آشنایی با بازارها و مراکز خرید در عمان، در ادامه آشنایی با کشور عمان برای این مطلب انتخاب شده‌است. هر فردی پیش از آنکه در عمان ملک خریداری کند یا شرکت ثبت کند، یا ویزای کار عمان بگیرد، برای مهاجرت به عمان، باید درباره لایف استایل در این کشور و همینطور آب و هوا و تفریحات در این کشور بداند. پیش از این کافی شاپ های معروف در عمان را معرفی کردیم. اما در این مقاله قصد داریم بازارها و مراکز خرید در عمان را معرفی کنیم. عمان بر خلاف ایران، به واسطه اتصال به جهان، مملو از برندهای معتبر بین‌المللی است. حتی در میان مراکز خرید عمان نیز نمونه‌های زنجیره‌ای بین‌المللی وجود دارد. اگر آشنایی با مراکز خرید در عمان برایتان جالب است، در این مقاله همراه ما باشید.

 

زمان تخمینی مطالعه: ۱۴ دقیقه

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

معروف‌ترین بازارهای کشور عمان

عمان یکی از کشورهایی است که در آن مراکز خرید بسیار زیادی ایجاد شده‌است. این کشور به علت اینکه سالیانه گردشگران زیادی دارد، از لحاظ اقتصادی در شرایط خوبی قرار گرفته‌است. به همین جهت کسانی که به عمان سفر می‌کنند، به دنبال بهترین مراکز خرید هستند. در ادامه مقاله، معروف‌ترین و بهترین بازارها و مراکز خرید موجود در این کشور را به شما معرفی می‌کنیم.

مرکز خرید عمان مال (oman mall)

عمان مال یکی از بزرگترین مال‌ها در عمان محسوب می‌شود. سرمایه‌گذار این پروژه مجید الفتیم است. شما بهترین اوقات فراغت را در آن تجربه خواهید کرد. بزرگترین شعبه سینماهای VOX در عمان را دارد که شامل ۱۵ صفحه نمایش است، بزرگترین شعبه Magic Planet با بازی های متنوع، بزرگترین هایپر مارکت کارفور، تمامی برندهای معروف را در این مال خواهید دید. بزرگترین پارک برفی در عمان و… اگر قصد دارید اوقات خوبی را برای خود و فرزندانتان ایجاد کنید پیشنهاد می‌کنیم بازدید از این مال را در برنامه‌های خودتان قرار دهید.

مرکز خرید مسقط مال (Muscat mall)

مسقط مال ۲۰۰۰۰۰ متر مربع مساحت دارد و به همین دلیل بزرگترین مجتمع تجاری و تفریحی در میان مراکز خرید در مسقط است. این مال شامل پارکینگی با ظرفیت ۳۰۰۰ خودرو است. فضای این مرکز خرید توسط چمن‌‌زار، درختان و درختچه‌ها احاطه‌شده. علاوه بر این، وسط مرکز خرید از سازه‌های مرمری با فواره‌های آب استفاده شده‌است. فضای آن برای نشستن و استراحت، یا راه رفتن و قدم زدن در مسیرهای سنگفرش کاملا بهینه طراحی شده‌است. همچنین شامل یک فضای امن برای بازی کودکان و شامل تعدادی از سرگرم کننده‌ترین و لذت بخش ترین بازی های حرکتی است. در مورد ساختمان مسقط مال باید گفت که از ۳ طبقه تشکیل شده که خدمات و سرگرمی در هر طبقه متفاوت است.

سیتی سنتر مسقط (City center)

یکی از مدرن‌ترین و بروز ترین مراکز خرید که در عمان ایجاد شده‌، سیتی سنتر است. در این مرکز خرید بیشتر از ۱۴۷ فروشگاه وجود دارد. سیتی سنتر مسقط حاوی فروشگاه‌های جواهرات، عطر، ادکلن، لوازم آرایش و لوازم خانگی است. جالب است بدانید که در این مرکز خرید معتبرترین برندهای دنیا وجود دارند که می‌توانید با مناسب‌ترین قیمت آن‌ها را تهیه کنید. اگر قصد دارید که به سراغ یکی از بهترین بازارهای عمان برای خرید سوغاتی بروید، بدون شک سیتی سنتر مسقط بهترین انتخاب است.

سیتی سنتر مسقط

سیتی سنتر مسقط

مرکز خرید اونیوز در عمان (Avenues mall)

یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید و بازارهای مشهور عمان که دارای وسعت ۷۲ هزار متر مربعی می‌باشد، اونیوز است. ساختار این بازار شبیه به خیابان طراحی شده‌است. جالب است بدانید که معنای کلمه اونیوز نیز خیابان است که جدیدترین مدهای لباس را می‌توانید در آن‌ها مشاهده کنید.

اگر شما از افرادی هستید که به مد و لباس اهمیت زیادی می‌دهید، بدون شک مرکز خرید اونیوز یکی از بهترین مکان‌هایی به حساب می‌آید که به شما پیشنهاد می‌شود. در این بازار انواع لباس‌های با کیفیت و اورجینال وجود دارد و حتی به عنوان یک مرکز تفریحی نیز می‌توان به آن مراجعه کرد. چرا که در اونیوز کافه‌ها، هایپرمارکت، رستوران و مراکز تفریحی نیز به چشم می‌خورد.

اونیوز مال

مرکز خرید اونیوز مال

مرکز خرید العریمی در عمان (Al Araimi)

این مرکز خرید، علاوه بر اینکه تجاری است، جنبه تفریحی نیز دارد. العریمی وسعتی ۱۸۷ هزار متر مربعی دارد و شامل ۲ طبقه بسیار بزرگ است. مرکز خرید العریمی بیشتر از ۲۰۰ فروشگاه بزرگ دارد که برخی از آن‌ها مرتبط با سرگرمی خانواده ها است.

اگر قصد دارید که بهترین لوازم موسیقی، ورزشی، الکتریکی، مبلمان و یا دکوری را خریداری کنید بدون شک بهتر است که به مرکز العریمی بروید. جالب است بدانید حتی افرادی که به این کشور سفر نکرده‌اند نیز برای اجناس مغازه خود از این مرکز کالاهایی را سفارش و خریداری می‌کنند.

العریمی مال

مرکز خرید العریمی مال

مرکز خرید زاخر

از جمله مراکز خرید و بازارهای مشهور عمان زاخر مال است که در منطقه تجاری الخویر قرار گرفته‌است. این مرکز در سال ۱۹۹۵ احداث شده‌است و دارای مساحت ۱۷۵۰۰ متر مربعی است. در این مرکز خرید انواع مختلفی از پوشاک و کالا وجود دارد که می‌توانید با مناسب‌ترین قیمت آن‌ها را تهیه کنید. جالب است بدانید که مرکز خرید زاخر مال دارای رستوران‌های زیادی نیز هست. در منوی این رستوران‌ها نیز انواع غذاهای ایرانی خوشمزه به چشم می‌خورد که می‌توانید طبق سلیقه خود آن‌ها را تهیه کنید.

مرکز خرید پانوراما (Panorama mall)

از دیگر مراکز خرید موجود در شهر مسقط می‌توان به پانوراما اشاره کرد. در این بازار که در سال ۲۰۱۵ افتتاح شده‌است کافه، سینما و پارک نیز وجود دارد. این مرکز خرید دارای ۱۲۰ فروشگاه بزرگ است که می‌توانید خریدهای فوق العاده‌ای از آن‌ها داشته‌باشید.

پانوراما مال

پانوراما مال

بهترین مکان برای خرید سوغاتی در مراکز خرید عمان

بیشتر افرادی که به کشور عمان سفر می‌کنند به دنبال بهترین مراکز خرید و بازارهای مشهور عمان هستند‌. این افراد برای خرید سوغاتی به طور معمول بهترین مکان‌ها را انتخاب می‌کنند‌. بازاری که می‌خواهیم برای خرید سوغات به شما معرفی کنیم، فروشگاه گالری میراث است. این فروشگاه یکی از بهترین‌ها و معروف‌ترین‌ها جهت خرید سوغاتی به حساب می‌آید.

در این فروشگاه دیدنی انواع مختلفی از صنایع دستی مربوط به کشور عمان به چشم می‌خورد. بیشتر هنرمندان محلی آثار سنتی خود را به این بازار ارائه می‌کنند. از جمله کالاهایی که در این بازار جذاب به چشم می‌خورد عبارتند از:

  • محصولات بافتنی
  • محصولات چوبی
  • محصولات نقاشی
  • مجسمه‌سازی
  • جواهرات مخصوص عمانی

تمامی محصولاتی که در این فروشگاه به چشم می‌خورد کیفیت بالایی دارند. البته این مرکز خرید مخصوص افرادی است که به صنایع دستی و آثار سنتی علاقه دارند. اگر قصد خرید لباس، پوشاک و سایر کالاها را دارید می‌توانید به سایر مراکز خریدی که در قسمت‌های قبل اشاره کردیم مراجعه کنید.

بازار مطرح (مسقط)

عمان با بازارها و مراکز خرید سنتی و نیمه مدرن، یکی از کشورهایی است که با صنایع دستی متنوع بازارهای زیبایی را برای بازدید عموم به نمایش گذاشته‌است. «مطرح» قدیمی‌ترین بازار مسقط و مکانی جالب برای گشت و گذار است. این بازار با رنگ‌های زیبا قدیمی ترین و شناخته‌ترین بازار در مسقط است.

بازار مطرح مسقط

بازار سنتی مطرح مسقط

بازارهای بدل مدرن

بجز بازارهای دیدنی و سنتی عمان، در مرکز خرید سبکو و مرکز تجاری سرمایه‌ی مسقط، می‌توانید کپی‌های مجللی از بازارهای سنتی را مشاهده کنید. کالای این بازارها ترکیبی از اقلام معتبر، کپی ارزان و اقلام مرسوم و مد روز و مورد علاقه‌ی مردم است.

بازار نزوی

یکی دیگر از بازارهای قدیمی عمان بازار نزوی است، این بازار بزرگ عمدتا به مرغ و گوشت و سبزیجات اختصاص داده‌شده‌است که همگی در بلوک های جداگانه درست شده‌اند. این بازار در نزدیک قلعه‌ی هلالی ورودی شهر قرار دارد. در این بازار غیر از گوشت و سبزیجات، قسمتی هم به صنایع دستی و مواد غذایی اختصاص داده‌شده‌است که تجارب گردشگری جذابی به ارمغان می‌آورد.  فاصله بازار نزوی تا مسقط حدودا دو ساعت است.

معروف‌ترین بازارهای ماهی‌ فروشی

شاید در ابتدا اینگونه تصور کنید که بازار ماهی فروش‌ها در عمان رونق زیادی نداشته‌باشد. اما باید بگوییم که کاملا در اشتباهید. چرا که بیشتر گردشگران و مسافرانی که به عمان سفر می‌کنند، به دنبال معروف‌ترین و بهترین بازارهای ماهی فروشی هستند. به عنوان مثال بازار ماهی مسقط یکی از معروف‌ترین‌های موجود در این کشور است.

پیش از اینکه این بازار را به شما معرفی کنیم باید بگوییم که برای خرید ماهی بهتر است به شکلی برنامه خود را بچینید که صبح زود در آنجا باشید‌. چرا که هرچه به ظهر نزدیک‌تر شویم هوا گرمتر می‌شود و خرید شما را با مشکل مواجه می‌کند. سراسر این بازار با موزاییک‌های فرش شده سفید پوشانده‌شده‌است‌. روی تمامی این موزائیک‌ها، ماهی‌های تازه صید شده ریخته شده‌است. چیزی که باعث می‌شود این بازار برای گردشگران جذاب باشد این است که فروشنده‌ها با لباس محلی یا دشداشه ایستاده‌اند. تنوع ماهی در این مکان به قدری بالاست که برای شما باورکردنی نیست‌.

بازار ماهی فروشان

بازار ماهی فروشان

کدام یک از مراکز خرید در عمان تجارت بالاتری دارد؟

از جمله مراکز خریدی که در قسمت‌های بالاتر نیز به شما معرفی شد، سیتی سنتر است. جالب است بدانید که تمامی برندهای معتبر در دنیا در این مرکز خرید فعالیت دارند. یکی از بزرگ‌ترین تجارت‌هایی که در این مرکز خرید انجام می‌گیرد مربوط به عطر و ادکلن است. همچنین جواهرات نیز در این مکان فروش بسیار بالایی دارند. جالب است بدانید افراد زیادی در کشورهای مختلف، کالاهای متفاوتی را از مراکز خرید سیتی سنتر عمان سفارش می‌دهند. از مهم‌ترین خدماتی که در این مرکز می‌توانید مشاهده کنید، عبارتند از:

  • بانک و خدمات مالی
  • کتاب‌ها: لوازم التحریر، اسباب بازی‌ها، بازی‌ها و تفریحات مختلف
  • الکترونیک: لوازم خانگی، تلفن‌های همراه
  • مد: لوازم جانبی، کیف‌های دستی، کفش
  • هایپر مارکت
  • جواهرات و ساعت
  • کیوسک

معماری مراکز خرید در عمان

مراکز خرید و بازارهای مشهور عمان، به طور معمول به شکلی طراحی شده‌اند که هر یک از آن‌ها می‌تواند به عنوان مراکز تفریحی نیز به حساب آیند. بیشتر گردشگران و مسافرانی که به این کشور سفر می‌کنند، به دنبال مراکز خریدی هستند که علاوه بر داشتن کالاهای مرغوب، مکان‌های تفریحی نیز داشته‌باشند. به عنوان مثال یکی از بهترین مراکز عمان، بازار مطرح است که مغازه‌ها مانند چوب کبریت در کنار هم چیده‌شده‌اند.

زمانی که برای بار اول به این بازار می‌روید، گمان می‌کنید که قرار است ساعت‌های زیادی را در آن سپری کنید. در حالی که پس از چند دقیقه قدم زدن در کوچه پس کوچه‌های پیچ در پیچ، متوجه می‌شوید که کل بازار را در کم‌تر از ۱۰ دقیقه زیر پا گذاشته‌اید. از سوی دیگر در برخی دیگر از بازارها دیده شده‌است که ساختمان آن به شکل یکی از مهم‌ترین اماکن گردشگری عمان طراحی شده‌است. وجود این طراحی‌ها باعث شده که مسافران علاقه بیشتری برای مراجعه به مراکز تجاری داشته‌باشند.

قیمت اجناس مراکز خرید در عمان

عمان از جمله کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است که واحد پول آن بر اساس ریال است. به همین دلیل نیز هزینه زندگی در این کشور به خصوص در شهر مسقط نسبتا بالاست. به عنوان مثال هزینه یک دست غذا در یک رستوران معمولی عمان نزدیک به ۳ ریال است. اگر بخواهید یک جفت کفش با برند معمولی خریداری کنید بایستی حدود ۱۹ ریال هزینه کنید.

این در حالی است که اگر قصد خرید کفش برند داشته‌باشید باید در حدود ۳۰ ریال عمان برای آن پرداخت کنید. همه این موارد تا زمانی است که پای یک مرکز خرید لوکس در میان نباشد. چرا که برخی از مراکز خرید موجود در این کشور، اجناس را با قیمت بالاتری می‌فروشند. البته این مسئله برای همه فروشگاه‌ها و مراکز عمان صدق نمی‌کند.

خنجر عمانی در مراکز خرید در عمان

خنجر عمانی- سوغات نمادین عمان

سوغات معروف عمان

صندوقچه عمانی یکی از رایج‌ترین سوغاتی‌های موجود در این کشور است. این صندوق دارای استحکام نسبتا بالایی بوده و در عمان از معروفیت زیادی برخوردار است. صندوقچه‌های عمانی با نام مندو نیز معروف هستند و در بازار میراث فرهنگی این کشور به فروش می‌رسند.

از دیگر سوغات‌های معروف این کشور می‌توان به خنجر عمان اشاره کرد. خنجر نماد اصلی عمان است و در پرچم این کشور نیز از آن استفاده شده‌است‌. جنس این خنجرها به طور معمول از نقره و عاج فیل است و در جواهرات فروشی تعداد زیادی از آن‌ها وجود دارد.

لباس‌های سنتی عمانی نیز از دیگر محصولاتی هستند که در سایزها و اندازه‌های مختلف وجود دارند. اگر قصد دارید که بهترین سوغاتی‌های عمان را خریداری کنید، می‌توانید به مراکز خرید و بازارهای مشهور عمان مراجعه کرده و بهترین اجناس را برای خود انتخاب کنید.

حرف آخر

در این مطلب سعی کردیم بخشی از فضای زندگی در عمان را به شما معرفی کنیم. اگر قصد مهاجرت به عمان را دارید، می‌توانید از مشاوره رایگان موسسه مهاجرتی رسا ویزا بهره‌مند شوید. این موسسه به صورت تخصصی در زمینه مهاجرت به عمان فعالیت می‌کند. کارشناسان مجرب ما در این موسسه با آرامش هر سوالی درباره شرایط مهاجرت به عمان داشته‌باشید را پاسخ خواهند داد. منتظر تماس شما هستیم.

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: