مهاجرت به عمان  می‌تواند تصمیم مهمی در زندگی شهروندان ایرانی باشد. آیا چیزی راجع به مهاجرت به عمان شنیده‌اید؟ عمان شیوه‌های فراوانی برای مهاجرت فراهم کرده‌است. شما می‌توانید از روش‌هایی چون ثبت شرکت، تأسیس کلینیک زیبایی، راه اندازی باشگاه ورزشی و تأسیس کافی شاپ تصمیم خود برای مهاجرت به عمان را عملی کنید. ضمنا این کشور قوانین خاصی برای مهاجرت به عمان از طریق خرید ملک مصوب کرده‌است. در چند سال گذشته، کادر درمان و پزشکان بیش از سایر مشاغل برای دریافت ویزای کاری این کشور و مهاجرت به عمان اقدام کرده‌اند. اما فرصت‌های کاریابی برای مشاغل مورد نیاز عمان بیشتر از اینهاست. بگذارید قبل از مهاجرت به عمان، ابتدا با این کشور و آب و هوای عمان و غذاهای عمانی آشنا شویم. ضمنا شما با اخذ ویزای کاری عمان، اجازه اجاره خانه در عمان به صورت بلندمدت را خواهید داشت.

 

زمان تخمینی مطالعه: ۱۱ دقیقه

آشنایی به کشور عمان

عمان، کشوری است با آب و هوای مدیترانه‌ای. در اغلب نقاط این کشور آب و هوا گرم و مرطوب است. البته خود مردم عمان برای زندگی در این منطقه هیچ مشکلی ندارند و به آب و هوای عمان عادت دارند. بومیان عمان با زبان رسمی عربی صحبت می‌کنند. ولی شاید جالب باشد بدانید که در چند دهه اخیر، تعداد زیادی از افراد بلوچ از کشورهای ایران و پاکستان به عمان مهاجرت کرده‌اند و بخشی از مردم این کشور را تشکیل می‌دهند.

کشور عمان رسما مسلمان محسوب می‌شود، اما هندوها را نیز می‌توان در میان مردم این کشور دید. البته تعداد شیعیان در این کشور زیاد است و آزادی دین نیز در قانون اساسی عمان به رسمیت شناخته‌می‌شود. به همین دلیل همه برای انجام انواع مناسک مذهبی در این کشور آزاد هستند. از این جهت، به لحاظ فرهنگی، مهاجرت به عمان انتخابی مناسب برای ایرانیان به حساب می‌آید.

نقشه عمان

نقشه عمان

شرایط کلی مهاجرت به عمان

نظر به اینکه عمان تا حدود زیادی به ایران و سایر کشور‌های مسلمان شبیه است، شرایط زندگی در این کشور نیز شبیه به کشور‌های مسلمان است. افرادی که مهاجرت به عمان را انتخاب کرده‌اند باید تا حد ممکن به آداب و رسوم و فرهنگ مردم عمان احترام بگذارند.

مثلا مردم عمان به سنن دیرینه‌ خود بسیار وفادار هستند و اصطلاحا عقاید سنتی دارند. بنابراین انجام اموری مانند پوشیدن شلوارک برای مردان در این کشور کار شایسته‌ای نیست. از جمله کارهایی که برای خانم‌ها نیز از سوی دولت ممنوع اعلام شده‌است، پوشیدن لباس‌های آزاد و قدم زدن در خیابان‌ها و کنار ساحل است.

از بامزه‌ترین قوانین نانوشته در عمان این است که به هیچ عنوان نباید در مکان‌های عمومی مانند خیابان، ساحل، رستوران و یا پارک برای دوستان و آشنایان خود دست تکان بدهید. این عادتی است که از سوی مردم این کشور شدیدا نهی شده‌است. علاوه بر اینها، باید بگوییم که اگر قصد عکس گرفتن از افراد و یا وسایلی که به آنها تعلق دارد را دارید باید از آنها اجازه بگیرید. ضمنا صدا کردن افراد به اسم کوچک نیز در عمان رایج نیست.

اگر شما نیز از جمله کسانی هستید که قصد مهاجرت به عمان را دارید، باید به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام بگذارید. غیر از این، شاید براتیان عجیب باشد، اما نباید بدون اجازه و یا با کفش به هیچ مکانی وارد شوید. این موارد شاید در ابتدا به نظرتان قوانین سختگیرانه و عجیبی به نظر برسد. اما اگر در این کشور زندگی کنید خواهید دید که وجود چنین قوانینی باعث تامین حداکثری امنیت در این کشور شده‌است.

مهاجرت به عمان

مناطق توریستی در عمان

مزیت‌های مهاجرت به عمان

این کشور رابطه سیاسی و دوستانه مستحکمی با ایران و تقریبا همه کشورهای دنیا دارد. همچنین ارزش واحد پول عمان بسیار بالاست و این کشور از لحاظ اقتصادی بسیار باثبات است. در ادامه این مقاله به برخی از مهم‌ترین مزایای کشور عمان برای زندگی اشاره می‌کنیم.

 

سطح امنیت بالا در عمان

عمان یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس است که از امن‌ترین کشور‌ها به حساب می‌آید. مردم این کشور به عقاید همدیگر احترام می‌گذارند و بر رعایت قوانین نیز حساسیت زیادی دارند. به همین علت است که میزان جرم و جنایت در عمان بسیار کم گزارش می‌شود. در نتیجه می‌توان عمان را به عنوان یکی از بهترین کشور‌هایی انتخاب کرد که برای تشکیل خانواده و بزرگ کردن فرزندان مناسب است.

 

سهولت برقراری ارتباط با عمانی‌ها

هر چند در این کشور افراد به طور معمول همدیگر را به اسم کوچک صدا نمی‌زنند، اما برقراری ارتباط با مردم عمان چندان سخت نیست. مردم این کشور به آشنایی و ارتباط با خارجی‌ها علاقه زیادی دارند. ضمنا با این‌که شهرهای کشور عمان مساحت نسبتا کمی دارند، اما باز هم با شرایط تقریبا ساده می‌توان اقدام به شبکه‌سازی و برقراری ارتباط با دیگران کرد.

 

قیمت اتومبیل در عمان ارزان است

در کنار تمام این موارد باید بگوییم که بعد از مهاجرت به عمان خرید اتومبیل، مقرون به صرفه‌تر از استفاده از حمل و نقل عمومی است. در این کشور اتومبیل‌های با کیفیت و لوکس قیمت نسبتا پایینی دارند. علاوه بر این، سوخت نیز در این کشور بسیار ارزان است. به همین دلیل می‌توانیم بگوییم که زندگی در عمان برای ایرانیان از این نظر بسیار ایده‌آل است.

قیمت مناسب خودرو

قیمت مناسب خودرو در عمان

وجود مدارس و موسسات آموزشی بین‌المللی

عمان از جمله کشور‌هایی است که مدارس بین‌المللی زیادی دارد. این کشور از جنبه آموزشی، با کیفیت است و برای زندگی خانواده‌هایی که دارای فرزند هستند بسیار مناسب است. شمار زیادی از این مدارس بین‌المللی در پایتخت عمان یعنی مسقط قرار گرفته‌اند که علاوه بر کیفیت آموزشی بالا معلمان مجربی نیز دارند. پس خانواده‌های دارای فرزند، می‌توانند برای آینده فرزندشان، به مهاجرت به عمان فکر کنند.

 

امکانات تفریحی و گردشگری مناسب در عمان

مردم عمان همچون بیشتر ساکنان حاشیه خلیج فارس، به تفریح علاقه زیادی دارند. از سوی دیگر باید بدانید که عمان یک کشور توریستی به حساب می‌آید. به همین علت مراکز تفریحی زیادی در این کشور وجود دارد. به ویژه در شهرهای ساحلی عمان می‌توان مناظر بکر طبیعی را پیدا کرد. ضمنا باید اضافه کنیم که این کشور برای زندگی کوهنوردان و کسانی که به دشت‌نوردی علاقه دارند جای بسیار مناسبی است.

 

مهاجرت به عمان و اقامت آسان

اگر شما از شمار کسانی هستید که با اخذ ویزای کاری به عمان رفته‌اید، می‌توانید از امکانات اقامتی بهره‌مند شوید. به بیان دیگر، شرکت‌هایی که درخواست همکاری شما را قبول کرده‌اند مکانی را برای اقامت شما نیز مشخص می‌کنند. به همین علت زمانی که شما به خاک عمان قدم می‌گذارید، هیچ نگرانی از بابت محل اقامت نخواهید داشت.

اجاره خانه در عمان

اجاره خانه در عمان

دسترسی آسان به سایر شهرهای عمان

با توجه به اینکه که شهر‌های بزرگ عمان مساحت کمی دارند، افراد می‌توانند خانه‌هایی را با هزینه کمتر در حاشیه شهر‌ها اجاره کنند و با کمی رانندگی به محل کار خود برسند. به این شکل بعد از مهاجرت به عمان تا حد زیادی در هزینه‌های شما صرفه‌ جویی می‌شود.

 

دوستیابی ایرانیان در عمان

به این علت که جمعیت مهاجران در عمان زیاد است، پیدا کردن دوست و حتی هموطنان ایرانی در عمان چندان کار سختی نیست. به علاوه، همه افراد طرفدار هر سبک زندگی که باشند می‌توانند به عمان برای داشتن یک زندگی ایده‌آل فکر کنند. شما با مهاجرت به عمان کمتر احساس غربت خواهید کرد. چرا که می‌توانید با خیال راحت و با امکانات مناسب از زندگی در کنار مهاجران و هموطنانتان لذت ببرید.

 

خدمات بهداشتی و درمانی با کیفیت

استاندارد خدمات بهداشت و درمان در کشور عمان نسبتا بالا است. این استاندارد بالا و خدمات با کیفیت در هر دو بخش خصوصی و دولتی یافت می‌شود. با این وجود در بخش خصوصی کارمندان به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. جالب است بدانید که امروزه کشور عمان از لحاظ بهداشتی و درمانی پیشرفت و توسعه زیادی داشته و برای تکمیل کردن کادر درمان خود به پزشکان و پرستاران زیادی احتیاج دارد.

سهولت برقراری ارتباط با عمانی‌ها

سهولت برقراری ارتباط با عمانی‌ها

مهاجرت به عمان برای ایرانیان

به صورت کلی، شهروندان عمان و ایران عقاید مذهبی نزدیکی دارند و به همین علت کشور عمان برای زندگی مکان مناسبی محسوب می‌شود. به احتمال زیاد روند کند انجام کار‌‌های اداری در عمان برای ایرانیان نا آشنا نیست. اما شاید برخی از قوانین و سنت‌های این کشور مانند بلند نخندیدن در خیابان و قوانین سخت گیرانه برای تغییر شغل، کمی زندگی در عمان را برای ایرانیان سخت کند. ولی بعد از مدتی به آن عادت می‌کنید.

لازم به ذکر است که ایران و عمان از نظر سیاسی روابط بسیار خوبی با هم دارند. به همین دلیل شرایط مهاجرت به عمان و زندگی در این کشور برای ایرانیان چندان دشوار نخواهد بود. در کنار این موارد عادت به رانندگی با اتومبیل شخصی در جاده‌های این کشور یکی از مسائلی است که زندگی در عمان را برای ایرانیان جذاب کرده‌است. با این وجود هزینه زندگی در عمان برای ایرانیان کمی بالا است.

تمامی این موارد، کشور عمان را به یکی از بهترین مکان‌ها برای مهاجرت ایرانیان تبدیل کرده‌است. با وجود اینکه زندگی در کشور عمان هزینه‌ی زیادی را می‌طلبد، اما با توجه به ارزش بالای پول این کشور و امکانات ویژه، متقابلا می‌توانید درآمد ایده‌آلی را در این کشور داشته‌باشید.

 

حرف آخر

مهاجرت به عمان برای ایرانیان می‎‌تواند یکی از بهترین و مناسب‌ترین گزینه‌های موجود باشد. در صورتی که قصد دارید به این کشور سفر و مهاجرت کنید، قبل از هر چیزی لازم است شرایط کشور عمان برای زندگی را بدانید. در مرحله‌ی بعدی از افرادی که در این زمینه تخصص و مهارت کافی دارند کمک بگیرید تا بهترین و مناسب‌ترین مسیر را پیش روی شما قرار دهند. موسسه مهاجرتی رسا ویزا در این زمینه تجارب فراوانی دارد. این موسسه به صورت تخصصی در زمینه مهاجرت به عمان فعالیت می‌کند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون روش‌های مهاجرت به این کشور با کارشناسان ما در موسسه تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما بهره‌مند شوید. منتظر تماستان هستیم.

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: