هر آنچه که می خورید تاثیر مستقیمی بر پوست دارد . با خوردن مواد غذایی سالم پوست نیز سالم و با خوردن مواد غذایی ناسالم پوست نیز کسل کننده بنظر خواهد رسید . تغذیه سالم با علائم پیری مقابله کرده و دیگر نیازی به انجام روش هایی چون بوتاکس نیست چرا که نه تنها سلامت هستند بلکه پوست را نیز تقویت خواهند کرد . 

10 میوه برای بوتاکس طبیعی پوست صورت

1. آجیل

آجیل میان وعده ای عالی و سالم است که باعث جوانسازی و تازه سازی پوست می شود . بادام منبع عالی ویتامین E است که به مبارزه با آکنه ، پسوریازیس و اگزما کمک خواهد کرد . گردو نیز سرشار از اسید های چرب امگا 3 و 6 می باشد که پوست را نرم نگه داری می کند . چربی های موجود در گردو برای مصرف ضروری بوده چرا که بدن ما به تنهایی قادر به ساخت آن ها نیست.

2. بلوبری

بلوبری میوه ای ضدپیری است . بلوبری سرشار از ویتامینC ، ویتامینK ، منگنز و فیبر است . از طرف دیگر بلوبری سرشار از آنتی اکسیدان است و گفته می شود حاوی بیشترین مقدار آنتی اکسیدان نسبت به باقی توت هاست . بلوبری های کوچک با بهبود ظرفیت ذهنی و عملکرد حرکتی ، در ارتباط مناسب هستند.

3. آووکادو

آووکادو سرشار از اسید های چرب ضروری است که پوست را مرطوب کرده و تقویت می کند . علاوه براین سرشار از ویتامینE ،B ،وC است که ویتامینC موجود در آن از افتادگی و شل شدن پوست جلوگیری می کند . آووکادو برای هیدراتاسیون پوست نیز عالی می باشد . برای بدست آوردن مزایای بیشتر از این میوه می توان از پوست و میوه آن در تهیه ماسک استفاده کرد.

4. انار

کلاژن پوست به حفاظت احتیاج دارد . انار به حفظ ، سلامت و همچنین به جوانسازی پوست کمک می کند . در جوانی کلاژن سازی بطور طبیعی بازسازی می شود اما با افزایش این روند آهسته شده و منجر به چین و چروک خواهد شد . یک راه عالی برای مقابله با آسیب کلاژن سازی پوست مصرف انار می باشد . همچنین از آب انار می توان استفاده موضعی بصورت ماسک نیز کرد.

5. پرتقال

در مطلب خواص پرتغال به خاصیت ضد پیری پوست این میوه کامل اشاره شد و دانستید که پرتقال دارای ویتامینC است اما خاصیت ضد پیری را در پوست خود پنهان می کند . پرتقال به دلیل اسید سیتریک موجود در آن در درمان آکنه مفید می باشد و از طرفی ماسک این میوه عمل لایه برداری را نیز انجام خواهد داد.

6. پاپایا

پاپایا ترکیب منحصر به فردی دارد که به عنوان میوه زیبایی شناخته می شود . انزیم پایین موجود در این میوه خاصیت ضد پیری ، لایه برداری و ترمیمی دارد .پاپایا همچنین شامل ویتامین های دوست داشتنی پوست از جمله ویتامینC ، A،و Eمی باشد . ویتامینA برای سالم نگه داشتن پوست مفید است . ویتامینC در تولید کلاژن کمک و ویتامینE با رادیکال های آزاد مبارزه می کند.

7. انگور 

انگور منبع غنی منگنز و ویتامین است که از آسیب پوست جلوگیری می کند . ماسک صورت آن یک روش عالی برای به دست آوردن فواید این میوه ضد پیری می باشد زیرا حاوی مقدار زیادی ویتامین و آنتی اکسیدان های متداول است ، بنابراین ماسک پوستی آن می تواند به کلاژن سازی و هم چنین از بین بردن رادیکال های آزاد کمک کند . روغن هسته انگور نیز توانایی لایه برداری پوست را دارد و از طرفی وجود ویتامینE آن به پوست در حفظ رطوبت کمک خواهد داد.

8. موز

موز مقرون به صرفه ترین و همه کار ترین میوه ضد پیری است . فواید پوستی آن شامل تقویت کلاژن سازی به دلیل ویتامینC و همچنین مبارزه با رادیکال های آزاد به دلیل وجود آنتی اکسیدان ها میشود.

پوست این میوه زرد رنگ سرشار از مواد مغذی چون فیبر،پتاسیم ، پروتئین و منیزیم می باشد . موز سرشار از ویتامینB6 نیز می باشد که خاصیت ارتجاعی پوست را حفظ خواهد کرد . بنابراین از خوردن و تهیه اسموتی این میوه غافل نشوید.

9. کیوی

کیوی نیز میوه ای ضد پیری است چرا که حاوی ویتامین است. این میوه خاصیت مبارزه با چین و چروک صورت را دارد . خوردن این میوه برای سلامتی بسیار مفید است اما استفاده از آن ازطریق ماسک صورت بهتر خواهد بود . می توان از ماسک کیوی برای مقابله با چین و چروک ،اکنه، لکه های تیره پوستی، افتاب سوختگی و کلاژن سازی استفاده کرد.

10. سیب

پوست سیب برای استفاده موضعی عالی است. اقدامات آنزیمی آن به پوست در آبرسانی کمک می کند . سرکه سیب همچین یک تونر عالی طبیعی می باشد.

ماسک صورت خانگی برای محکم شدن پوست

حال به آموزش یک ماسک صورت خانگی می پردازیم که به محکم شدن پوست کمک می کند.

مواد لازم:

یک قاشق غذاخوری نشاسته ذرت

یک قاشق غذاخوری خامه ترش

صد میلی لیتر آب

مقداری آب هویج تازه

طرز تهیه:

ابتدا آب و نشاسته ذرت را مخلوط کنید و روی حرارت ملایمی قرار دهید تا آب آن تبخیر شود و یک خمیر بدست آید و سپس پس از سرد شدن خمیر آب هویج و خامه ترش را به آن اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید.

طریقه استفاده:

قبل از استفاده از ماسک ، پوست صورت را به خوبی شسته و پس از آن ماسک را روی صورت اعمال کنید . به مدت سی دقیقه صبر کنید و در نهایت پوست تان را با آب گرم شستشو دهید. برای نتیجه گیری بهتر از این ماسک 3-5بار در هفته استفاده کنید.

این ماسک را در یخچال یا جای خنک نگهداری کنید و در کنار آن از مصرف میوه ، سبزیجات ، ماساژ صورت، کرم ضد آفتاب، پرهیز از استعمال سیگار و نداشتن استرس غافل نشوید.

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۱۲ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: