به گزارش پایگاه خبری شمانیوز: قیمت بیت کوین نوسان شدیدی را تجربه کرده است. قیمت بیت کوین در هفته گذشته رکورد تازه ۶۷ هزار دلاری را برای خود ثبت کرد. در معاملات امروز بازار جهانی ارز‌های دیجیتال قیمت بیت کوین محبوب‌ترین ارز دیجیتالی به ۶۱ هزار و ۳۶۰ دلار رسیده است. قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته رشدی ۱.۱ درصدی را به ثبت رسانده و در مجموع هفت روز گذشته رشدی ۰.۱۱ درصدی را نشان می‌دهد.بنگاه معاملات ارزی دیجیتال همچنین پیش بینی کرده که قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۲ به سقف قیمتی تاریخی ۱۵۰ هزار دلار برسد.

قیمت بیت کوین

امروز بیت کوین نسبت به روز گذشته افزایش داشت قیمت بیت کوین امروز با 2/73 درصد به 62145 رسید.
در حال حاضر ۴۵ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین است. بیت کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.

قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین

نوسانات قیمت بیت کوین 

قیمت بیت کوین

انفجار قیمت بیت کوین

اگرچه این روز‌ها بیت کوین روندی نزولی در پیش گرفته است و از نقطه اوج خود یعنی کانال ۶۷ هزار دلاری فاصله بسیاری دارد، اما تحلیل‌گران بازار کریپتو معتقدند هدف قیمتی بیت کوین تا ۹۰.۰۰۰ دلار افزایش‌یافته و بعد از اصلاح، به ۱۰۰.۰۰۰ دلار نیز خواهد رسید.
بر اساس گزارش منتشر شده توسط صرافی Kraken، ماینر‌های بیت کوین و هولدر‌های بلندمدت همچنان دارایی خود را حفظ کرده و به انباشت این رمزارز ادامه می‌دهند که باعث کاهش عرضه و در نتیجه افزایش قیمت آن در کوتاه مدت شده است.
ویلی وو، تحلیلگر ارشد ارز‌های دیجیتال عقیده دارد ممکن است روند صعودی بیت‌کوین تا یک سال دیگر ادامه داشته باشد. ویلی وو عقیده دارد که عمده سرمایه‌گذاران چشم‌انداز مثبتی در رابطه با بیت‌کوین دارند و همین موضوع باعث می‌شود تا خرید قابل توجهی انجام شود و در بلندمدت تاثیر مثبتی بر بیت‌کوین داشته باشد.
این کاشناس با اشاره به جدول داده‌های زنجیره‌ای زمانی پیش‌بینی کرد ممکن است چرخه صعودی بیت‌کوین تا سال آینده تمدید شود. او عقیده دارد در بدبینانه‌ترین حالت بیت‌کوین در نیمه اول سال آینده ۵۰ درصد رشد می‌کند. به عبارتی ویلی وو عقیده دارد که بیت‌کوین قطعا در نیمه اول سال ۲۰۲۲ به کانال ۱۰۰ هزار دلاری می‌رسد.

شبکه بیت کوین کی آغاز به کار کرد؟

قیمت بیت کوین

نهمین روز از ماه ژانویه سال ۲۰۰۹ میلادی (۲۰ دی ماه ۱۳۸۷) روز بسیار مهمی برای شبکه بیت کوین است. ساتوشی در این روز اولین نسخه نرم افزار بیت کوین Version ۰.۱ منتشر شد و نخستین بلاک یا genesis block شبکه بلاک چین بیت کوین توسط ساتوشی ناکاموتو استخراج شد. در این بلاک تنها یک تراکنش انجام شد و اولین پاداش استخراج بیت کوین که در آن زمان ۵۰ واحد رمز ارز BTC بود، تولید شد. با توجه به قیمت امروز بیت کوین اولین پاداش استخراج تقریبا ۱,۷۰۰,۰۰۰ دلار ارزش دارد. این مقدار همچنان در این کیف پول ذخیره شده و از آن دوران هنوز جابه جا نشده است.

چه عواملی بر قیمت بیت کوین تاثیر دارد؟

قیمت بیت کوین به دلیل ماهیت جدید و نو آن نوسانات قیمتی بسیار زیادی دارد. به همین دلیل بسیاری از فعالان بازارهای مالی، بیت کوین را یک دارایی وحشی و با نوسانات عجیب و غریب معرفی می‌کنند. عوامل زیادی بر قیمت بیت کوین تاثیرگذار است که در ادامه به مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد.

قیمت بیت کوین

واکنش دولت‌ها به بیت کوین

یکی دیگر از عوامل نوسانات شدید قیمت بیت کوین، بی مهری دولت‌ها به این ارز دیجیتال است. تقریبا هر زمان کشوری بیت کوین را ممنوع اعلام کرده و یا یک سیاستمدار نظر منفی نسبت به بیت کوین ارائه داده، قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال به آن واکنش نشان داده است. یکی از شاخص‌ترین اتفاقات از این دست، ممنوعیت بیت کوین توسط دولت چین در سال ۲۰۱۳ بود.

بیت کوین در سال ۲۰۱۳ با زحمت فراوان روند صعودی خود را آغاز کرده بود و در یک رالی صعودی بسیار قدرتمند، قیمت آن از ۱۲ دلار در ابتدای سال ۲۰۱۳ به بالای ۱۱۰۰ دلار در انتهای همان سال رسید. اما به محض انتشار خبر ممنوعیت اولین ارز دیجیتال توسط چین، قیمت بیت کوین بیش از ۸۵ درصد ریزش کرد و در روز انتشار خبر قیمت آن از ۱۱۷۷ دلار به ۴۵۰ دلار رسید و این ریزش در هفته‌های بعد تا ۱۶۵ دلار ادامه یافت. اما بیت کوین توانست پس از مدتی، این ریزش را جبران کرده و مجددا رشد قیمتی خود را ادامه داد.

قیمت بیت کوین

آینده بیت کوین چگونه خواهد بود؟

دنیای مدرن و دیجیتال امروزی در تلاش برای انتخاب و تولید بهترین روش برای مسائل حیاتی بشر است. اکنون که می‌دانیم بیت کوین چیست ، می‌توانیم بگوییم که Bitcoin و سایر ارزهای دیجیتال با باز کردن دریچه‌ای جدید به دنیای تکنولوژی و فناوری‌های مالی یا فین‌تک، تحولی عظیم و انقلابی محسوب می‌شوند.

در دنیایی که تکنولوژی حرف اول را می‌زند، وجود ارزهای دیجیتالی نیز تبدیل به نیاز جامعه می‌شوند. همانطور که امروزه کمتر از پول نقد استفاده می‌شود و اکثرا برای پرداخت‌ها از کارت‌های بانکی استفاده می‌کنند، می‌توان متوجه شد که دنیا به سمت دیجیتالی شدن گام برمی‌دارد و بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در این زمینه نقش بزرگی را ایفا می‌کنند.

بنابراین سرمایه‌گذاری بلند مدت روی Bitcoin و در کل ارزهای دیجیتال، می‌تواند گزینه مناسبی باشد. البته استراتژی‌های مختلفی مانند سرمایه‌گذاری بلندمدت و کوتاه‌مدت وجود دارند که می‌توانید با بررسی آنها متوجه شوید کدام استراتژی مطلوب شما برای سرمایه‌گذاری در بیت کوین است. البته باز هم باید به این نکته اشاره کنیم که بازار ارزهای دیجیتال بسیار پر نوسان است و برای ورود در این بازار و خرید و فروش بیت کوین ابتدا باید دانش کافی در زمینه تکنولوژی، بازار و عملکرد آن داشته باشید.

قیمت بیت کوین

چه چیزی بیت کوین را تهدید می‌کند؟

در این بخش به سراغ تهدیدهای بیت کوین و به مرور نظر افرادی که اعتقاد دارند بیت کوین نابود خواهد شد، می‌پردازیم. برای رمز ارز بیت کوین تهدیدهای فراوانی وجود دارد، شاید بتوان گفت در راس آن دولت‌ها هستند. طبیعتا بیت کوین و ایجاد سیستم پرداخت مالی غیرمتمرکز برای دولت‌هایی که ثروت و قدرت را در انحصار خود درآورده‌اند، مطلوب نیست. اما تا به امروز دولت‌ها با وجود سنگ‌اندازی‌های پیاپی، موفق به شکست این تکنولوژی جدید نشده‌اند. اما ماندگاری بیت کوین نیز امری قطعی نیست.

آیا قیمت بیت کوین روی قیمت بقیه رمزارزها تاثیر می‌گذارد؟

بیت کوین نمی‌تواند قیمتی خاصی را برای ارزهای دیجیتال تعیین کند. قیمت هر ارز دیجیتال بر اساس موارد بسیاری از قبیل مقدار کوین‌های موجود در بازار، توسعه‌های آن پروژه و … تعیین می‌شود. اما بیت کوین تاثیر به‌سزایی در بازار ارزهای دیجیتال دارد و رشد یا کاهش قیمت بیت کوین می‌تواند تاثیر زیادی بر روی قیمت ارزهای دیجیتال دیگر بگذارد و باعث رشد و یا ریزش قیمت آنها شود.

جمع بندی

شما در این مقاله با جزئیات کامل آموختید که بیت کوین چیست و چطور کار می‌کند. بیت کوین برای رسیدن به جایگاهی که امروز دارد، چالش‌های متعددی را پشت سر گذاشته و قطعا برای رسیدن به هدفی که دارد، یعنی پول دیجیتال غیرمتمرکز، هنوز راهی بسیار طولانی در پیش دارد. در حال حاضر و با سرمایه‌گذاری شرکت‌های مطرحی مانند MicroStrategy و PayPal روی بیت کوین، می‌توان امید زیادی به آینده این رمزارز برتر داشت و امیدوار بود بیت کوین موفق به متحول کردن سیستم‌های مالی جهان شود.

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: