ثبت شرکت در امارات یکی از راه‌های مرسوم و محبوب سرمایه‌گذاری و کسب اقامت این کشور است. اصولا ثبت شرکت و خرید ملک در کشورها روش‌های مرسومی برای مهاجرتند. اما هر سرمایه‌گذاری که در پی راه اندازی بیزنس است، به دنبال بستر جغرافیایی و اقتصادی امنی است که بتواند با خیال راحت‌تر بیزنس خود را راه‌اندازی کند. همانطور که می‌دانید دولت امارات با سیاست‌گذاری دقیق و طولانی‌مدت در حوزه اقتصاد، تلاش کرده تا سرمایه‌های خارجی را به سمت خود جذب کند. ثبت شرکت در عمان و امارات مزایای زیادی دارد اما بازار رقابتی، و شرکت‌های چند ملیتی متعددی که در این کشور وجود دارد، به شما کمک می‌کند که بعد از ثبت شرکت در امارات، به سرعت بیزنس خود را گسترش داده و درآمد دلاری فوق‌العاده‌ای کسب کنید.

همچنین با ثبت شرکت در امارات می‌توانید اقامت سه ساله و قابل تمدید این کشور را برای خود و خانواده‌تان بدست بیاورید. ثبت شرکت در امارات مزایای فراوانی دارد. در این مقاله به اجمال درباره شرایط و مزایای ثبت شرکت در امارات صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

آنچه در این مقاله بررسی می‌گردد:

  • امارات کجاست؟
  • اقتصاد در امارات
  • بازرگانی و امور مالی
  • شرایط ثبت شرکت در امارات
  • مجوز حرفه‌ای
  • مجوز تجاری
  • مجوز صنعتی
  • بهترین گزینه‌های ثبت شرکت در امارات برای ایرانی‌ها
  • مزایای ثبت شرکت در امارات
  • مراحل ثبت شرکت در امارات
  • مدارک ثبت شرکت در امارات
  • شرایط متقاضی اصلی ثبت شرکت
  • شرایط همسر و فرزندان متقاضی اصلی
  • شرایط جذب نیروی کار و ویزای کارمندی
  • شرایط مالیات ثبت شرکت در امارات
  • نتیجه‌گیری

 

امارات کجاست؟

امارات متحده عربی که معمولا امارات نامیده می‌شود، کشوری در غرب آسیا است که در شرق شبه‌جزیره عربستان قرار گرفته و با کشورهای عمان و عربستان سعودی مرز مشترک دارد و از طریق خلیج فارس با قطر، بحرین و ایران مرتبط است. ابوظبی پایتخت این کشور است، درحالی‌که دبی، پرجمعیت‌ترین شهر، و یک مرکز اقتصادی بین‌المللی است.

نقشه و پرچم امارات

نقشه و پرچم امارات

اقتصاد در امارات

زمانی که کشورهای سرآمد خاورمیانه درگیر مشکلات فراوان اقتصادی بودند و در ایران به تازگی انقلاب سال۵۷ رخ داده‌بود، امارات سیستم اقتصادی جدیدی را برای کشور در نظر گرفت. از سال ۱۳۵۷ تاکنون، این کشور با پیگیری طرح‌های جدید اقتصادی توانست از کشوری که مردمی قبیله‌ای و صحرانشین دارد، به یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان تبدیل شود. امارات در سال‌هایی که غرب دچار مشکلات شدید مالی بود، توانست به میزبان جدید سرمایه و شرکت‌های غربی تبدیل شود. به نحوی که هم‌اکنون بسیاری از شرکت‌های معتبر جهان، در این کشور بخش مولد اقتصادی دارند.

ساختار اقتصادی این کشور به گونه‌ای طراحی شده‌است که به دولت فشاری برای پایین نگه‌داشتن نرخ بیکاری نمی‌آید. با توجه به جمعیت بومی کشور، امارات از کشورهای بسیاری کارگر، متخصص و کارمند می‌گیرد. امارات دومین اقتصاد بزرگ در شورای همکاری خلیج فارس (پس از عربستان سعودی) است.

واحد پول این کشور درهم امارات است و هر درهم معادل ۰٫۲۷۲ دلار آمریکا و هر دلار معادل ۳٫۶۷ درهم است.

 

بازرگانی و امور مالی

امارات یک محیط توانمند و قدرتمند اقتصادی را فراهم می‌کند که برای فعالیت‌های خرد و کلان مناسب است. شرایط پایدار سیاسی و اقتصاد کلان، یک دولت آینده‌دار و مورد پذیرش، زیرساخت‌های همگانی جدید و زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات، همگی به جذب بخش‌های کمکی بین‌المللی برای اقتصاد کشور کمک کرده‌اند. علاوه بر این موارد، این کشور پیشرفت‌های مداوم و قانع‌کننده‌ای در محیط نظارتی اقتصادی خود داشته‌است و در سال‌های اخیر شفافیت اقتصادی کشور رشد قابل توجهی کرده‌است. بانک جهانی، امارات را از نظر شاخص آسانی انجام کسب‌وکار، در رده ۲۶ جهان قرار داده‌است.

امارات متحده عربی در رده‌های برتر چندین شاخص جهانی از جمله شاخص انجام کارهای بازرگانی، شاخص رقابت جهانی جهانی، گزارش شادی جهانی و شاخص جهانی نوآوری قرار دارد. همه این موارد ثبت شرکت در امارات را به تصمیمی امن و با چشم‌انداز درخشان برای سرمایه‌گذاران در سراسر جهان بدل کرده است.

وضعیت اقتصادی امارات

شاخص‌های قدرتمند اقتصاد امارات

شرایط ثبت شرکت در امارات

شرایط ثبت شرکت در امارات در سال‌های اخیر ساده‌تر شده و متقاضیان می‌توانند پس از گذراندن چند مرحله شرکت خود را ثبت کرده و در امارات مشغول به کار شوند.

به‌طور کلی مجوزهای ثبت در این کشور به ۳ نوع تقسیم‌بندی‌ می‌شوند:

  • مجوز حرفه‌ای  (Professional License)
  • مجوز تجاری (Commercial License)
  • مجوز صنعتی (Industrial License)

 

مجوز حرفه‌ای ثبت شرکت در امارات

مجوز حرفه‌ای مخصوص مشاغل خدماتی و مشاغلی است که نیازمند توانایی‌های ذهنی، تحصیلات آکادمیک و یا روش‌های علمی و دقیق هستند مانند شرکت‌های حقوقی و وکالت، شرکت‌های حسابداری و یا مشاوره‌ای.

جدول زیر، حوزه‌هایی را نشان می‌دهد که اگر بخواهید در این حوزه‌ها برای ثبت شرکت در امارات اقدام کنید، نیاز به مجوز حرفه‌ای دارید:

معماری و طراحی صنایع دستی چاپ و نشر
وکالت و مشاوره حقوقی خدمات پزشکی سالن زیبایی
حسابداری و مشاوره مالی آی تی و فناوری اطلاعات خدمات آنلاین و اینترنت
خدمات آموزشی مشاوره مدیریت مشاوره کسب و کار

جدول حوزه‌های نیازمند مجوز حرفه‌ای

مهم‌ترین شرایط ثبت شرکت در امارات برای اخذ مجوز حرفه‌ای این موارد هستند:

  • داشتن ۱ کفیل در امارات
  • حداقل تعداد سرمایه‌گذاران ۱ نفر
  • مدرک تحصیلی مرتبط

هر چند در این روش کفیل وجود دارد ولی مالکیت ۱۰۰% ثبت شرکت به متقاضی داده می‎‌شود. نام کفیل فقط در قرارداد ذکر می‌شود و دسترسی به حساب‌های شرکت هم برای این فرد ممکن نیست.

در این روش ویزای سرمایه‌ گذاری امارات (Investor Visa) به متقاضی اعطا می‌شود. اقامت متقاضیان این روش ۳ ساله است که به دفعات نامحدود می‌توان آن را تمدید کرد.

 

کفیل یک فرد بومی و نماینده شرکت شما در زمانی‌ست که در امارات حضور ندارید. هر ساله مبلغی به حساب کفیل برای حمایت از کسب و کار شما باید پرداخت شود.

سرمایه‌گذاری در امارات

 

مجوز تجاری ثبت شرکت در امارات

با اخذ مجوز تجاری شما می‌توانید در امارات به تجارت کالا و فروش بعضی کالاها و خدمات بپردازید.

ثبت شرکت در این کشور با استفاده از این مجوز به شما امکان می‌دهد طیف وسیعی از کالاها را به امارات وارد کرده و بفروشید یا به خارج از این کشور صادر کنید. تجارت البسه، تجهیزات، خودرو و… جزو این موارد هستند.

با استفاده از این مجوز حتی می‌توانید خدماتی مانند خرید و فروش املاک در امارات داشته‌باشید.

نوع مالکیت شرکت در این روش ۵۱% به ۴۹% است. بدین صورت که کفیل شما در امارات ۵۱% مالکیت و شما ۴۹% مالکیت شرکت را در دست دارید. البته اخذ مالکیت ۱۰۰% شرکت هم در این روش امکان دارد که در این حالت هیچ کفیلی وجود ندارد، حتی در مرحله قرارداد. با مجوز تجاری، به متقاضیان ویزای پارتنر اعطا می‌شود.

ثبت شرکت در امارات

ثبت شرکت در امارات

مجوز صنعتی ثبت شرکت در امارات

مجوز صنعتی برای کسب و کارهایی است که در زمینه تهیه، تولید و پردازش کالا فعالیت دارند. مواد صنعتی، نفت و گاز، مواد غذایی، داروسازی و… جز این موارد هستند.

از جمله شرایط ثبت شرکت در دبی و سایر مناطق امارات در این روش این است که نوع مالکیت باید ۴۹%-۵۱% باشد. یعنی کفیل یا همان نماینده شرکت شما در امارات ۵۱% مالکیت و شما ۴۹% آن‌را در اختیار دارید.

با توجه به‌این که نوع فعالیت تولیدی و صنعتی است، امکان ثبت شرکت مجازی در امارات با استفاده از این مجوز وجود ندارد. یعنی شما حتما باید دفتر اداری یا کارخانه تولیدی در امارات داشته‌باشید.

در این روش نیز، با توجه به مالکیت ۵۱%-۴۹%، ویزای پارتنر امارات به متقاضی اعطا می‌شود.

 

بهترین گزینه‌های ثبت شرکت در امارات برای ایرانی‌ها

بهترین گزینه‌ها برای ثبت شرکت در امارات برای سرمایه‌گذاران ایرانی عبارتند از:

  • شرکت‌های با مسئولیت محدود (LLC)
  • شرکت‌های سهامی (Civil Company)
  • شرکت‌های غیرسهامی (Sole Establishment)

شرکت‌های LLC در دسته مجوز تجاری و شرکت‌های سهامی و غیرسهامی در دسته مجوز حرفه‌ای قرار می‌گیرند.

 

مزایای ثبت شرکت در امارات

با توجه به شرایط پرتنش سیاسی و تحریم‌های بین‌المللی که گریبانگیر ایرانیان است، امکان سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت در بسیاری از کشورهای جهان برای ایرانیان وجود ندارد، یا با سخت‌گیری‌های فراوانی همراه است. شاید بتوان گفت که یکی از بهترین‌ مقاصد ایرانیان برای ثبت شرکت، امارات است. در ادامه، یازده مورد از مزیت‌های بی‌شمار آن را با شما در میان می‌گذاریم:

  1. عدم نیاز به مدرک زبان
  2. عدم نیاز به مدرک تحصیلی، غیر از برخی مشاغل و حوزه‌های مجوز حرفه‌ای
  3. عدم نیاز به داشتن شرکت از قبل
  4. عدم نیاز به داشتن کارمند بیمه‌ای
  5. امکان انجام فعالیت‌های متعدد تا سقف ۱۰ فعالیت تجاری با یک مجوز ثبت شرکت، به شرطی که در یک گروه باشند
  6. امکان اخذ مجوز بدون محدودیت سنی خاص: افراد بین ۶۰-۱۸ سال می‌توانند اقدام کنند.
  7. امکان اخذ اقامت امارات برای همسر و فرزندان
  8. برخورداری از حق تحصیل و بیمه سلامت در امارات
  9. اخذ اقامت ۳ ساله امارات با قابلیت تمدید به‌صورت نامحدود
  10. امکان صدور جاب آفر و جذب نیروی کار از خارج از امارات (حتی ایران) پس از شروع به‌کار
  11. پروسه بسیار کوتاه از مرحله اقدام تا مرحله شروع به کار

جاذبه‌های گردشگری امارات

جاذبه‌های گردشگری امارات

مراحل ثبت شرکت در امارات

برای ثبت شرکت در امارات ابتدا باید با ویزای توریستی به این کشور سفر کنید. بعد از آن درخواست ثبت شرکت خود را در این کشور ثبت کنید و پس از طی مراحل قانونی، کسب و کار خود را آغاز کنید. برای این منظور باید مراحل زیر را طی کنید. لازم به ذکر است که موسسه مهاجرتی رسا آماده است تا تمامی این مراحل را برای شما پیش ببرد. شما می‌توانید از طریق موسسه مهاجرتی رسا همه مراحل ثبت شرکت خود در امارات را به ما بسپارید و با کمترین دغدغه به این کشور مهاجرت کنید. شرح مراحل زیر، صرفا جهت شفافیت ذهن شما آورده‌می‌شود:

مرحله اول: بررسی پرونده و سفر به امارات

در این مرحله، پرونده شما را بررسی می‌کنیم و بهترین برنامه ثبت شرکت برای شما را انتخاب می‌کنیم. بعد از انجام مراحل اولیه و پیگیری پرونده، برای شما ویزای توریستی امارات می‌گیریم تا با سفر به این کشور، مراحل اداری لازم را در این کشور پیش ببریم.

مرحله دوم: صدور مجوز ثبت شرکت

در این مرحله، پرونده شما توسط سازمان توسعه اقتصادی دبی (DED) بررسی می‌شود. هزینه‌های لازم برای ثبت پرداخت می‌شود و سپس مجوز و لایسنس ثبت شرکت در این کشور برای شما صادر می‌شود. سفر به امارات و صدور مجوز ممکن است تا ۱ ماه طول بکشد. در این مدت حضور شما در امارات الزامی است.

سازمان توسعه اقتصادی دبی DED (Department of Economic Development) یک نهاد دولتی در امارات است. درخواست ثبت شرکت در مناطق اصلی امارات (Mainland) و صدور مجوز ثبت شرکت در امارات توسط DED انجام می‌شود.

برگرفته از سایت دولتی e-services امارات

 

مرحله سوم: شروع به کار و اخذ اقامت امارات

بعد از آنکه مجوزهای لازم به نام شما صادر شد، کارت اقامت امارات را دریافت می‌کنید. پس از آن می‌توانید با افتتاح حساب بانکی کار خود را در امارات به شکل مجازی یا حضوری آغاز کنید. از این مرحله به بعد مجوز اقامت همسر و فرزندان شما در امارات نیز صادر می‌شود و به شما اجازه می‌دهند نیروی کار جذب کرده، یا جاب آفر ارائه کنید.

اقامت در امارات از طریق ثبت شرکت

اقامت در امارات از طریق ثبت شرکت

مدارک ثبت شرکت در امارات

در مرحله اول فرد متقاضی با مدارک شخصی مانند پاسپورت، عکس پرسنلی و غیره، ویزای توریستی امارات را می‌گیرد و به این کشور سفر می‌کند.

پس از صدور مجوزهای ثبت شرکت، متقاضی باید برای اخذ ویزای سرمایه‌گذاری یا پارتنر اقدام کند. مدارک مورد نیاز برای اخذ این ویزاها به شرح زیر است:

  • کپی لایسنس شرکت
  • کپی پاسپورت
  • کپی ویزای توریستی
  • جواز شرکت
  • اجاره نامه (در صورت ثبت شرکت فیزیکی)
  • اساسنامه شرکت
  • عکس با پس زمینه سفید
  • اصل کارت شناسایی کفیل (در صورت وجود)
  • کارت ملی ایرانی

 

شرایط متقاضی اصلی ثبت شرکت

همان‌طور که بالاتر گفتیم، متقاضیان ثبت شرکت در امارات، پس از انجام مراحل اخذ مجوز ویزای سرمایه‌گذاری یا پارتنر می‌گیرند. این ویزاها ۳ ساله هستند و به دفعات نامحدود می‌توان آن‌ها را تمدید کرد. افراد مهاجر می‌توانند با گرفتن این ویزاها به صورت دائمی در امارات زندگی کنند.

برای اینکه اعتبار اقامت امارات حفظ شود، شخص خارجی باید هر ۶ ماه یکبار به این کشور سفر کند و وارد خاک امارات شود.

 

شرایط همسر و فرزندان متقاضی اصلی

بعد از ثبت شرکت و اخذ مجوز، می‌توانید به عنوان سرپرست برای اعضای خانواده خود هم ویزا بگیرید.

برای فرزندان پسر بالای ۱۸ سال و فرزند دختر تا ۳۰ سال می‌توانید ویزای کار امارات Employment Visa بگیرید. اعضای خانواده بعد از صدور NOC می‌توانند در شرکت دیگری در امارات مشغول به کار شوند.

مجوز NOC از سوی کارفرما صادر می‌شود و به دارنده آن اجازه می‌دهد در امارات به کار مشغول شود.

اخذ ویزای همراه امارات

اخذ ویزای همراه امارات

شرایط جذب نیروی کار و ویزای کارمندی

بعد از شروع به کار در امارات، شرکت می‌تواند با صدور جاب آفر، نیرو جذب کند. حتی می‌توانید نیروهای مورد نیاز شرکت خود را از ایران جذب کنید.

اگر شرکت مجازی باشد می‌توان تا ۱۰ نیروی خارجی استخدام کرد و در غیر این‌صورت امکان جذب بیشتر از ۱۰ نفر هم وجود دارد. هر کدام از این کارمندان هم پس از شروع به کار در امارات و اخذ اقامت، می‌توانند برای اعضای خانواده درجه یک خود Dependent Visa بگیرند.

 

شرایط مالیات کسب و کار در امارات

مالیات بر ارزش افزوده (VAT) مالیاتی است که بر مصرف یا استفاده از کالا و خدمات در هر مرحله از فروش وضع شده‌است. در امارات به حساب های بانکی و گردش‌های مالی هیچ‌گونه مالیاتی تعلق نمی‌گیرد. مالیات ثبت شرکت هم %۵ درصد از کل هزینه است. در هنگام تمدید شرکت به صورت سالانه این مقدار مالیات مجددا محاسبه می‌شود.

مهاجرت از طریق ثبت شرکت در امارات

مهاجرت سرمایه‌گذاری به امارات

نتیجه‌گیری

همانطور که در این مقاله مطالعه کردید، مزایای ثبت شرکت در امارات بسیار وسوسه‌کننده است. اما شاید مراحل ثبت شرکت برای شما گیج‌کننده و سخت به نظر برسد. موسسه مهاجرتی رسا آماده است تا تمام این مراحل را گام به گام در کنار شما پیش ببرد و اقامت امارات را بدون دغدغه و نگرانی برای شما فراهم کند. اگر تمایل به اقامت در امارات از طریق ثبت شرکت دارید، کافی است با شماره‌ تلفن موسسه تماس بگیرید. مشاوران ما به صورت رایگان شما را در جریان جزئیات بیشتر خواهند گذاشت و مراحل عقد قرارداد برای دریافت اقامت امارات از طریق ثبت شرکت را برای شما و خانواده‌تان تشریح خواهند کرد.

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: