باشند.

وی بیان داشت: ورزش در هوای سرد، ایمنی بدن را افزایش می‌دهد و به سلامتی کمک می‌کند که سوزاندن  کالری، افزایش قدرت استخوان‌ها، افزایش سلامتی، بهبود بخشیدن روحیه و افزایش کیفیت ورزش از جمله فواید ورزش در زمستان و سرما است.

بیگلری با بیان این که سرما باعث صرف انرژی بیشتر برای افزایش دمای بدن می شود، افزود: معمولا تصور می‌شود که قرار گرفتن در هوای سرد باعث افزایش احتمال سرماخوردگی می‌شود اما این تصور غلط است و ورزش در هوای سرد و آزاد باعث افزایش کارایی سیستم ایمنی بدنی می‌شود.

وی با اشاره به این که افراد زیادی در فصل زمستان روحیه خوبی ندارند و احساس افسردگی می‌کنند، گفت: قدم زدن و ورزش کردن در هوای سرد می‌تواند روحیه افراد را بهبود ببخشد به خصوص اگر با بارش برف همراه باشد چرا که قدم زدن در برف، استرس را کاهش می‌دهد.

بیگلری خاطرنشان کرد: افرادی که در فضای باز ورزش می‌کنند فعال‌تر هستند و بیشتر از ورزش لذت می‌برند بنابراین ورزش در فضای باز و در طبیعت نسبت به ورزش در باشگاه نتیجه بهتری دارد چرا که دویدن در فضای باز باعث می شود پستی و بلندی زمین و مقاومت باد، ورزش را بیشتر به چالش بکشد.

 

 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: