گفتنی است که ورک پرمیت کانادا یک مجوز کتبی بوده که افراد برای فعالیت‌های قانونی و کسب‌و‌کار در این کشور باید این مجوز کار در کشور کانادا را دریافت کنند. این مجوز توسط اداره مهاجرت کانادا صادر می‌شود تا درخواست‌کنندگان بتوانند در زمان مشخص شده در خاک این کشور بمانند.اما شاید با خود بپرسید که این مجوز برای چه کسانی صادر می‌شود؟ باید گفت که ورک پرمیت برای دو گروه قابل صادر شدن است. دسته اول شامل افرادی است که توانسته‌اند از طرف یک شرکت در کانادا جاب آفر یا پیشنهاد کاری دریافت نمایند، و دسته دوم نیز افرادی هستند که هنوز موفق به شروع کاری معتبر و قانونی در کانادا نشده اند.

اسم دیگر این مدل مجوز کار Employer specific Work Permit است. Employer specific Work Permit یا همان مجوز کار محدود، به این معنا است که فرد دارای این مجوز، فقط می‌تواند اجازه‌ی شغلی تعیین شده برای کارفرمایی مشخص و آن هم در یک منطقه مشخص داشته باشد و اگر بخواهد شغل جدیدی داشته باشد، مجبور به درخواست مجوز کار جدید خواهد شد. در غیر این صورت نمی‌تواند مشغول به‌ کار شود و دارای ممنوعیت خواهد بود.

]ورک پرمیت کانادا 

شرایط دریافت مجوز ورک پرمیت

اما برای اینکه بتوانید این نوع مجوز را دریافت کنید، ضروری است که یک کارفرمای مناسب و با داشتن شرایط استخدام نیروی کار خارجی، از کشور کانادا برای مجوز مربوطه درخواست بدهد. این مجوز که دریافت آن آسان و به همین راحتی نیست، همان گواهی LMIA است که پیش‌تر هم به آن اشاره شده است. دریافت این گواهی نیاز به طی شدن مراحل مختلف و سختی دارد. بعد از اینکه کارفرما توانست مجوز  LMIA را دریافت کند،  سپس شما می‌توانید برای دریافت مجوز کار اقدام نمایید. البته باید این نکته را هم در نظر بگیرید که در بیش‌تر موارد و طبق تحقیقات انجام شده توسط دولت کانادا برای اخذ مجوز کار بسته، نیاز به LMIA وجود ندارد. اشخاصی که برای کشور کانادا منافع چشم‌گیری دارند  و یا شهروندان بومی کشور‌هایی که با کانادا معاهده‌هایی مثل NAFTA امضا کرده‌اند، می‌توانند به‌راحتی مجوز مورد نظر را دریافت کنند.

با توجه به این موارد، هر کارفرمایی نمی‌تواند به سادگی برای شما درخواست جاب آفر بفرستد، زیرا باید تمامی شرایط گفته شده را دارا باشد. اما موسسه رسا توانسته تمام این مراحل را طی کرده و بهترین موقعیت و فرصت‌ها را برای شما عزیزان فراهم آورد. موسسه رسا تمام این تسهیلات را برای افرادی ایجاد کرده است که قصد مهاجرت هرچه آسان‌تر را دارند.

 

چه مدارک برای دریافت ورک پرمیت بسته مورد نیاز است؟

همانطور که گفته شد، کارفرمایی که قصد استخدام نیروهای خارجی را دارد، باید یکسری مدارکی دریافت کند. برای اخذ ورک پرمیت، کارفرما حتما باید مجوز LMIA را از اداره کار و توسعه اجتماعی در کشور کانادا (ESDC) دریافت کند. اخذ این مجوز نیاز به پرداخت هزینه از قبل تعیین شده‌ دارد. این را در نظر بگیرید که این هزینه توسط کارفرمای شما پرداخت خواهد شد. این مجوز سندی است که داخل آن کارفرمای کانادایی قبل از استخدام یک نیروی کار ساده یا کارمند خارجی باید اقدام به دریافت آن کند. این مجوز بیانگر این ‌است که هیچ شهروند کانادایی برای انجام یک کار مشخص، وجود ندارد؛ بنابراین، کارفرمای کانادایی برای تامین نیروی کار خود، نیازمند به یک شهروند خارجی است. از این سند گاهی اوقات به‌عنوان نامه‌ی تایید نیز استفاده می‌شود.

برای دریافت ورک پرمیت کانادا نحوه و نوع درخواست شما تاثیرگذار خواهد بود. این که درخواست خود را خارج از کشور کانادا یا داخل آن اعلام کرده‌اید؟ به‌صورت اینترنتی و غیر حضوری درخواست خود را ثبت خواهید کرد یا حضوری؟ با در نظرگرفت به این موضوعات، شرایط اخذ ورک پرمیت کانادا متفاوت است. گفتنی است که شما می‌توانید درخواست خودتان را به عنوان یک مهاجر نیز ارائه کرده و نسبت به اخذ ورک پرمیت اقدام نمایید. اما این نکته را هم در نظر بگیرید که کشور مبدا در مراحل اخذ این مجوز بسیار تاثیر‌گذار است. اشخاصی که در کشور کانادا با شرایط خاص، مراحل مرتبط را دنبال می‌کنند شانس بسیار زیادی خواهند داشت.

اصلی ترین مرحله اخذ مجوز

داشتن مدارک اصلی‌ترین مرحله برای اخذ مجوز است و باید اهمیت و دقت زیادی در جمع‌آوری و ارائه آن داشته باشید. مدارک تحصیلی رسمی و معتبر، اثبات صلاحیت‌های حرفه‌ای، داشتن سلامت جسمانی، ارائه رسید هزینه‌ها، داشتن مدرک تمکن مالی، انگیزه نامه، ارائه پاسپورت، ارائه دو قطعه عکس جدید، داشتن مدارک زبان معتبر و توجیه برای بازگشت به وطن از‌ جمله مدارک مهم برای اخذ ورک پرمیت بسته می‌باشد.

چرا باید ویزای اپن ورک پرمیت کانادا(OPEN WORK PERMIT) را دریافت کنیم؟

این ویزا تفاوت بسیار زیادی با نوع دیگر خود یعنی ورک پرمیت بسته دارد. بیشتر افراد به ‌دنبال این ویزا هستند زیرا مزایا و شرایط مطلوب بیش‌تری نسبت به همتای خود دارد. ویزای کار باز مجوزی به شما می‌دهدکه هیچ گونه محدودیتی برای شما وجود نداشته باشد و شما می‌توانید به‌راحتی و با اخذ این مجوز برای شرکت‌های مختلف و کارفرما‌های بیشتر مشغول به‌ کار شوید‌. برای اخذ این نوع ویزا دیگر فرد مهاجر برای فعالیت کاری خود نیازی به دریافت جاب آفر کانادا از طرف یک کارفرمای تعیین شده ندارد.

دولت کانادا برای ترغیب و نگهداری دانشجویان بین‌المللی و با استعداد، مجوز کاری بعد از پایان یافتن تحصیلات آن‌ها ارائه می‌کند که اگر جزو فارغ‌التحصیلان بین‌المللی قرار داشته باشید، این توانایی را خواهید داشت که با دریافت این مجوز برای هر کارفرمای کانادایی بتوانید کار کنید. گفتنی است مدت زمان این مجوز ۳ سال خواهد بود و بعد از آن اعتباری نخواهد داشت. در کل مزیت ویزای کار باز این است که این اجازه را به شما می‌دهد تا بتوانید با کارفرمایان بیشتری همکاری داشته باشید و علاوه بر آن بتوانید همزمان چند کار را باهم انجام دهید. ضمنا این موضوع را هم در نظر داشته باشید که ساعت کاری این نوع ویزا بدون محدودیت‌های خاص می‌باشد.

آیا با ورک پرمیت میتوان اقامت همسر را گرفت؟

پس اگر شما هم جزو فارغ‌التحصیلانی هستید که دوره تحصیلی‌تان در کانادا پایان یافته است و یا همسرتان با ویزای کار دائم یا ویزای تحصیلی در کانادا اقامت دارد و قصد ماندن و زندگی در کانادا را دارید، می‌توانید همراه او باشید تا برای مجوز کار باز درخواست کنید. البته یکسری مدارکی برای درخواست این نوع ویزا احتیاج دارید. داشتن اسکن پاسپورت، داشتن۲ قطعه عکس جدید، ارائه سند ازدواج، مدارک مربوط به هویت شخص، همراه داشتن کپی و ترجمه اسناد مالی همسرتان که شما به‌عنوان همراه او درخواست دریافت ویزا را دارید، از جمله این مدارک هستند. به علاوه، اسناد کاری مربوط به همسرتان را نیز باید ارائه کنید زیرا نشان دهنده این است که شغل او جزو کار‌های مورد‌ تایید دولت و وزارت کار کانادا است. در بین مدارک گفته شده، نامه گواهی سلامت پزشکی و در‌نهایت شماره مدرک استخدامی ٦ رقمی نیز باید اضافه شوند.

افراد واجد شرایط دریافت مجوز کار باز یا همان اپن ورک پرمیت چه کسانی هستند؟

همانطور که گفته شد، کانادا کشور بزرگی است و این امر باعث شده است تا به کشوری مهاجر‌پذیر تبدیل شود. اما کشور کانادا با کمبود نیروی کار مواجه است. به‌ همین علت بیشترین نیاز خود به نیروی کار را با جذب مهاجران تامین می‌کند. آمار و ارقام مهاجرت کاری به کشور کانادا هم با در نظر گرفتن این موضوع در این سال‌ها بالا رفته است. با اعلام برنامه ۳‌ ساله کشور کانادا برای پذیرش مهاجران، کشور کانادا در سال‌های ٢٠٢١ تا ٢٠٢٣، تعداد ١ میلیون و ٢٣٣ هزار مهاجر برای کار و تحصیل پذیر که حدود ٦٠% از این درصد مهاجر به قصد کار وارد این کشور می‌شوند.

شرایط ویزای کار کشور کانادا با در نظر داشتن نوع کار و تخصص شما متفاوت است. به‌ طور کلی اگر بخواهیم شرایط و حداقل‌ها را برای افراد بگوییم، می‌توان گفت داشتن مدرک تحصیلی حداقل دیپلم، داشتن سن زیر ۵۰ سال برای افراد، داشتن حداقل یک سال سابقه کار، مدرک آیلتس ۵ معادل با ۸ CLB و گرفتن ۶۷ امتیاز در مرحله اول، از شرایط اولیه و حداقلی برای دریافت ویزای کار باز کانادا هستند. باتوجه به قوانین مهاجرتی کانادا، برای دریافت مجوز کار باز یا اپن ورک پرمیت نیازی به دریافت پیشنهاد کاری وجود ندارد. این مجوز‌های کتبی طرفداران بسیار زیادی دارند و برای دریافت آن‌ها می‌توان از خارج و داخل کشور کانادا نیز اقدام کرد.

این کشور با داشتن یک اقتصاد عالی در دنیا باعث شده تا مهاجرین بسیار زیادی از سراسر دنیا برای مهاجرت به کانادا شویق شوند. مجوز اپن ورک پرمیت کشور کانادا برای مقاصدی همچون تجارت، اشتغال دائم، کارگر فصلی، کار پاره ‌وقت یا نیمه ‌وقت دانشجویی، کارِ همراه دانشجو در زمان دوره تحصیل و غیره صادر می‌شود. ویزای کار باز یا اپن ورک پرمیت کشور کانادا  (open work permits) به درخواست کننده اجازه می‌دهد در هر شغلی (به جز شغل‌های ممنوعه و خاص) با کارفرمایان کانادایی همکاری داشته باشند. برای اخذ مجوز کار باز باید در یکی از شاخه‌های تعیین شده قرار داشته باشید. فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های کانادا، دانشجو‌های بین‌المللی مشغول به تحصیل در کشور کانادا، درخواست‌کنندگان اخذ اقامت دائم کانادا یا خانواده آن‌ها که هنوز مجوزی اخذ نکرده‌اند، همسر نیروی کار متخصص یا دانشجویان بین‌المللی مشغول به تحصیل در کانادا، دارندگان مجوز اقامت موقت کانادا و نیروی کار جوان (با حداقل سن ١٨ تا حداکثر ٤۵ سال) از جمله این شاخه‌ها هستند.

برای اخذ اپن ورک پرمیت کانادا‌ باید چه شرایطی داشته باشیم؟

قبل از توضیح در ارتباط با شرایط گرفتن مجوز اپن ورک پرمیت، توضیح مختصری راجب مزایای این مجوز خواهیم داد. با داشتن این مجوز شما برای انتخاب شغلی که قصد فعالیت در آن را دارید، کاملا مختار خواهید بود. شایان ذکر است که که کارفرمای شما حتما نیاز به اخذ مجوز LMIA ندارد. شما با داشتن سابقه کاری مناسب و رزومه خوب می‌توانید کارفرمای مورد نظر خودتان را متقاعد کنید. اما درمورد اینکه که چه افرادی شرایط اخذ این مجوز را دارند، باید گفت شما به‌عنوان همسر فردی که پذیرش تحصیلی گرفته است، می‌توانید به‌عنوان همراه او برای اخذ اپن ورک پرمیت اقدام کنید‌. همچنین می‌توانید به‌عنوان همسر فردی که جاب آفر دارد برای مجوز کار اپن ورک پرمیت اقدام‌ نمایید. به علاوه شما می‌توانید به‌عنوان همسر فردی که استارت آپی را راه اندازی کرده و به سرانجام رسانده است، موفق به دریافت این مجوز کاری شوید. علاوه بر همه این‌ها، به افرادی که دانشجو هستند و درس آنها تمام شده است، مجوز اپن ورک پرمیت اعطا می‌شود.

دریافت مجوز اپن ورک پرمیت اگرچه نیاز به پشت سر گذاشتن مراحل پیچیده و نیاز به مدارک خاص ندارد، اما شرایطی دارد که هر شخصی نمی‌تواند نسبت به اخذ آن اقدام کند. در‌ واقع در صورتی که جزو یکی از شاخه‌های زیر باشید، قادر به اخذ ویزای کار اوپن ورک پرمیت، در کانادا خواهید بود.

اگر به‌عنوان دانشجوی بین‌المللی توانایی تامین هزینه‌های خود را ندارید و در شرایط سختی قرار گرفته‌اید که به‌عنوان دانشجوی ناتوان یا destitute student شناخته شوید، می‎توانید این ویزا را دریافت نمایید. حتی اگر عضو وابسته خانواده (زیر ١٩ سال) هستید و قبلا برای اقامت دائم درخواست خود را اعلام کرده‌اید، شرایط اخذ این ویزا را خواهید داشت. افرادی که پناهنده هستند و درخواست پناهندگی داده‌اند و یا در یک زمانی بحرانی قرار گرفته‌اند که نیاز به‌ کار پاره ‌وقت یا موقت دارند نیز جزو این دسته قرار می‌گیرند. یکی دیگر از این زیر شاخه‌های مهم زمانی است که شما دستور ترک خاک کانادا را دریافت کرده‌اید، اما به هر دلیلی درحال حاضر امکان خروج از کانادا را ندارید.

 

موسسه رسا، کمک حال شما در دریافت انواع ویزا

در این مقاله سعی کردیم بهترین و راحت‌ترین راه‌ها برای رسیدن به خاک کانادا را برای شما عزیزان شرح دهیم. با توجه به اطلاعات ارائه شده در این مقاله، هر نوع ویزایی دردسرهای خود را دارد. اما این نکته را در نظر بگیرید که با سپردن پروسه مهاجرتی خود، می‌توانید این دردسرها را به راحتی کنار بزنید و با خیال راحت به ویزا و اقامت دائم خود در این کشور دست یابید. موسسه رسا سال‌هاست در این زمینه فعالیت داشته است و توانسته یک سابقه و رزومه درخشان در این زمینه بر جای بگذارد. این موسسه با به جان خریدن تمامی مشکلات این راه، سعی دارد مشکلات شما را در دریافت انواع ویزای کانادا برطرف ساخته و در کمترین زمان ممکن، پای شما را به خاک کانادا باز کند. امیدواریم بتوانید با انتخابی درست، پروسه سخت مهاجرتی خود را در کنار یک مجموعه با تجربه به سرانجام برسانید.

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: