مهاجرت به عمان می‌تواند نقطه عطفی در زندگی هر ایرانی باشد. آیا تا به حال به مهاجرت به عمان فکر کرده‌اید؟ این کشور روش‌های گوناگونی برای مهاجرت فراهم کرده‌است. مهاجرت به عمان از طریق ثبت شرکت، تأسیس کلینیک زیبایی، باشگاه ورزشی و کافی شاپ امکانپذیر است. همچنین این کشور قوانین مناسبی برای مهاجرت به عمان از طریق خرید ملک تصویب کرده‌است. در سالهای اخیر، اصولا کادر درمان و پزشکان بیش از سایر اقشار برای اخذ ویزای کاری این کشور و مهاجرت به عمان اقدام کرده‌اند. اما مشاغل مورد نیاز عمان بیش از اینهاست. بیایید پیش از مهاجرت به عمان، بیشتر با این کشور و آب و هوای عمان آشنا شویم.  

 

آنچه در این مقاله بررسی می‌گردد:

  • نگاهی به کشور عمان
  • وضعیت کلی مهاجرت به عمان
  • مزایای مهاجرت به عمان
  • امنیت بالا در عمان
  • سهولت ارتباط با مردم عمان
  • خودرو ارزان در عمان
  • مدارس و موسسات آموزشی بین‌المللی
  • امکانات تفریحی و گردشگری مناسب در عمان
  • اقامت آسان در عمان
  • دسترسی راحت به شهرهای عمان
  • ایرانیان در عمان
  • خدمات درمانی و بهداشتی مناسب
  • زندگی در عمان برای ایرانیان
  • سخن پایانی

 

نگاهی به کشور عمان

عمان، کشوری است با آب و هوای مدیترانه‌ای. در بیشتر مناطق این کشور آب و هوا گرم و مرطوب است. البته خود مردم عمان برای زندگی کردن در این کشور هیچ مشکلی ندارند و به آب و هوای عمان عادت دارند. افراد بومی که در کشور عمان هستند، با زبان رسمی عربی صحبت می‌کنند. اما نکته جالب این است که در دهه‌های اخیر تعداد زیادی از افراد بلوچ از کشورهای ایران و پاکستان به عمان مهاجرت کرده‌اند و بخشی از مردم این کشور را تشکیل می‌دهند.

دین رسمی مردم عمان اسلام است، اما هندوها را نیز می‌توان در میان مردم این کشور مشاهده کرد. بد نیست بدانید که تعداد شیعیان در این کشور زیاد است و قانون آزادی دین نیز در قانون اساسی عمان وجود دارد. به همین علت هر کسی برای انجام انواع مراسمات مذهبی خود در این کشور آزادی دارد. از این حیث، به لحاظ فرهنگی، مهاجرت به عمان انتخابی مناسب برای ایرانیان به حساب می‌آید.

نقشه عمان

نقشه عمان

وضعیت کلی مهاجرت به عمان

با توجه به اینکه کشور عمان تا حدود زیادی به ایران و سایر کشور‌های مسلمان شباهت دارد، شرایط زندگی در آنجا نیز شبیه به کشور‌های مسلمان است. افرادی که مهاجرت به عمان را انتخاب کرده‌اند باید تا جایی که می‌توانند به آداب و رسوم و فرهنگ مردم عمان احترام بگذارند.

به عنوان مثال باید بگوییم که مردم عمان به سنت های دیرینه‌ خود بسیار پایبند هستند و به اصطلاح عقاید سنتی دارند. در نتیجه انجام کار‌هایی مانند پوشیدن شلوارک برای مردان در این کشور کار درستی نیست. از جمله کارهایی که برای خانم‌ها نیز از سوی دولت ممنوع اعلام شده‌است پوشیدن لباس‌های آزاد و قدم زدن در سطح شهر و در کنار ساحل است.

از عجیب‌ترین شرایطی که برای زندگی در عمان وجود دارد این است که به هیچ عنوان نباید در مکان‌های عمومی مانند خیابان، ساحل، رستوران و یا پارک برای دوستان و آشنایان خود دست تکان بدهید. این عادتی است که حتی از سوی مردم این کشور نیز به شدت نهی شده‌است. علاوه بر این موارد باید اضافه کنیم که اگر قصد عکس گرفتن از افراد و یا وسایلی که به آنها تعلق دارد را داریم باید از آنها اجازه بگیریم. همچنین صدا زدن افراد به اسم کوچک نیز در عمان رواج ندارد.

اگر شما نیز از افرادی هستید که مهاجرت به عمان را انتخاب کرده‌اید، باید به قوانین راهنمایی و رانندگی شدیدا احترام بگذارید. شاید عجیب باشد، اما نباید بدون اجازه و یا با کفش به یک مکان وارد شوید. این موارد شاید در ابتدا به نظرتان قوانین سختگیرانه و عجیبی به نظر برسد. اما اگر در این کشور زندگی کنید خواهید دید که وجود چنین قوانینی باعث تامین حداکثری امنیت در این کشور شده‌است.

مهاجرت به عمان

مناطق توریستی در عمان

مزایای مهاجرت به عمان

این کشور رابطه سیاسی و دوستانه خوبی با ایران و تقریبا همه کشورهای جهان دارد. همچنین ارزش واحد پول عمان بسیار زیاد است و این کشور از لحاظ اقتصادی دارای ثبات است. در ادامه این متن به برخی از مهم‌ترین مزیت های کشور عمان برای زندگی اشاره می‌کنیم.

 

امنیت بالا در عمان

عمان یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس است که از امن‌ترین کشور‌ها به حساب می‌آید. مردم این کشور به عقاید همدیگر احترام می‌گذارند و بر رعایت قوانین نیز حساسیت زیادی دارند. به همین علت است که میزان جرم و جنایت در عمان بسیار کم گزارش می‌شود. در نتیجه می‌توان عمان را به عنوان یکی از بهترین کشور‌هایی انتخاب کرد که برای تشکیل خانواده و بزرگ کردن فرزندان مناسب است.

 

سهولت ارتباط با مردم عمان

هر چند در این کشور افراد به طور معمول همدیگر را به اسم کوچک صدا نمی‌زنند و صمیمیت چندانی با هم ندارند، اما ارتباط برقرار کردن با مردم عمان چندان کار سختی نیست. مردم این کشور به شناخت خارجی‌ها علاقه زیادی نشان می‌دهند. علاوه بر این، با این‌که شهرهای کشور عمان مساحت نسبتا کمی دارند، اما باز هم با شرایط تقریبا ساده می‌توان اقدام به شبکه‌سازی و برقراری ارتباط با دیگران کرد.

 

خودرو ارزان در عمان

در کنار تمام این موارد باید بگوییم که بعد از مهاجرت به عمان خرید اتومبیل، مقرون به صرفه‌تر از استفاده از حمل و نقل عمومی است. در این کشور اتومبیل‌های لوکس قیمت نسبتا پایینی دارند. علاوه بر این، سوخت نیز در این کشور بسیار ارزان است. به همین دلیل می‌توانیم بگوییم که زندگی در عمان برای ایرانیان از این نظر بسیار ایده‌آل است.

قیمت مناسب خودرو

قیمت مناسب خودرو در عمان

مدارس و موسسات آموزشی بین‌المللی

کشور عمان از جمله کشور‌هایی به حساب می‌آید که دارای مدارس بین‌المللی زیادی است. این کشور از لحاظ آموزشی کیفیت بالایی دارد و برای زندگی خانواده‌هایی که دارای فرزند هستند بسیار مناسب است. تعداد زیادی از این مدارس بین‌المللی در شهر مسقط قرار گرفته‌است که علاوه بر کیفیت آموزشی بالا معلمان با تجربه‌ای نیز دارد. پس خانواده‌های دارای فرزند، می‌توانند برای آینده فرزندشان، به مهاجرت به عمان فکر کنند.

 

امکانات تفریحی و گردشگری مناسب در عمان

مردم عمان دقیقا شبیه به بیشتر مردم خاورمیانه به تفریح علاقه زیادی دارند. از سوی دیگر باید بدانید که عمان یک کشور توریستی به حساب می‌آید. به همین علت مراکز تفریحی زیادی در این کشور وجود دارد. به ویژه در شهرهای ساحلی عمان می‌توان مناظر بکر طبیعی را پیدا کرد. ضمنا باید اضافه کنیم که این کشور برای زندگی کوهنوردان و کسانی که به دشت‌نوردی علاقه دارند جای بسیار مناسبی است.

 

مهاجرت به عمان و اقامت آسان

اگر شما از افرادی هستید که با ویزای کاری به کشور عمان رفته‌اید، می‌توانید از امکانات اقامتی نیز بهره‌مند شوید. به عبارت دیگر شرکت‌هایی که درخواست همکاری شما را قبول کرده‌اند مکانی را برای اقامت شما نیز مشخص می‌کنند. به همین علت زمانی که شما وارد خاک عمان می‌شوید هیچ نگرانی از بابت محل اقامت نخواهید داشت.

اجاره خانه در عمان

اجاره خانه در عمان

دسترسی راحت به شهرهای عمان

با توجه به اینکه که شهر‌های بزرگ عمان مساحت کمی دارند، افراد می‌توانند خانه‌هایی را با هزینه کمتر در حاشیه شهر‌ها اجاره کنند و با کمی رانندگی به محل کار خود برسند. به این شکل بعد از مهاجرت به عمان تا حد زیادی در هزینه‌های شما صرفه‌ جویی می‌شود.

 

مهاجرت ایرانیان به عمان

به دلیل این‌ که جمعیت مهاجر در عمان زیاد است، پیدا کردن دوست و حتی ایرانیان در عمان چندان کار سختی نیست. علاوه بر این همه افراد طرفدار هر سبک زندگی که باشند می‌توانند به عمان برای داشتن یک زندگی ایده‌آل فکر کنند. شما با مهاجرت به عمان کمتر احساس غربت خواهید کرد. چرا که می‌توانید با خیال راحت و با امکانات مناسب از زندگی در کنار مهاجران و هموطنانتان لذت ببرید.

 

خدمات درمانی و بهداشتی مناسب

استاندارد خدمات بهداشت و درمان در کشور عمان نسبتا بالا است. این استاندارد بالا و خدمات با کیفیت در هر دو بخش خصوصی و دولتی یافت می‌شود. با این وجود در بخش خصوصی کارمندان به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. جالب است بدانید که امروزه کشور عمان از لحاظ بهداشتی و درمانی پیشرفت و توسعه زیادی داشته و برای تکمیل کردن کادر درمان خود به پزشکان و پرستاران زیادی احتیاج دارد.

سهولت برقراری ارتباط با عمانی‌ها

سهولت برقراری ارتباط با عمانی‌ها

مهاجرت به عمان و زندگی برای ایرانیان

در حالت کلی مردم عمان و ایران عقاید مذهبی بسیار نزدیکی دارند و به همین علت کشور عمان برای زندگی مکان مناسبی محسوب می‌شود. به احتمال زیاد روند کند انجام کار‌‌های اداری در عمان برای ایرانیان نا آشنا نیست. اما شاید برخی از قوانین و سنت‌های این کشور مانند بلند نخندیدن در خیابان و قوانین سخت گیرانه برای تغییر شغل، کمی زندگی در عمان را برای ایرانیان سخت کند. ولی بعد از مدتی به آن عادت می‌کنید.

لازم به ذکر است که ایران و عمان از نظر سیاسی روابط بسیار خوبی با هم دارند. به همین دلیل شرایط مهاجرت به عمان و زندگی در این کشور برای ایرانیان چندان دشوار نخواهد بود. در کنار این موارد عادت به رانندگی با اتومبیل شخصی در جاده‌های این کشور یکی از مسائلی است که زندگی در عمان را برای ایرانیان جذاب کرده‌است. با این وجود هزینه زندگی در عمان برای ایرانیان کمی بالا است.

تمامی این موارد، کشور عمان را به یکی از بهترین مکان‌ها برای مهاجرت ایرانیان تبدیل کرده‌است. با وجود اینکه زندگی در کشور عمان هزینه‌ی زیادی را می‌طلبد، اما با توجه به ارزش بالای پول این کشور و امکانات ویژه، متقابلا می‌توانید درآمد ایده‌آلی را در این کشور داشته‌باشید.

 

سخن پایانی

مهاجرت به عمان برای زندگی ایرانیان می‎‌تواند یکی از بهترین و مناسب‌ترین گزینه‌های پیش رو باشد. در صورتی که قصد دارید به این کشور سفر و مهاجرت کنید، قبل از هر چیزی لازم است شرایط کشور عمان برای زندگی را بدانید. در مرحله‌ی بعدی از افرادی که در این زمینه تخصص و مهارت دارند کمک بگیرید تا بهترین و مناسب‌ترین راه را به شما نشان دهند. موسسه مهاجرتی رسا در این زمینه تجارب زیادی دارد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون روش‌های مهاجرت به عمان با کارشناسان ما در موسسه تماس بگیرید و از مشاوره رایگان بهره‌مند شوید. منتظر تماستان هستیم.

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: