به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین: قیمت طلا و سکه متاثر از رشد نرخ ارز با افزایش رو‌به‌رو شده است. کاهش قیمت طلا بعد از ریزش قیمت دلار رخ داده است.قیمت طلا اکنون به سطح پایینی سقوط کرده است.قیمت طلا در سایر نقط دنیا هم با روند کاهشی موجه شده است. 

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به روند نزولی قیمت طلا طی هفته سوم مهر ماه، پیش‌بینی کرد: درصورتی که بهای دلار مجددا کاهش یابد شاهد افت قیمت طلا و سکه بین دو تا سه درصد خواهیم بود. نادر بذر‌افشان درباره روند بازار طلا در هفته سوم مهر ماه توضیح داد: طی این هفته در بازارهای جهانی شاهد افزایش ۱۰دلاری اونس طلا بودیم، اما با توجه به تداوم روند نزولی دلار در بازار‌های داخلی، طلا و سکه با کاهش قیمت همراه شد.​

این فعال بازار طلا به میزان تغییرات قیمت طلا و سکه هم اشاره کرد و گفت: طی این هفته در مجموع هر مثقال طلای ۱۷عیار طی این هفته ۷۰هزار، هر گرم طلای ۱۸عیار حدود ۱۶هزار، بهای هر قطعه سکه امامی ۳۴۰هزار، نیم سکه و ربع سکه هر کدام ۱۰۰هزار و سکه یک گرمی ۵۰هزار تومان کاهش قیمت داشته است.

بذر‌افشان با پیش‌بینی آینده بازار در آخرین هفته ماه بیان کرد: درصورتی که روند نزولی بازار ارز طی هفته آینده هم تداوم داشته باشد، احتمال کاهش ۲ تا ۳درصدی قیمت طلا و سکه وجود دارد.

بر اساس قیمت‌های اعلام شده از سوی اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت هر قطعه سکه تمام طرح امامی به ۱۱میلیون و ۵۱۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۱میلیون و ۳۰۰هزار تومان رسید و حباب سکه هم به ۵۰۰هزار تومان کاهش یافت.

همچنین در بازار امروز بهای نیم سکه شش میلیون، سکه یک گرمی سه میلیون و ۵۰۰هزار و سکه یک گرمی هم دو میلیون و ۱۸۰هزار تومان است؛ بهای هر مثقال طلای ۱۷عیار هم به چهار میلیون و ۹۳۷هزار و قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار هم به یک میلیون و ۱۴۰هزار تومان رسید.

 

 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: