مدل ریش اکثر مردان با یکدیگر متفاوت است. معمولاً جوان‌ترها ریش‌های پرپشت‌تری دارند. بعضی از آنها ریش‌های خود را کوتاه و بعضی بلند می‌کنند اما همین ریش‌ها مشکلات و بیماری‌هایی را با خود به همراه دارند که شاید شما هرگز تا به حال راجع به آنها چیزی نمی‌دانستید. در این قسمت بیماری‌های رایج در مورد ریش را به شما معرفی خواهیم کرد.

خارش

ریش ها در فصل تابستان خارش بسیار زیادی پیدا می کنند که علت آن هم عرق و گرمای زیاد است. این عرق باعث ایجاد کلافگی شده، پوست زیر ریش را خشک می کند و فرد را در فصل تابستان کلافه خواهد کرد. معمولاً ژل هایی مخصوص برای مقابله با این خارش وجود دارد که بعضی از متخصصان هم ژل آلوورا را توصیه می کنند.

شوره

شوره ممکن است که در هر جایی از بدن اتفاق بیفتد. یکی از آنها در قسمت ریش ها است. شوره در قسمت ریش باعث خجالت فرد می شود اما خوشبختانه راه های جلوگیری و درمان آن وجود دارد. روغن درخت چای و روغن نارگیل یک ماده ضد قارچ تولید می کند که از شوره جلوگیری خواهد کرد. البته برای نتایج بهتر می توانید به متخصص پوست مراجعه کنید.

کچلی موضعی

برخی از مردان در قسمت هایی از پوست خود هیچ ریشی ندارند. در نتیجه ظاهر آن ها از حالت یکدستی خارج می شود. استفاده منظم از نرم کننده می تواند این کچلی موضعی را بهبود ببخشد.

بوی بد

این مشکل اغلب به دلیل بهداشت ضعیف اتفاق می افتد. پس سعی کنید ریش های خود را به دفعات اصلاح کنید و همیشه هر سه ساعت یک بار ریش های خود را بشویید زیرا در صورت رعایت نکردن بهداشت ریش ها بوی بد می گیرند. همچنین می توانید 2 الی 3 بار در هفته از شامپوی مخصوص ریش استفاده کنید.

آکنه

ممکن است که ریش باعث ایجاد آکنه روی صورت شود، علت آن هم این است که فرد نمی تواند مراقبت پوست خوبی داشته باشد و همین باعث ایجاد جوش و آکنه خواهد شد. قرار گرفتن در معرض آلودگی ها باعث می شود که رطوبت و گرما زیر ریش ها به دام بیفتند و التهاباتی را ایجاد کنند که بهترین درمان آن روغن درخت چای است.

گره خوردگی

گاهی اوقات ممکن است بعضی از قسمت های ریش به یکدیگر گره بخورند که کاملاً طبیعی است اما اگر این اتفاق در بیشتر قسمت های ریش می افتد، حتماً باید بهداشت را رعایت کنید. ریش ها را شانه بزنید، آن ها را به طور منظم مرطوب کنید و این کار را با لوسیون ریزش یا روغن انجام دهید تا ریش های مرتب تری داشته باشید.

موهای زیرپوستی

بعد از شیو ممکن است موهای زیر پوستی ایجاد شود و باعث خارش گردد. در چنین حالتی التهاب هم رخ می دهد، مخصوصاً اگر روش اصلاح شیو باشد که در چنین حالتی احتمال موهای زیرپوستی بیشتر است که البته با روغن مخصوص ریش، وضعیت بهبود پیدا می کند.

فولیکولیت

فولیکولیت وضعیتی است که در آن به دلیل مشکلات پوستی، التهابات ایجاد می شوند. این برآمدگی های پوستی به دلیل استفاده از تیغ های کثیف یا تکنیک های غلط اصلاح ایجاد می‌شود که در چنین وضعیتی رنگ پوست تیره شده و ممکن است عفونت ایجاد گردد. کرم‌های ضدقارچ و ضدعفونت مانند بنزوئیل پروکسید موثر واقع خواهند شد.

قارچ صورت

قارچ صورت نوعی عفونت است که به دلیل بهداشت ضعیف اتفاق می افتد و باعث ایجاد قرمزی، التهاب و زبری پوست می شود و معمولا در اطراف دهان، گونه و زیر چانه رخ می دهد. همین موضوع ممکن است برای پوست سر هم اتفاق بیفتد. درمان‌های ضدقارچ می‌تواند از عفونت های خفیف جلوگیری کند یا حتی آنها را بهبود ببخشد.

خشکی

خشکی زیر ریش بسیار رایج است و علت آن هم این است که ریش مانع رسیدن رطوبت کافی به پوست می شود. آلودگی‌ها و دمای بالا این وضعیت را بدتر می‌کنند. برای جلوگیری از این اتفاق، از شامپو و نرم کننده ریش استفاده کنید.

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۹ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: