اجاره خانه در عمان از مهمترین نکاتی است که هر ایرانی برای مهاجرت به عمان باید مد نظر قرار دهد. اگر از طریق خرید ملک به عمان رفته‎اید، طبیعتا دغدغه اجاره خانه در عمان ندارید. اما اگر از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت، یا اخذ ویزای کاری یا حتی با اخذ ویزای توریستی به عمان آمده‌باشید، قطعا شرایط اجاره خانه در عمان اولین اولویت شما خواهد بود. در این مقاله قصد داریم هر آنچه لازم است درباره اجاره خانه در عمان بدانید، با شما در میان بگذاریم.

 

آنچه در این مقاله بررسی می‌گردد:

  • در کدام شهر عمان ساکن می‌شوید؟
  • مدت زمان حضور در عمان
  • تعداد نفرات اهمیت دارد
  • اجاره خانه در کدام منطقه مسقط؟
  • خانه ویلایی، آپارتمان، هتل یا پانسیون؟
  • امکانات مورد نیاز برای سکونت در عمان
  • رزرو هتل در عمان
  • هزینه اجاره پانسیون در عمان
  • هزینه اجاره خانه، آپارتمان و ویلا در عمان
  • نکات مهم برای اجاره خانه یا پانسیون در عمان
  • سخن پایانی

 

در کدام شهر عمان ساکن می‌شوید؟

اینکه دلیل اقامت شما در عمان چیست، اهمیت ویژه‌ای دارد. اگر برای سفر توریستی به عمان رفته‌اید، طبیعتا اقامت در هتل‌ها برای شما بهتر است. اما اگر به قصد اقامت طولانی مدت وارد این کشور شده‌اید، اجاره خانه یا پانسیون در عمان با توجه به شرایط مالی شما مناسب است. در کل باید در نظر داشته‌باشید که اقامت در هر شهر عمان، هزینه‌های خاص خود را دارد. طبیعتا مسقط به عنوان پایتخت عمان، گران‌ترین شهر این کشور به حساب می‌آید. مواردی که برای اجاره خانه و اقامتگاه در عمان اهمیت دارد به شرح زیر است:

 

مدت زمان حضور در عمان

در ابتدا به بحث قیمت‌های سفر کوتاه مدت که کمتر از یک ماه است می پردازیم. وقتی می‌خواهید برای کمتر از یک ماه جایی را اجاره کنید، اجاره خانه یا محل اقامت شما در عمان به قیمت روزانه محاسبه می‌شود و قاعدتا قیمت روزانه نسبت به میانگین ماهانه چیزی در حدود یک و نیم برابر است.

بنابراین اگر می خواهید از جایی قیمت بگیرید فقط به قیمت روزانه اکتفا نکنید. قیمت ماهانه را نیز بپرسید. زیرا بسیاری از مواقع پیش می‌آید که مسافران برای دو هفته جایی را اجاره می‌کنند و با آنها به قیمت روزانه حساب می‌شود،‌ در حالیکه معمولا مدت زمان ماندن آنها بیشتر است. زیرا کارهای اداری در عمان معمولا بیشتر طول می‌کشد و در نتیجه اگر بخواهند تمدید کنند باید هزینه بیشتری بپردازند. با این حال قیمت دو هفته تا یک ماه خیلی به هم نزدیک است و اگر شما دو هفته اجاره بدهید و دو هفته دیگر تمدید کنید به میزان بیشتر از یک ماه باید هزینه بپردازید.

رزرو اتاق در هتل چدی مسقط

رزرو اتاق در هتل چدی مسقط

تعداد نفرات اهمیت دارد

تعداد نفرات در اجاره خانه در عمان تأثیری ندارد، اما اگر بخواهید اتاقی اجاره کنید یا در پانسیون مستقر بشوید معمولا به اندازه نیم برابر هزینه یک نفر به ازای هر نفر به میزان اجاره اضافه می‌شود. برای مثال اگر اجاره اتاق یک نفره ۸ ریال باشد، اتاق دو نفره ۱۲ ریال در هر شبانه‌روز اجاره دارد. معمولا اتاق‌ها را به بیشتر از دو نفر اجاره نمی‌دهند. پس برای تعداد بالای نفرات، بهتر است خانه اجاره کنید.

 

اجاره خانه در کدام منطقه مسقط در عمان؟

مسقط یک شهر ساحلی طولانی است که از به هم پیوستن بخش‌های زیادی به موازات توسعه مسقط تشکیل شده‌است. این بخش‌ها از بخش بندری مطرح در شرق مسقط شروع می‌شود و با اضافه شدن قروم، الخویر، القبره، العذیبه، الموالح، الحیل، الخوض ادامه یافته و تا سیب و معبیله در غرب تقریبا پایان می‌یابد. البته توسعه مسقط در حال حرکت به سمت برکا دیگر شهر موجود در استان باطبه جنوبی است. برای درک این مدل توسعه، می‌توانید چیزی مثل تهران و کرج را در نظر بگیرید.

طبق یک قاعده خیلی کلی و نه لزوما صحیح، از غرب به شرق با محله‌های بهتر و با کیفیت‌تری روبرو هستیم و از جنوب به شمال نیز همین موضوع صدق می‌کند. برای مثال در محله‌های معبیله قیمت اجاره خیلی مناسب‌تر از قیمت‌ها در قروم است. البته در نظر بگیرید که این یک قاعده کلی است و در همه جای مسقط صدق نمی‌کند. در شهرک ساحلی الموج که در مرکز مسقط قرار دارد، اجاره یکشب خانه مبله تقریبا با اجاره یک ماه واحد خالی در معبیله برابری می‌کند. الموج گرانترین بخش مسقط است و بالغ بر دو هزار اتاق هتلی در آن دایر شده‌است. همچنین قروم دارای محله‌های بسیار زیبا و ساحل تمیزی است که برای اقامت بسیار دلپذیر خواهد بود.

مناطق دیدنی و زیبای عمان

مناطق دیدنی و زیبای عمان

خانه ویلایی، آپارتمان، هتل یا پانسیون؟

قطعا برای اقامت کوتاه‌تر در حد دو هفته تا چندماه ما به شما پانسیون را پیشنهاد می‌دهیم. زیرا در این حالت مجبور به خرید لوازم خانه نیستید. ایرانیان بسیاری در مسقط و دیگر شهرهای عمان اقدام به راه‌اندازی پانسیون کرده‌اند و متناسب با فرهنگ ایرانی خدمات ارائه می‌دهند. بنابراین شما در این پانسیون‌ها می‌توانید به صورت اقتصادی‌تری اقامت کنید.

اجاره خانه در عمان به این راحتی نیست. معمولا صاحب ملک عمانی خانه‌اش را به کسانی که اقامت عمان ندارند اجاره نمی‌دهد و برای اجاره سالانه هم باید هر چند ماه یا هر ماه چک پرداخت کنید. بنابراین این گزینه فقط در صورتی صدق می‌کند که شما قصد داشته‌باشید برای مدت یکسال در مسقط اقامت داشته‌باشید. البته برخی صاحبخانه‌ها هم هستند که خانه‌های خود را به صورت مبله و به صورت روزانه اجاره می‌دهند.

قیمت هتل‌های سه ستاره هم نسبتا منطقی است و اگر قصد شما برای اقامت کمتر از یک هفته است و توانایی مالی بدی هم ندارید، ما اقامت در هتل‌های سه و چهار ستاره را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

 

امکانات مورد نیاز برای سکونت در عمان

در مسقط بسته به نوع امکاناتی که در نظر دارید هزینه‌ها می‌توانند متفاوت باشند. در بسیاری از واحدهای آپارتمانی امکاناتی مانند استخر و سالن‌های بدنسازی موجود است که بین واحدهای یک مجموعه ساختمانی به اشتراک گذاشته‌شده‌است. همچنین کل خانه یا آشپزخانه به صورت جداگانه می‌تواند مبله باشد.

آشپزخانه‌های مبله دارای یخچال،‌ گاز، مایکروویو و ماشین ظرفشویی هستند. اگر کل خانه مبله باشد، تلویزیون، قالی و تخت و میز هم جزو لوازم خانه خواهد بود. قاعدتا قیمت اجاره این خانه ها در عمان نسبت به خانه‌هایی که فاقد این تجهیزات هستند گرانتر است. اقامت در آپارتمان‌ها را به زوج ها و خانواده‌های کم‌جمعیت پیشنهاد می‌دهیم. اما اگر تعداد افراد بیشتر است بهتر است از خانه های ویلایی استفاده کنید.

در خانه های ویلایی بعضا استخر وجود دارد. از سه تا شش اتاق بزرگ مستر در دو تا سه طبقه با لابی‌های متوسط و قیمت مناسب می‌توانید استفاده کنید. همین خانه‌ها توسط هموطنان ایرانی اجاره شده و با تجهیز آنها، بعنوان پانسیون از آنها استفاده تجاری می‌شود.

اجاره خانه و ویلای مبله در عمان

اجاره ویلای مبله در عمان

رزرو هتل در عمان

رزرو هتل ساده‌ترین روش برای اجاره خانه و اقامتگاه در عمان است. برای رزرو هتل در عمان می‌توانید از طریق این سایت اقدام کنید:

 

هزینه اجاره پانسیون در عمان

لازم است بدانید که هزینه اجاره پانسیون در عمان بسته به محل می‌تواند متفاوت باشد. هزینه پانسیون‌هایی با شرایط زیر در ادامه می‌آید.

  • دارای تخت، جالباسی، یخچال
  • اتاق‌های مستر دارای سرویس حمام و دستشویی اختصاصی
  • دارای اینترنت رایگان
  • معمولا یک آشپزخانه عمومی برای پخت و پز
  • معمولا دارای ماشین لباسشویی خودکار

با توجه به موارد بالا، به طور متوسط هزینه هر شب برای یک نفر ۸ ریال، هر هفته ۵۰ ریال و هر ماه ۱۳۰ ریال است. برای دو نفر هر شب ۱۰ ریال، هر هفته ۶۰ ریال و هر ماه ۱۸۰ ریال هزینه دارد.

با این حال ممکن است بتوانید با ایرانی ها و عمانی‌ها سر قیمت چانه بزنید و تخفیف مختصری نیز بگیرید.

اجاره پانسیون در عمان

اجاره پانسیون در عمان

هزینه اجاره خانه، آپارتمان و ویلا در عمان

هزینه اجاره خانه در عمان نیز مانند پانسیون منوط به محل خانه متفاوت است. با این تفاسیر قیمت‌ها به شرح زیر خواهد بود:

اجاره خانه و آپارتمان غیرفرنیش از حداقل ۱۸۰ ریال شروع می‌شود. این خانه ها دارای حداقل یک اتاق خواب، آشپزخانه و هال است. این خانه ها در بخش الخوض قرار دارد و ممکن است در معبیله خانه‌های قدیمی‌تر و ارزان‌تر نیز وجود داشته‌باشد.

ضمنا اجاره خانه و آپارتمان‌های فرنیش در عمان از ۲۵۰ ریال شروع می شود.

همچنین اجاره ویلاهای سه تا چهار اتاقه اختصاصی از ماهی ۳۵۰ ریال شروع می‌شود که می‌تواند با تعداد اتاق‌های بیشتر، قیمت بیشتری داشته‌باشد. اگر مبله باشد قیمت‌ها باز هم بیشتر خواهد بود.

 

نکات مهم برای اجاره خانه یا پانسیون در عمان

به طور کلی لازم است هنگام اجاره خانه یا پانسیون در عمان به موارد زیر توجه کنید:

  • نزدیکی به بازارهای خرید مثل کارفور، نستو و لولو
  • اینترنت وایرلس رایگان
  • نزدیکی به شاهراه‌های اصلی مسقط مثل بزرگراه سلطان قابوس
  • اگر به پانسیون می‌روید هر اتاق مستر باشد. یعنی دارای حمام و دستشویی اختصاصی بوده و همچنین از تخت، تلویزیون و یخچال بهره‌مند باشد.
  • در پانسیون‌ها به یک آشپزخانه عمومی دسترسی داشته‌باشید و ماشین لباسشویی هوشمند در دسترس باشد.
  • باید توجه کنید که اجاره خانه های محله‌های دور و خیلی جنوبی در عمان ارزانتر است.

اجاره آپارتمان مبله در عمان

اجاره آپارتمان مبله در عمان

سخن پایانی

اجاره خانه و اقامتگاه در عمان قطعا یکی از دغدغه‌های کسانی است که قصد مهاجرت یا سفر به عمان را دارند. اگر قصد مهاجرت به عمان دارید، کارشناسان مجرب موسسه مهاجرتی رسا در خدمت شما خواهند بود. این موسسه در تمام مراحل اخذ ویزا و اقامت و خرید یا اجاره خانه در عمان شما را همراهی خواهد کرد. با ما تماس بگیرید.

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۲۶ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: