رحمت الله نوروزی نماینده علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۸ آبان) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی با اشاره به گزارش کمیسیون انرژی درمورد استنکاف ریاست جمهوری وقت و سازمان برنامه و بودجه کشور از اجرای قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی اظهار داشت: نظر رهبر معظم انقلاب همواره بر این بوده که ما از خام فروشی در حوزه پتروشیمی و نفت خام پرهیز کنیم، چرا که صنایع کوچک می توانند مناطق محروم و کوچک را آباد کرده و مشکل بیکاری در بسیاری از مناطق کشور حل شود.

وی با بیان اینکه پرهیز از خام فروشی هم موجب تولید ثروت می شود و هم ایجاد اشتغال، افزود: اما دولت قبل هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداد و با ایجاد پتروشیمی های میلیاردی هیچ اشتغالی هم ایجاد نکرده است.

​نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس تصریح کرد: برخی برای کسب حقوق های نجومی در صنایع بالادستی اقدامات هزینه بری انجام می دهند و این در حالی است که صنایع پایین دست رها شده است، اما می توان به جای خام فروشی، ارزش افزوده ایجاد کرد و موجب رشد اقتصادی نیز شد.

نوروزی در بخش دیگری از تذکر خود به موضوع رتبه بندی معلمان اشاره و تصریح کرد: مجلس به کلیات موضوع رأی بالایی داده و در حال حاضر نیز گزارش کمیسیون آموزش درخصوص لایحه رتبه بندی در صف ورود به صحن علنی قرار دارد، لذا از هیات رئیسه مجلس می خواهم که هر چه سریعتر بررسی لایحه رتبه بندی معلمان را در دستور کار مجلس قرار دهد.

نایب رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس تاکید کرد: آقای میرکاظمی در جلسه غیرعلنی قول دادند تا ۲۵ هزار میلیارد تومان برای این موضوع اختصاص دهد، فرهنگیان نیز بر همین مبنا منتظر اقدام و عمل دولت و مجلس هستند. انتظار داریم هفته آینده پیش از ورود مجلس به بررسی لایحه بودجه، موضوع رتبه بندی معلمان در دستور کار مجلس قرار گیرد تا هدیه خوبی برای معلمان باشد.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: قاطبه نمایندگان مجلس با اجرای لایحه رتبه بندی معلمان موافقند و دولت نیز در جلسه غیرعلنی با اجرای این لایحه تا سقف ۲۵ هزار میلیارد تومان موافقت کرد، اما برای اینکه این موضوع عملیاتی شود، توافقاتی با دولت خواهیم داشت تا موضوع هر چه سریعتر اجرایی شود.

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: