قیمت سکه امروز هم افزایش یافت. قیمت سکه طبق روال قبل روند صعودی خود راحفظ کرد. قیمت سکه امروز 300 هزارتومان نسبت به دیروز بیشتر معامله شد. قیمت سکه امروز 14 میلیون 400 هزار تومان معامله شد. پیش بینی قیمت سکه نشان میدهد روند صعودی همچنان ادامه دارد. 

قیمت جدید سکه اعلام شد / ۱۸ خرداد

قیمت هر قطعه سکه طرح جدید بهار آزادی بر اساس نرخ اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران ۱۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان است.
 
امروز  (۱۷ خرداد ۱۴۰۱ ) قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۱۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان، سکه تمام طرح قدیم ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار  تومان، نیم سکه ۸ میلیون و ۵۵۰  هزار تومان، ربع سکه ۵  میلیون و ۶۰۰ هزار  تومان و سکه یک گرمی۳ میلیون تومان است.
 
همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به یک هزار و ۸۴۰ دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک میلیون و ۴۲۴ هزار تومان معامله می‌شود.
 
شما می‌توانید نرخ امروز طلا و سکه را در جدول زیر مشاهده کنید:
 
محصول نرخ (تومان)
سکه تمام بهار آزادی طرح جدید 14.950.000
سکه تمام طرح قدیم 14.700.000
نیم سکه بهار آزادی 8.550.000
ربع سکه بهار آزادی 5.600.000
سکه گرمی 3.000.000
اونس جهانی یک هزارو 840 دلار و 35 سنت 
طلای ۱۸ عیار 1.424.300
 

خبر ممنوعیت بازار فردایی باعث قفل شدن بازار سکه فردایی شد و هیچ نرخی در در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه اعلام نشد.

روز پنجشنبه گذشته بود که خبر ممنوعیت معاملات فردایی در بین معامله گران برجسته شد. در این خبر آمده بود طبق یک مصوبه، معامله گران در بازار فردایی طلا به جرم اخلال در نظام اقتصادی، تحت پیگرد قرار می‌گیرند.

سیگنال جدید به بازار

همچنین منابع آگاه اعلام کردند که سران قوا در جلسه‌ای که اخیرا داشته‌اند، به بانک مرکزی مجوز دادند تا به‌طور نامحدود در بازار مداخله کند.

علی صالح آبادی هم پیش از این،‌ از افزایش اختیارات بانک مرکزی خبر داده بود. او در حاشیه جلسه هیئت دولت عنوان کرد که اختیارات ویژه‌ ارزی به بانک مرکزی داده می‌شود.

بازار سکه فردایی قفل شد

مجموع این اخبار باعث قفل شدن بازار سکه فردایی شد و هیچ نرخی در در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه اعلام نشد.

پیش بینی بازار سکه با ممنوعیت معاملات فردایی

برخی از تحلیلگران معتقدند شاید این مصوبه در کوتاه مدت سد راه معامله گران افزایشی شود اما در بلند مدت بازار به این مصوبه پاسخ می‌دهد.

از نظر برخی از فعالان بازار حذف بازار فردایی تقاضا از این بازار به بازار نقدی مهاجرت خواهد کرد و همین امر می تواند زمینه ساز رشد سکه در کانال ۱۵ میلیون تومان شود.

اما عده ای دیگر می گفتند که با دخالت بازار ساز احتمال فروش در بازار امروز بیشتر شود.

سیگنال مثبت برای افزایش قیمت سکه

رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران ادامه داد: نرخ ارز مسیر اصلی قیمت‌گذاری روی سکه را تعیین می‌کند و با توجه به وضعیت قیمت دلار، سرعت قیمت سکه در مسیر صعودی قرار گرفته است.

ابراهیم محمد ولی رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران گفت: این روزها قیمت سکه تابع نرخ ارز و از همه مهم‌تر انتظارات تورمی در جامعه است. این در حالی است که سال‌های گذشته سکه نرخ بالاتر از ۱۶میلیون تومان را نیز تجربه کرده، اما بیش از این رقم قابل افزایش نبوده و نیست.

رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران ادامه داد: متاسفانه نوسانات قیمت این روزها باعث رکود شدید در بازار سکه و طلا شده است. نرخ ارز مسیر اصلی قیمت‌گذاری روی سکه را تعیین می‌کند و با توجه به وضعیت قیمت دلار، سرعت قیمت سکه در مسیر صعودی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: زمانی سکه به قیمت بالای ۱۶ میلیون تومان هم رسید و تجربه دوباره این رقم در بازار سکه موجب افزایش نگرانی شده است. در حال حاضر جهش شدید قیمت سکه بعید است، اما غیرممکن نیست!

قیمت اونس، موتور صعود سکه را خاموش کرد

بنا به گزارش اکوایران، البته برخی معامله‌گران می‌گویند آنچه که باعث کاهش قیمت شد اونس بود چون دلار در بازار دوشنبه هم نزولی بود ولی سکه بالا رفت و کاهش قیمت اونس همه موتورهای صعود سکه را خاموش کرد.

سکه بدون حامی داخلی و با اتکا به اونس از مرز مقاومت ۱۳ میلیون و ۴۰۰ رد شد اما در روز سه‌شنبه پس از نزول اونس از سطح مقاومتی پایین‌تر آمد و کاهش قیمت دلار سکه را به ابتدای دروازه ۱۳ فرستاد.

تردید سکه بازان

از نظر برخی معامله‌گران ماندن در کانال ۱۳ هنوز علامتی از امید به صعود است اما پس دادن سطح مقاومتی ۱۳ و چهارصد هزار تومان بازار با تردیدهای جدی‌ای درباره افزایش‌های آتی روبرو کرد.

قیمت دلار هتریک کرد

دلار در این هفته برای سومین بار نزولی شد تا به قول فوتبال دوستان هتریک کند. معامله‌گران اعتقاد داشتند خاک شدن قیمت دلار در بازار از جناح طلای آبشده بود.

قیمت هر مثقال طلای آبشده طی معاملات سه‌شنبه 48 هزار تومان پایین آمد. معامله‌گران به محض نزول آبشده در ابتدای بازار گفتند قیمت دلار نیز کاهش پیدا می‌کند.

بازار هرات نزولی شد

بازار هرات نیز کاملا بر مدار نزول است و حتی برخی می‌گویند قیمت دلار در بازار هرات تا ۲۶ هزار و ۱۰۰ تومان پایین می‌آید. در جال حاضر قیمت نقدی دلار هرات حوالی ۲۶ هزار و ۶۰۰ تومان است.

در میدان فردوسی درباره قیمت دلار معامله‌گران به یک پدیده‌ای اشاره می‌کنند، به گفته آن‌ها بازار سه‌شنبه تا حدی شلوغ شد البته منظور از شلوغی حضور معامله‌گران نبود بلکه حضور عوامل انتظامی بود.

بگیر و ببند در بازار ارز

در بازار شایعه شده بود که نیروی انتظامی در میدان صادقیه یکسری از معامله‌گران را دستگیر کرد. این خبر وقتی  روز سه‌شنبه در فردوسی پیچید بازار را خلوت‌تر از روزهای قبل کرد، بطوریکه یکسری از معامله‌گران ترجیح دادند محل استقرار خودشان را ترک کنند یعنی یا تفریح کنند یا به مرخصی بروند.

تعقیب و گریز قیمتی در راه است؟

در نتیجه چنین اتفاقی خیلی‌هایشان می‌گفتند هزار تومان هم کار نکردیم. روند معاملات سه‌شنبه در بازار، انتظارات افزایشی را تضعیف کرد، اما در بازار معامله‌گران تصور می‌کنند بعد از هر تعقیب و گریز انتظامی امکان یک تعقیب و گریز قیمتی وجود دارد.

نکته بازار به نرخ دلار پشت‌خطی برمی‌گردد که دوباره نرخ پشت‌خطی در سلیمانیه بالاتر از تهران رفت.

بررسی ها نشان می دهد که ارزش ذاتی سکه در حوالی ۱۲ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان قرار دارد و با فرض حباب بالای یک درصد فلز گران بهای داخلی می تواند در محدوده ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، معاملات خود در سال جاری را آغاز کند.

ارزش ذاتی سکه با فرض دلار ۲۷ هزار تومانی به محدوده ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان نزدیک شده است. در واقع حتی با به رسمیت شناختن افزایش قیمت دلار در تعطیلات نوروز نیز ارزش ذاتی سکه به اندازه ای نمی رسد که انتظار داشت فلز گران بهای داخلی از محدوده قیمتی اواخر اسفندماه فاصله معناداری بگیرد.

سکه تنها در صورتی در روز جاری می تواند رشد خود را به رخ بکشد که در بازار موازی، اسکناس آمریکایی پیشروی معناداری در کانال ۲۷ هزار تومان صورت دهد.

اونس طلا در تعطیلات نوروز نتوانسته است رشد خاصی را به ثبت برساند و در محدوده هزار و ۹۲۰ دلار قرار گرفته است. فاصله گرفتن طلای جهانی از مرز ۲ هزار دلاری یکی از مهم ترین عواملی بوده است که کار را برای افزایشی های بازار سکه دشوار کرده و ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی را کاهش داده است. 

قیمت سکه در بازار اندکی افزایش یافت

سکه امامی امروز با افزایش ۰.۲۴ درصدی، از ۱۲,۴۵۲,۰۰۰ (دوازده میلیون و چهارصد و پنجاه و دو هزار) تومان به ۱۲,۴۸۲,۰۰۰ (دوازده میلیون و چهارصد و هشتاد و دو هزار) تومان رسید.

قیمت-سکه-۱۱-فروردین-۱۴۰۱

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، امروز ۶ فروردین ماه  ۱۴۰۰ به ۱۲ میلیون ۴۰۰ هزار تومان رسید.

همچنین قیمت نیم سکه ۷ میلیون ۲۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۴ میلیون ۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون  و ۴۵۰ هزار تومان است.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۹۵۸/۶۷ دلار و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱ میلیون و ۲۳۷ هزار و ۳۵۵ تومان است.

بازار سکه در ایران از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا آخرین روز سال تحت تاثیر متغیرهای قیمت دلار و قیمت اونس طلا پستی و بلندی های زیادی را تجربه کرد.

بازار سکه در ایران از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا آخرین روز سال تحت تاثیر متغیرهای قیمت دلار، قیمت اونس طلا ، مذاکرات وین و افزایش تنش ها ما بین روسیه و اوکراین پستی و بلندی های زیادی را تجربه کرد. این فلز گران بهای داخلی که در ابتدای سال در کانال ۹ میلیون تومان به فعالیت می پرداخت در نیمه دوم سال از کانال ۱۳ میلیون تومان هم عبور کرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که کمترین قیمت سکه در سال گذشته به ۱۵ اردیبهشت ماه اختصاص دارد که در این روز نرخ سکه بر روی ۹ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان قرار داشته و بیشترین قیمت سکه در ۲۴ آذر ماه بود. قیمت سکه در روز یاد شده بیش از ۲۰۰ هزار تومان گران شد و با ۱۳ میلیون و ۴۰۵ هزار تومان به قله ۱۴۰۰ رسید و روز طلایی برای قیمت سکه بود.

 

با نگاهی اجمالی به بازار سکه در سال گذشته می توان گفت که بیشترین کاهش قیمت این فلز زرد رنگ در نیمه اول سال و در ماه خرداد بوده است. قیمت سکه در روزهای پایانی این ماه بیش از ۴۹۰ هزار تومان ارزان شده و با ۱۰ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان نرخ گذاری شده بود. اما در نیمه دوم سال کمترین کاهش قیمت سکه به ماه های بهمن و اسفند بر میگردد. قیمت سکه در دو ماه پایانی سال قبل در روز های ۲۵ بهمن با ۱۲ میلیون و ۹۰ هزار تومان و ۱۸ اسفند با ۱۲ میلیون و ۲۶۵ هزار تومان فقط ۵ هزار تومان کاهش را ثبت کرد.

در میان روزهایی که در جایگاه بالا ترین افزایش قیمت سکه قرار دارند می توان به ۸ خرداد و ۱۳ آذر اشاره کرد. قیمت سکه در این روز ها به ترتیب ۳۷۰ هزار و تومان و ۳۹۹ هزار تومان رشد کرد. قیمت سکه در ۸ خرداد با ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد و در ۱۳ آذر با ۱۳ میلیون و ۲۵ هزار تومان مبادله شد. کمترین افزایش قیمت سکه هم در ۱۵ اسفند بود که تنها ۵ هزار تومان رشد را ثبت کرده بود.

بازار طلا و سکه امروز با وجود کاهش قیمت اونس جهانی و همچنین دلار آزاد، چندان کاهش قیمت را تجربه نکرد. یکی از دلایل این موضوع می‌تواند تب و تاب شب عید در بازار باشد و اینکه تقاضا برای طلا و سکه بالا است. از طرف دیگر تنش‌ها میان اوکراین و روسیه همچنان جدی است و بیم این وجود دارد که بازارهای جهانی بار دیگر افزایشی شود و قیمت‌ها نسبت به کاهش بیشتر مقاومت می‌کنند.

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، امروز ۱۸ اسفند ماه ۱۴۰۰ به ۱۲ میلیون ۳۰۰ هزار تومان تومان رسید.همچنین قیمت نیم سکه ۷ میلیون ۱۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۴ میلیون تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون  و ۵۰۰ هزار تومان است.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۲۰۲۸/۶۵ دلار و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱ میلیون و ۲۳۱ هزار و ۵۸۴ تومان است.

اکنون قیمت اونس تحت تاثیر اخبار مربوط به جنگ اوکراین و روسیه، افزایشی بوده و به ۲۰۱۸ دلار رسیده است.

بخشی از بازیگران بازار سکه امیدوارند که با ادامه تنش های روسیه و اوکراین، بهای اونس طلا در بازارهای جهانی افزایش پیدا کند و این موضوع از قیمت سکه در بازار داخلی حمایت کند.

مدیرکل آژانس بین‌المللی اتمی اعلام کرد که با وزیرخارجه ایران گفت‌وگوی موفقی داشته است و فکر می‌کند که او قصد دارد برای انجام مذاکرات پایانی به وین سفر کند. این بخش از صحبت های گروسی موجب شده است که خوشبینی در میان بخشی از معامله گران بازار سکه تقویت شود.

بیشتر رسانه ها و خبرگزاری ها تصور می کنند که طی روزهای آتی  برجام احیا خواهد شد. افت قیمت دلار در روز شنبه و از دست رفتن حمایت ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومانی تا حدی برای بازیگران سکه نشان دهنده آن بود که توافق هسته ای جدید در راه خواهد بود. با این حال، سکه بازان هم چنان تا حدی احتیاط خود را حفظ کرده اند و حداقل در روز شنبه حاضر نشدند که حمایت حساس ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را از دست بدهند.

بخشی از بازیگران بازار سکه امیدوارند که با ادامه تنش های روسیه و اوکراین، بهای اونس طلا در بازارهای جهانی افزایش پیدا کند و این موضوع از قیمت سکه در بازار داخلی حمایت کند. با اونس طلای هزار و ۹۷۰ دلاری، سکه به راحتی از لحاظ ارزش ذاتی در محدوده ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی قرار می گیرد. در این شرایط سکه برای اینکه محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را از دست بدهد، نیاز دارد که دلار به زیر خط ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومانی نفوذ کند. با رفتن دلار به زیر مرز ۲۵ هزار تومانی حتی حمایت ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی نیز در معرض تهدید قرار خواهد گرفت.

در صورتی که دلار امروز بتواند خود را بالای مرز ۲۶ هزار تومان نگه دارد، احتمال دارد که سکه به راحتی به بالای محدوده ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان برود.

طلای جهانی در آخرین روز هفته جهشی خیره کننده را تجربه کرد، عاملی که می تواند زمینه ساز افزایش بهای فلز گران بهای داخلی در ابتدای هفته جاری شود. طلا در روز جمعه توانست بالای سطح حساس هزار و ۹۵۰ دلار خود را تثبیت کند و در اواخر روز به بالای محدوده هزار و ۹۷۰ دلار هجوم بیاورد.

با این سطح از قیمت اونس طلا، ارزش ذاتی سکه امامی به بالای مرز ۱۲ میلیون تومانی خواهد رفت. این در حالی بود که در روز جمعه در بازار پشت خطی، سکه در محدوده ۱۲ میلیون تومانی مورد معامله قرار می گرفت. به عبارتی می توان گفت که حباب سکه به صفر رسیده است و ارزش ذاتی و بازاری فلز گران بهای داخلی با هم یکسان شده است.

نبود حباب در بازار به طور سنتی می تواند زمینه ساز ورود تقاضای بنیادی معامله گران بزرگ به بازار شود. به نظر می رسد که افزایش قیمت طلا به دنبال تنش های روسیه و اوکراین جذابیت های بازار سکه را بالا برده است. این موضوع حتی میتواند موجب شود که در ابتدای هفته جاری، سکه با قدرت کار خود را بالای مرز ۱۲ میلیون تومانی آغاز کند. با این حال، سکه بازان نسبت به روند آتی قیمت دلار تردید دارند و همین موضوع دست و پای خریداران بازار سکه را بسته است.

در صورتی که دلار امروز بتواند خود را بالای مرز ۲۶ هزار تومان نگه دارد، احتمال دارد که سکه به راحتی به بالای محدوده ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان برود.

معامله گران بازار سکه معتقدند که در صورتی که نرخ اونس طلا امروز چهارشنبه بالای محدوده ۱۹۴۰ معامله شود احتمال افت نرخ سکه کمتر است.

قیمت سکه در روز دوشنبه هفته جاری بر مدار صعود قرار گرفت. این فلز گران بهای داخلی در روز یاد شده توانست ۱۰ هزار تومان بر ارزش خود بیفزاید و با ۱۲ میلیون و ۱۰ هزار تومان معامله شود.

اما در معاملات پشت خطی شب گذشته معامله گران نرخ سکه را برای امروز ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ چگونه پیش‌بینی کرده اند؟

بازار جهانی طلا شب گذشته شاهد صعود نرخ اونس طلا بود. این فلز زرد رنگ دیشب بالای ۱۹۴۰ دلار معامله شد. رشد شبانه نرخ اونس طلا به عنوان یک ضربه به بازار سکه عمل کرد.

قیمت سکه در معاملات پشت خطی روز گذشته کانال ۱۲ میلیون تومان را از دست داد اما دیشب بار دیگر وارد کانال ۱۲ میلیون تومان شد.این فلز گران بها شب گذشته با ۱۲ میلیون و ۱۵ هزار تومان معامله شد.

معامله گران بازار سکه معتقدند که در صورتی که نرخ اونس طلا امروز چهارشنبه بالای محدوده ۱۹۴۰ معامله شود احتمال افت نرخ سکه کمتر است. اما باتوجه به این نرخ دلار در معاملات پشت خطی شب گذشته با کاهش همراه شد این احتمال هم وجود دارد که بازار سکه آرایش نزولی به خود بگیرد.

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید بر اساس اعلام اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران، ۱۱ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان است.

 

 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: