به گزارش پایگاه خبری مثلث آنلاین: در هفته گذشته قیمت طلا و سکه نوسان زیادی نداشت، اما عمدتا حرکت قیمت طلا و سکه بازار در مسیر نزولی بود و به گفته کارشناسان هرچند در حال حاضر همچنان تقاضایی در بازار وجود ندارد، اما با پایان ماه صفر به زودی بازار از حالت رکودی خارج خواهد شد.
براین اساس اگر روند نزولی دلار ادامه داشته باشد با توجه به نوسان اندک  قیمت طلای جهانی امکان کاهش قیمت طلا و سکه در آینده نیز وجود دارد.

دلیل افزایش قیمت طلا و سکه

اولین روز هفته شنبه دهم شهریور ماه، به علت افزایش نرخ اونس جهانی، شاهد افزایش قیمت طلا در بازار طلا و سکه بودیم. اونس جهانی ۱۷۶۲ دلار قیمت گذاری شد و قیمت سکه طرح جدید ۱۱ میلیون و ۹۱۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، و سکه گرمی نیز دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان به فروش رسید. همچنین قیمت طلای ۱۸ عیار برای هر گرم ، یک میلیون و ۱۶۶ هزار و ۵۰۰ تومان و هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۵۲ هزار تومان فروخته شد.

در بازار یکشنبه نیز با وجود ثبات قیمت اونس جهانی و با توجه به اینکه نرخ ارز با کاهش همراه شد، شاهد افت اندک قیمت‌ها در بازار طلا و سکه بودیم.
در این روز قیمت هر قطعه سکه طرح جدید ۱۱ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان‌، ربع سکه ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، و سکه گرمی ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان به فروش رسید. همچنین هر مثقال طلا نیز ۵ میلیون و ۵۴ هزار تومان و قیمت طلای ۱۸ عیار نیز برای هر گرم یک میلیون و ۱۶۶ هزار و ۷۰۰ تومان می رسد.

روز دوشنبه، اما شاهد عقب نشینی قیمت طلا در بازار بودیم چرا که با ریزش نرخ اونس و ارز، شاهد کاهش قیمت در بازار طلا و سکه بودیم. روز دوازدهم شهریور ماه قیمت سکه طرح جدید ۱۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان. ربع سکه ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سکه گرمی نیز دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان بود. قیمت هر مثقال طلا نیز ۵ میلیون و ۲۸ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۱۶۱ هزار تومان فروخته شد.

آخرین روز کاری هفته نیز یعنی چهارشنبه ۱۴ شهریور، باز هم شاهد رشد نرخ اونس جهانی و بالا رفتن تقاضا برای خرید طلا و سکه بودیم که باعث افزایش قیمت‌ طلا در بازار شد. در این روز قیمت اونس جهانی ۱۷۴۹ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

قیمت سکه طرح جدید ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۸۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سکه گرمی نیز دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان فروخته شد.

همچنین هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۲۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۱۶۰ هزار تومان به فروش رسید.

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: