سرمایه‌گذاری در امارات یکی از جذاب‌ترین روش‌ها برای سرمایه‌گذاری در خارج از کشور است. با توجه به شرایط اقتصادی کشور، بسیاری از ایرانیان تمایل دارند برای حفظ ارزش سرمایه خود در یک کشور خارجی سرمایه‌گذاری کنند. در این میان، سرمایه‌گذاری در امارات یکی از محبوب‌ترین کشورها در میان ایرانیان برای سرمایه‌گذاری بوده است. سرمایه گذاری در امارات به دو روش صورت می‌گیرد. خرید ملک و ثبت شرکت در امارات. در این مقاله قصد داریم با این دو روش سرمایه‌گذاری در امارات آشنا شویم.

 

آنچه در این مقاله بررسی می‌گردد:

  • شرایط جغرافیایی امارات
  • مزایای اقتصادی امارات
  • انواع روش‌های سرمایه‌گذاری در امارات
  • سرمایه‌گذاری در امارات از طریق ثبت شرکت
  • مجوز حرفه‌ای ثبت شرکت در امارات
  • مجوز تجاری ثبت شرکت در امارات
  • مجوز صنعتی ثبت شرکت در امارات
  • بهترین گزینه‌های ثبت شرکت در امارات برای ایرانی‌ها
  • مزایای ثبت شرکت در امارات
  • خرید ملک در امارات
  • اخذ ویزای اقامت از طریق خرید ملک در امارات
  • مزایای سرمایه‌گذاری ملکی در امارات
  • شرایط سرمایه‌گذاری در امارات با خرید ملک
  • سخن پایانی

 

شرایط جغرافیایی امارات

امارات متحده عربی که معمولا امارات نامیده می‌شود، کشوری در غرب آسیا است که در شرق شبه‌جزیره عربستان قرار گرفته و با کشورهای عمان و عربستان سعودی مرز مشترک دارد و از طریق خلیج فارس با قطر، بحرین و ایران مرتبط است. ابوظبی پایتخت این کشور است، درحالی‌که دبی، پرجمعیت‌ترین شهر، و یک مرکز اقتصادی بین‌المللی است. شهر دبی یکی از مهمترین شهرهای خاورمیانه به لحاظ اقتصادی محسوب می‌شود. آوازه این شهر را قطعا شنیده‌اید. دولت امارات با سیاست‌گذاری اقتصادی بلند مدت، از دهه ها قبل، این شهر را به قطب اقتصادی خاورمیانه تبدیل کرده‌است. پس سرمایه‌گذاری در امارات و دبی می‌تواند شانس بزرگی برای شما باشد.

روش‌های سرمایه‌گذاری در امارات

پرچم امارات و جذابیت‌های شهری

مزایای اقتصادی امارات

زمانی که کشورهای سرآمد خاورمیانه درگیر مشکلات فراوان اقتصادی بودند و در ایران به تازگی انقلاب سال۵۷ رخ داده‌بود، امارات سیستم اقتصادی جدیدی را برای کشور در نظر گرفت. از سال ۱۳۵۷ تاکنون، این کشور با پیگیری طرح‌های جدید اقتصادی توانست از کشوری که مردمی قبیله‌ای و صحرانشین دارد، به یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان تبدیل شود. امارات در سال‌هایی که غرب دچار مشکلات شدید مالی بود، توانست به میزبان جدید سرمایه و شرکت‌های غربی تبدیل شود. به نحوی که هم‌اکنون بسیاری از شرکت‌های معتبر جهان، در این کشور بخش مولد اقتصادی دارند.

ساختار اقتصادی این کشور به گونه‌ای طراحی شده‌است که به دولت فشاری برای پایین نگه‌داشتن نرخ بیکاری نمی‌آید. با توجه به جمعیت بومی کشور، امارات از کشورهای بسیاری کارگر، متخصص و کارمند می‌گیرد. امارات دومین اقتصاد بزرگ در شورای همکاری خلیج فارس (پس از عربستان سعودی) است.

واحد پول این کشور درهم امارات است و هر درهم معادل ۰٫۲۷۲ دلار آمریکا و هر دلار معادل ۳٫۶۷ درهم است.

با توجه به اینکه اخذ ویزای امارات نسبت به کشورهای اروپایی برای ایرانیان ساده‌تر است، به نظر می‌رسد گزافه نیست اگر بگوییم سرمایه‌گذاری در امارات تصمیم عاقلانه‌ای به حساب می‌آید.

 

انواع روش‌های سرمایه‌گذاری در امارات

همانگونه که گفته شد، سرمایه‌گذاری در امارات به دو روش ثبت شرکت و خرید ملک امکانپذیر است. شرایط ثبت شرکت در امارات در سال‌های اخیر ساده‌تر شده و متقاضیان می‌توانند پس از گذراندن چند مرحله شرکت خود را ثبت کرده و در امارات مشغول به کار شوند. اما کسانی که انگیزه‌ و علاقه‌ای برای ثبت شرکت ندارند، می‌توانند از طریق خرید ملک در امارات سرمایه‌گذاری کنند. هرچند باید بگوییم که دولت این کشور شرایط نسبتا سختگیرانه‌ای برای خرید ملک در این کشور در نظر گرفته‌است. در ادامه این مقاله، این دو روش را بررسی و مزایای هر یک را با شما در میان می‌گذاریم.

ثبت شرکت در دبی

سرمایه گذاری در امارات با ثبت شرکت

سرمایه‌گذاری در امارات از طریق ثبت شرکت

به‌طور کلی مجوزات ثبت شرکت در امارات و مناطق دیگر امارات به ۳ نوع تقسیم‌بندی‌ می‌شوند:

  • مجوز حرفه‌ای  (Professional License)
  • مجوز تجاری (Commercial License)
  • مجوز صنعتی (Industrial License)

 

مجوز حرفه‌ای ثبت شرکت در امارات

مجوز حرفه‌ای مخصوص مشاغل خدماتی و مشاغلی است که نیازمند توانایی‌های ذهنی، تحصیلات آکادمیک و یا روش‌های علمی و دقیق هستند مانند شرکت‌های حقوقی و وکالت، شرکت‌های حسابداری و یا مشاوره‌ای.

جدول زیر، حوزه‌هایی را نشان می‌دهد که اگر بخواهید در این حوزه‌ها برای ثبت شرکت در امارات اقدام کنید، نیاز به مجوز حرفه‌ای دارید:

 

حوزه‌های نیازمند مجوز حرفه‌ای

 

معماری و طراحی صنایع دستی چاپ و نشر
وکالت و مشاوره حقوقی خدمات پزشکی سالن زیبایی
حسابداری و مشاوره مالی آی تی و فناوری اطلاعات خدمات آنلاین و اینترنت
خدمات آموزشی مشاوره مدیریت مشاوره کسب و کار

 

مهم‌ترین شرایط ثبت شرکت در امارات برای اخذ مجوز حرفه‌ای این موارد هستند:

  • داشتن ۱ کفیل در امارات
  • حداقل تعداد سرمایه‌گذاران ۱ نفر
  • مدرک تحصیلی مرتبط

هر چند در این روش کفیل وجود دارد ولی مالکیت ۱۰۰% ثبت شرکت به متقاضی داده می‎‌شود. نام کفیل فقط در قرارداد ذکر می‌شود و دسترسی به حساب‌های شرکت هم برای این فرد ممکن نیست.

در این روش ویزای سرمایه‌ گذاری امارات (Investor Visa) به متقاضی اعطا می‌شود. اقامت متقاضیان این روش ۳ ساله است که به دفعات نامحدود می‌توان آن را تمدید کرد.

 

مجوز تجاری ثبت شرکت در امارات

با اخذ مجوز تجاری شما می‌توانید در امارات به تجارت کالا و فروش بعضی کالاها و خدمات بپردازید.

ثبت شرکت در امارات با استفاده از این مجوز به شما امکان می‌دهد طیف وسیعی از کالاها را به امارات وارد کرده و بفروشید یا به خارج از امارات صادر کنید. تجارت البسه، تجهیزات، خودرو و… جزو این موارد هستند.

با استفاده از این مجوز حتی می‌توانید خدماتی مانند خرید و فروش املاک در امارات داشته‌باشید.

نوع مالکیت شرکت در این روش ۵۱% به ۴۹% است. بدین صورت که کفیل شما در امارات ۵۱% مالکیت و شما ۴۹% مالکیت شرکت را در دست دارید. البته اخذ مالکیت ۱۰۰% شرکت هم در این روش امکان دارد که در این حالت هیچ کفیلی وجود ندارد، حتی در مرحله قرارداد. با مجوز تجاری ثبت شرکت در امارات، به متقاضیان ویزای پارتنر اعطا می‌شود.

منطقه تجاری-اداری دبی

منطقه تجاری-اداری در دبی امارات

مجوز صنعتی ثبت شرکت در امارات

مجوز صنعتی برای کسب و کارهایی است که در زمینه تهیه، تولید و پردازش کالا فعالیت دارند. مواد صنعتی، نفت و گاز، مواد غذایی، داروسازی و… جز این موارد هستند.

از جمله شرایط ثبت شرکت در دبی و سایر مناطق امارات در این روش این است که نوع مالکیت باید ۴۹%-۵۱% باشد. یعنی کفیل یا همان نماینده شرکت شما در امارات ۵۱% مالکیت و شما ۴۹% آن‌را در اختیار دارید.

با توجه به‌این که نوع فعالیت تولیدی و صنعتی است، امکان ثبت شرکت مجازی در امارات با استفاده از این مجوز وجود ندارد. یعنی شما حتما باید دفتر اداری یا کارخانه تولیدی در امارات داشته‌باشید.

در این روش نیز، با توجه به مالکیت ۵۱%-۴۹%، ویزای پارتنر امارات به متقاضی اعطا می‌شود.

 

بهترین گزینه‌های ثبت شرکت در امارات برای ایرانی‌ها

بهترین گزینه‌ها برای ثبت شرکت در امارات برای سرمایه‌گذاران ایرانی عبارتند از:

  • شرکت‌های با مسئولیت محدود (LLC)
  • شرکت‌های سهامی (Civil Company)
  • شرکت‌های غیرسهامی (Sole Establishment)

شرکت‌های LLC در دسته مجوز تجاری و شرکت‌های سهامی و غیرسهامی در دسته مجوز حرفه‌ای قرار می‌گیرند.

 

مزایای ثبت شرکت در امارات

با توجه به شرایط پرتنش سیاسی و تحریم‌های بین‌المللی که گریبانگیر ایرانیان است، امکان سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت در بسیاری از کشورهای جهان برای ایرانیان وجود ندارد، یا با سخت‌گیری‌های فراوانی همراه است. شاید بتوان گفت که یکی از بهترین‌ مقاصد ایرانیان برای ثبت شرکت، امارات است. در ادامه، یازده مورد از مزیت‌های بی‌شمار ثبت شرکت در امارات را با شما در میان می‌گذاریم:

  1. عدم نیاز به مدرک زبان
  2. عدم نیاز به مدرک تحصیلی، غیر از برخی مشاغل و حوزه‌های مجوز حرفه‌ای
  3. عدم نیاز به داشتن شرکت از قبل
  4. عدم نیاز به داشتن کارمند بیمه‌ای
  5. امکان انجام فعالیت‌های متعدد تا سقف ۱۰ فعالیت تجاری با یک مجوز ثبت شرکت، به شرطی که در یک گروه باشند
  6. امکان اخذ مجوز بدون محدودیت سنی خاص: افراد بین ۶۰-۱۸ سال می‌توانند اقدام کنند.
  7. امکان اخذ اقامت امارات برای همسر و فرزندان
  8. برخورداری از حق تحصیل و بیمه سلامت در امارات
  9. اخذ اقامت ۳ ساله امارات با قابلیت تمدید به‌صورت نامحدود
  10. امکان صدور جاب آفر و جذب نیروی کار از خارج از امارات (حتی ایران) پس از شروع به‌کار
  11. پروسه بسیار کوتاه از مرحله اقدام تا مرحله شروع به کار

اصولا مراحل ثبت شرکت در امارات و هر کشور دیگری، قوانین و پیچیدگی‌هایی دارد که اغلب افراد به تنهایی از عهده آن برنمی‌آیند. اما نگران نباشید.در حال حاضر موسسه مهاجرتی رسا این امکان را فراهم کرده‌است که برای ثبت شرکت در تمام مراحل در کنار شما باشد. شما می‌توانید بدون دغدغه مراحل ثبت شرکت را از طریق کارشناسان مجرب و متخصص این موسسه انجام بدهید و علاوه بر ثبت شرکت، شرایط اقامت خود و خانواده‌تان را در این کشور فراهم کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به مراحل و مدارک لازم برای ثبت شرکت با موسسه رسا تماس بگیرید.

مشاوره رایگان تلفنی ۷۵۴۵۱-۰۲۱

 

سرمایه‌گذاری در امارات از طریق خرید ملک

درباره سرمایه‌گذاری در امارات از طریق خرید ملک، آنچه به صورت کلی باید بدانید این است که حداقل مبلغ مورد نیاز جهت خرید ملک در امارات یک میلیون درهم است. اولین شرط لازم جهت خرید ملک در امارات این است که دارایی شما در این کشور برابر با یک میلیون درهم امارات باشد. توجه داشته‌باشید که ارزش دارایی شما با توجه به مبلغی که در قرارداد و سند ذکر می‌گردد مشخص می‌شود و ربطی به ارزش فعلی ملک شما ندارد. به عنوان مثال اگر شما دارای ملکی در امارات باشید که مبلغ آن در قرارداد ۹۰۰ هزار درهم باشد ولی ارزش فعلی آن با رشد قیمت مسکن به یک میلیون درهم برسد، شما واجد شرایط دریافت ویزای حاصل از فرایند خرید ملک نیستید. همچنین اگر شما دارای دو ملک هر کدام به ارزش ۵۰۰ هزار درهم باشید، باز هم واجد شرایط نخواهید بود.

سرمایه‌گذاری در امارات با خرید ملک

سرمایه‌گذاری در امارات با خرید ملک

اخذ ویزای اقامتی از طریق خرید ملک در امارات

باید بدانید که امارات به خریداران ملک در این کشور اقامت دائم اعطا نمی‌کند. شما با خرید ملک در امارات، ویزای اقامت موقت خواهید داشت. مدت ویزای موقت اقامت نیز بر اساس میزان مبلغ پرداختی جهت خرید ملک، تفاوت دارد و از ۲ تا ۱۰ سال متغیر است.

لازم به ذکر است کسانی که اقامت امارات با خرید ملک را دریافت می‌کنند، می‌توانند بعد از دو سال اقامت، از دولت مجوز اشتغال بگیرند و یا شرکت خود را در این کشور راه‌اندازی کنند.

 

مزایای سرمایه‌گذاری ملکی در امارات

سرمایه‌گذاری در امارات از طریق خرید ملک در امارات و اقامت در این کشور مزایایی برای شما و خانواده‌تان خواهد داشت که به چندی از آنان اشاره می‌کنیم:

  • تحصیل در مدارس امارات با سطح بالایی از کیفیت و مطابق با استانداردهای جهانی
  • چند فرهنگی بودن کشور امارات و وجود مدارس متنوع
  • شرایط سطح بالا و مدرن درمان در کشور امارات به عنوان یک کشور پیشرفته
  • سیستم حمل و نقل بسیار کارآمد و با کیفیت
  • پایین بودن میزان جرم و جنایت
  • امنیت بالا
  • مراکز خرید گوناگون و ارائه بهترین و بروزترین محصولات و برندهای روز دنیا
  • اقتصاد بسیار عالی و رو به رشد
  • توسعه‌پذیری کشور
  • امکان اجاره دادن ملک خریداری‌شده

مورد آخر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. تصور کنید که شما به جای ایران، ملکی را در امارات خریداری کنید و از آن طریق به صورت ماهانه درآمد دلاری داشته‌باشید! این یعنی شرایط اقتصادی کشور و نوسان نرخ ارز، روی سرمایه شما تأثیری ندارد و شما می‌توانید با خیال راحت از داشتنِ سرمایه‌ای پایدار اطمینان داشته‌باشید.

 

شرایط سرمایه‌گذاری در امارات با خرید ملک

برای خرید ملک در امارات، متقاضی در ابتدا باید ملک مورد نظر خود را انتخاب کند و سپس درخواست ویزای توریستی امارات را داده و از طریق این ویزا وارد کشور امارات شود. پس از ورود به کشور امارات سند ملک انتخابی به شخص متقاضی خرید ملک در امارات انتقال داده‌می‌شود و وی با مراجعه به اداره مهاجرت کشور امارات و ارائه مدارک هویتی، سند ملک خریداری‌شده، گواهی عدم سوء پیشینه و پاسپورت خود می‌تواند جهت دریافت اقامت حاصل از خرید ملک اقدام نماید.

با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری در امارات با خرید ملک و مدت زمان اقامت در این کشور مشمول قوانین و جزئیاتی است که بدون اطلاع از آنها امکان ثبت ملک و کسب اقامت را نخواهید داشت، پیشنهاد می‌کنیم حتما با مشاوران و کارشناسان موسسه مهاجرتی رسا مشورت کنید. همچنین می‌توانید در صورت تمایل با عقد قرارداد با موسسه، تمام مراحل خرید ملک خود در امارات را از طریق موسسه پیش ببرید.

سرمایه گذاری در امارات

مهاجرت به امارات از طریق سرمایه‌گذاری

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله خواندیم، سرمایه‌گذاری در امارات از دو شیوه خرید ملک و ثبت شرکت صورت می‌گیرد. در این مقاله تلاش کردیم شما را به صورت اجمالی با این دو شیوه آشنا کنیم. حال شما می‌توانید برای کسب جزئیات بیشتر راجع به هر کدام از این دو روش، با کارشناسان موسسه مهاجرتی رسا تماس بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره‌مند شوید. آنها با توجه به انگیزه و شرایط شما، کمکتان می‌کنند که بدانید کدامیک از این شیوه‌ها بیشتر مناسب شما خواهد بود. منتظر تماستان هستیم.

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: