در اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی، کارخانه آهک صنعتی در قلعه‌گنج با حضور رئیس بنیاد مستضعفان افتتاح شد.

در آیین افتتاح این کارخانه با حضور رئیس بنیاد مستضعفان و استاندار کرمان، علی محمدی مدیرعامل کارخانه آهک گفت: این کارخانه با سرمایه‌گذاری ۱۴۰میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان در قلعه‌گنج افتتاح و زمینه اشتغال مستقیم ۵۰نفر و غیرمستقیم ۱۵۰نفر فراهم شد.

کارخانه-آهک

وی افزود: مسئولیت اجرای پروژه بر عهده شرکت ایرانیان صنعت پادیر ماندگار تمام نیروهای کارخانه بومی منطقه قلعه‌گنج هستند و علاوه بر اشتغالزایی، طرح گازرسانی به منطقه با سرعت در حال اجراست و همچنین برای کاهش آسیب های زیست محیطی از فیلترهای مختلف استفاده شده است.

رئیس سازمان صمت جنوب کرمان  هم در حاشیه آیین افتتاح کارخانه تولید آهک در شهرستان قلعه گنج ظرفیت کارخانه تولید آهک صنعتی را ۳۷۰ تن در روز برشمرد و افزود: کارخانه آهک صنعتی سالانه ۱۱۱ هزار تن آهک کلسینه، تولید و آهک مورد نیاز شرکت فولاد کاوه جنوب کیش را تامین می کند.

مسلم مروجی مساحت زمین کارخانه را ۱۴ هکتار زمین،  آب مصرفی کارخانه آهک قلعه گنج را چهار متر مکعب در روز، مصرف گاز را یک میلیارد و ۱۰۰ هزار متر مکعب در ماه و مصرف برق را سه هزار کیلو وات اعلام کرد.

کارخانه-آهک3

کارخانه-آهک4

خبر خوش رئیس بنیاد مستضعفان برای محرومیت‌ زدایی از جنوب کرمان

رئیس بنیاد مستضعفان در افتتاح کارخانه آهک صنعتی قلعه گنج در مناطق محروم جنوب کرمان، با تشریح فعالیت‌های بنیاد در این منطقه، از اضافه شدن یک منطقه محروم دیگر استان کرمان به مناطق هدف محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان خبر داد و گفت:  در ۷ سال  اخیر بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان این بنیاد در قلعه گنج با هدف اجرای طرحهای صنعتی، حمایت‌های اجتماعی و همچنین تسهیلات قرض‌الحسنه و اشتغال سرمایه‌گذاری شده است.

فتاح اضافه کرد: در ادامه با تاکید بر ادامه‌دار بودن فعالیت بنیاد مستضعفان در منطقه محروم قلعه گنج خاطرنشان کرد: این فعالیت های محرومیت زدایی بنیاد در منطقه قلعه گنج ادامه دارد و در مذاکره امروز با استاندار مقرر شد تا انشالله طی ماه های باقی مانده تا پایان سال، بنیاد مستضعفان یک منطقه محروم دیگر در استان کرمان را به مناطق هدف محرومیت زدایی خود در طرح آبادانی و پیشرفت اضافه کند.

کارخانه-آهک5

کارخانه-آهک6

وی با اشاره به سرمایه گذاری این بنیاد در ۷ سال اخیر در منطقه قلعه گنج کرمان با هدف محرومیت زدایی از این منطقه گفت: تا امروز بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان  این بنیاد در قلعه گنج سرمایه‌گذاری کرده و از این میان، ۴۰۰ میلیارد تومان آن برای پروژه های صنعتی با هدف اشتغالزایی، ۲۵۰ میلیارد تومان خدمات اجتماعی و حمایتی و بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان آن نیز تسهیلات قرض الحسنه‌ و اشتغال بوده است.

سید پرویز فتاح  افزود: امروز گرچه به همه اهداف خود در این منطقه نرسیده ایم اما خوشبختانه همه مسئولان محلی اذعان دارند که شاخص‌های این منطقه با حضور بنیاد مستضعفان ارتقاء یافته و وضعیت این منطقه نسبت به گذشته بسیار بهتر است.

کارخانه-آهک9

رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر انجام فعالیت‌های بنیاد مستضعفان با مشارکت مردم و دولت گفت: یکی از توفیقات بنیاد مستضعفان برای محرومیت زدایی و اشتغال زایی، احداث کارخانه آهک قلعه گنج است که با توجه به فراهم شدن زیرساخت های آن با مشارکت مردم و مسئولان محلی، بنیاد مستضعفان در شرایط تحریم و مشکلات موجود در تامین تجهیزات، این کارخانه به همت مهندسان کشورمان  افتتاح شد.

کارخانه-آهک1

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۱۴۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان برای راه‌اندازی این کارخانه افزود: تجهیزات این کارخانه به همت متخصصان کشورمان و شرکت‌های صنعتی بنیاد مستضعفان تامین شده و امروز این تجهیزات،  ۳۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد.

فتاح  آهک صنعتی تولیدی در این کارخانه را از بهترین انواع آهک‌های تولیدی در کشور دانست و گفت: این کارخانه با فناوری روز دنیا طراحی و ساخته شده  و تمام تولیدات این کارخانه با توجه به نیاز کشور به آهک صنعتی، از پیش، خریداری شده و  هیچ مشکلی برای فروش محصول تولیدی این کارخانه وجود ندارد.

کارخانه-آهک12

کارخانه-آهک13

به گفته رئیس بنیاد مستضعفان، فعالیت و احداث این کارخانه به گونه‌ای است که در تمام ابعاد هماهنگ با محیط زیست است و مقرر شده فعالیت خوبی برای درختکاری در اطراف این ساختمان انجام شود.

وی  از ساخت مرحله دوم این کارخانه  خبر داد وافزود: با توجه به دارا بودن مجوزهای لازم برای بهره‌برداری از معدن و همچنین نیاز کشور به محصول تولیدی این کارخانه، مرحله دوم این مجموعه به زودی  ساخته می‌شود.

کارخانه-آهک14

کارخانه-آهک16

فتاح ادامه داد: در حال حاضر تولید اسمی کارخانه آهک قلعه‌گنج، بیش از ۱۱۰ هزار تن در سال است و با بهره‌برداری از این مرحله، اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم برای ۲۰۰ نیروی کار ایجاد شده و انشالله با راه‌اندازی  مرحله دوم آن، این اشتغالزایی بیشتر خواهد شد.

به گفته وی بنیاد مستضعفان در ۴۰ منطقه محروم کشور در سراسر کشور حضور دارد.

تاریخ سازی شرکت ایرانیان صنعت پادیر ماندگار

شرکت ایرانیان صنعت پادیر ماندگار مجموعه ای فنی و مدیریتی است که دارای تخصص های مهندسی واجرایی است و توانسته پروژه های تک عملکردی (به صورت مستقل) و همچنین پروژه های بزرگ و چند عملکردی را با همکاری شرکت های دیگر اجرا کند.

مهندس حسام اعتماد مقدم در حاشیه بازدید از این پروژه با اشاره به اینکه پروژه آهک قلعه گنج در سال ۱۳۹۶ کلید خورده، افزود: این پروژه یکی از محبوب ترین و پراهمیت ترین پروژه های شرکت پادیر ماندگار است. بنیاد مستضعفان جهت محرومیت زدایی در شهر قلعه گنج به شرکت های معتبر دستور تعریف پروژه داده بود، که در همین راستا شرکت هولدینگ کاوه پارس، به علت نیاز به آهک، تصمیم بر احداث کارخانه آهک در شهر قلعه گنج گرفتند.

این صنعتگر ضمن اشاره به قابلیت ها و توانایی های شرکت پادیر ماندگار در انجام تمامی مراحل این پروژه به صورت داخلی، افزود از آنجا که پادیر، پس از همکاری با اکثر شرکت های خصوصی رغبت به کار با شرکت های بزرگ دولتی را داشته است جذب پروژه آهک قلعه گنج شد که البته در طی پروژه با مشکلاتی همچون نوسانات ریالی متریال مانند آهن، افزایش دستمزد ها، محروم بودن منطقه از نظر امکانات رفاهی، رفت و آمد و موجود نبودن ماشین آلات صنعتی روبرو بود که تمامی آنها با همت‌تیم جوان و حرفه ای شرکت رفع و حل شد.

مدیرعامل پادیر با اشاره به مساعدت مستمر مدیران وقت پروژه در ادامه گفت: جناب آقای مهندس سعیدی کیا ریاست وقت بنیاد مستضعفان بصورت مرتب و ماهانه و همچنین جناب آقای مهندس اتابک مدیر عامل هلدینگ کاوه پارس، بعلت مهم بودن پروژه بصورت دوره ای از سایت بازدید داشتند که این امر نیز باعث دلگرمی ما و همکارانمان بود این در حالیست که شرکت پادیر در تمامی مراحل تحت حمایت جناب آقای مهندس اتابک بوده است ایشان معتقد به این دیدگاه بودند که با حمایت از شرکت های نوپا، می توان قدمی در راستای خودکفا شدن کشور برداشت، که به لطف خدا ما توانستیم پاسخ درخوری به این اعتماد آنهابدهیم به نحوی که در نهایت منجر به احداث و راه اندازی شرکت کاوه آهک قلعه گنج با ۹۸% ساخت تجهیزات داخلی شده است و ۲ درصد باقی مانده شامل تأمین ها مانند موتور گیربکس و بیرینگ ها بوده است.

مهندس اعتماد مقدم‌ در ادامه مواردی را به عنوان امتیازات پروژه آهک قلعه گنج مطرح کرد: نخست آنکه این خط تولید، قابل رقابت با استانداردهای خارجی و حتی بالاتر از استانداردهای چینی و نزدیک به استانداردهای اروپا است.

پادیر-قلعه-قنج

مسئله بعد آنکه، مصرف گاز، سوخت و همچین مصرف دانه بندی مواد معدنی آن جزء استاندارهای جهانی است بنحوی که دور ریز مواد معدنی خط خیلی کم است، که این امر باعث ذخیره سوخت و مواد معدنی شده است. تولید و راندمان خط نیز بصورت استاندارد است.

امتیاز دیگر و بسیار مهم، تفاوت پروژه هایی که ما انجام می دهیم با پروژه های مشابه که بصورت وارداتی از کشورهای دیگر انجام می شود، است از آنجا که در حوزه واردات، بحث بومی سازی مورد غفلت قرار می گیرد و در این موارد با تجاربی که در خیلی جاها شاهدیم رسیدن به ظرفیت قراردادی زمان بر و گاهی مستلزم تغییر در برخی تجهیزات باشد در صورتی که خطوط ما چون بومی سازی شده است در کمترین زمان به ظرفیت اسمی و قراردادی خواهدرسید.

به عنوان نمونه در پروژه آهک قلعه گنج بعد از یک هفته کارکرد به ظرفیت اسمی رسیده و حتی ظرفیت مدنظر را نیز پشت سر گذاشته است و البته این را هم نباید فراموش کرد که امکان وجود مشکلات و معایب در تمامی پروژه ها وجود دارد وپروژه قلعه گنج نیز عاری از عیب نبوده است که با هم فکری و کمک کارفرما و مشاور تمامی معایب رفع شده اند.

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: