ویزای همراه عمان چیست؟ قوانین اخذ ویزای همراه عمان به چه صورت است؟ این روزها عمان یکی از کشورهای مهاجرپذیر خاورمیانه به حساب می‌آید. شرایط اقتصادی پایدار و ارزش پول ملی بالا، از جمله عواملی است که موجب شده‌است بسیاری از افراد از طریق سرمایه‌گذاری، ثبت شرکت یا خرید ملک به عمان مهاجرت کنند. اما سوال مهم این است که آیا می‌توان بعد از اخذ ویزا و اقامت عمان، درخواست ویزای همراه عمان کرد؟ در این مقاله در باب ویزای همراه عمان و قوانین و شرایط آن صحبت می‌کنیم.  

 

ویزای خانوادگی عمان

ویزای همراه خانوادگی عمان که به عنوان ویزای همراه عمان نیز شناخته می شود، یکی از انواع ویزاهایی است که عمان اکنون ارائه می دهد. این ویزا برای افرادی در نظر گرفته شده است که می خواهند با اعضای خانواده خود که در سلطان نشین عمان زندگی می کنند و دوباره متحد شوند. ویزای خانواده عمان برای همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال یک مهاجر مقیم عمان در دسترس است. علاوه بر این، می توان به همسر خارجی یک تبعه عمانی به درخواست وی، مشروط به تایید وضعیت تأهل آنها از مرجع مربوطه، اعطا کرد.

آخرین قوانین ویزای خانواده

پلیس سلطنتی عمان حداقل دستمزدی را که مهاجران خارجی برای واجد شرایط بودن برای ویزای خانوادگی باید دریافت کنند، به میزان قابل توجهی کاهش داده است. قانون جدید اکنون به مهاجران اجازه می‌دهد تا در صورت دریافت حداقل دستمزد ماهیانه 150 OMR، خانواده‌های خود را به عمان بیاورند که از 350 OMR در ماه است.

اداره کل گذرنامه و اقامت این اختیار را دارد که به درخواست اسپانسر محلی که مسئولیت متقاضی را بر عهده می گیرد، ویزای خانوادگی را اعطا کند. این نوع ویزای همراه عمان، برای بستگان یک خارجی صادر می شود که واجد شرایط دریافت ویزای عضویت خانواده نیستند. با این حال، هنگام درخواست ویزای خانوادگی عمان باید شرایط خاصی رعایت شود:

  • کودکان باید زیر ۲۱ سال سن داشته باشند و پس از رسیدن به ۲۱ سال ویزای آنها منقضی می شود.
  • خواهر و برادر تحت پوشش ویزای خانواده باید زیر ۱۸ سال سن داشته باشند
  • ویزای خانواده با انقضای ویزای اسپانسر محلی منقضی می شود

خانواده ای در عمان

خانواده ای در عمان

مدارک مورد نیاز ویزای خانواده عمان

  • گواهی ازدواج از طریق سفارت ایران یا شناسنامه
  • تصویر ۴*۳ اعضای خانواده
  • تصویر پاسپورت اعضای خانواده
  • تصویر آیدی و پاسپورت فرد درخواست دهنده

درخواست ویزای خانواده عمان

برای درخواست ویزای خانوادگی عمان، حامیان مالی می توانند مراحل ارائه شده در وب سایت آنلاین پلیس سلطنتی عمان را به شرح زیر دنبال کنند:

  • به وب سایت پلیس سلطنتی عمان مراجعه کنید
  • روی “خدمات ویزا الکترونیکی” کلیک کنید
  • روی «ویزاهای دیگر» کلیک کنید
  • روی “درخواست ویزای جدید” کلیک کنید
  • مشخصات پاسپورت یکی از اعضای خانواده (متقاضی) را وارد کنید
  • اطلاعات شخصی یکی از اعضای خانواده (متقاضی) را وارد کنید
  • جزئیات حامی را وارد کنید ثبت نام را تکمیل کنید،
  • فرم درخواست را پرینت بگیرید و به نزدیکترین دفاتر ROP Visa ببرید

اعتبار ویزای خانوادگی عمان

ویزای همراه عمان برای اقامت دو ساله در این کشور از تاریخ ورود یا تاریخ مهر شدن در پاسپورت معتبر است. ویزا باید ظرف شش ماه از تاریخ صدور برای ورود استفاده شود.

تصویری از پاسپورت عمان

تصویری از پاسپورت عمان

تمدید ویزای خانواده عمان

  • فرم درخواست ویزای آنلاین را پر کرده و ارسال کنید
  • فرآیند پرداخت آنلاین را تکمیل کنید
  • پرینت فرم تکمیل شده
  • فرم چاپی ضمیمه شده با مدارک مورد نیاز را به نزدیکترین دفتر ویزا ROP ببرید

قیمت ویزای خانوادگی عمان

دریافتی دولت عمان ۳۰ ریال به ازای هر شخص می باشد اما این هزینه با توجه به نیاز به گواهی ازدواج و غیره به همراه کارمزدهای دیگر اگر توسط عمان ثبت انجام شود برای همسر در مجموع ۱۵۰ ریال می باشد و برای فرزند زیر ۲۱ سال ۱۰۰ ریال است.

ویزای خانواده سرمایه گذار از طریق ثبت شرکت

جهت اینکه از طریق ثبت شرکت در عمان بتوانیم برای همسر، فرزند، پدر و مادر خود ویزای همراه عمان دریافت کنیم قوانین و مقررات خاصی وجود دارد. در ابتدا باید فرزند شما زیر ۲۱ سال سن داشته باشد. در صورتی که فرزند درخواست کننده بیشتر از ۲۱ سال سن داشته باشد این مورد برای فرزند دختری که ازدواج نکرده صدق نمی کند.

ویزای همراه عمان از طریق تحصیل

یکی از کشورهایی که این روزها زیر ساخت‌های زیادی برای آموزش و پرورش خود ایجاد کرده‌است، کشور عمان است. اگر به این کشور توجه داشته باشید متوجه می‌شوید که در مقایسه با زمان گذشته پیشرفت‌های زیادی داشته است. سیستم آموزشی عمان در تمام مقاطع از دبستان تا دانشگاه، شبیه به کشورهای غربی است و در مدرسه، دانش آموز همان مفاهیم کتاب‌های مدارس آمریکا را یاد می‌گیرد.

نکته جالب توجه این است که تدریس در دانشگاه‌های کشور عمان به زبان انگلیسی برگزار می‌شود. به همین علت افرادی که قصد دارند در این کشور تحصیل کنند باید علاوه بر داشتن تمکن مالی، معدل بالا و همچنین مدرک زبان انگلیسی داشته باشند.

این کشور یکی از کشورهایی است که با ایران مرز آبی دارد و رفت‌وآمد به آن راحت است. به همین دلیل بسیاری از دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیل، کشور عمان را انتخاب می‌کنند. یکی از مهم‌ترین قوانینی که در این دانشگاه‌ها وجود دارد این است که اگر دانشجویی دارای همسر و فرزند باشد می‌تواند به راحتی برای آن‌ها ویزای همراه عمان دریافت کند. این کار از طریق ویزای همراه عمان انجام می‌گیرد. البته برای انجام این کار نیز باید قوانین و مقررات خاصی رعایت شود که در ادامه مطلب به آن‌ها اشاره خواهد شد.

منطقه الموج مسقط عمان- ویزای همراه عمان

منطقه زیبا و مسکونی الموج مسقط

ویزای همراه عمان از طریق خرید ملک

در رابطه با این موضوع باید بگوییم افرادی که در این کشور ملک و خانه خریداری می‌کنند می‌توانند به همراه اعضای خانواده خود در عمان مشغول به زندگی شوند. در نتیجه می‌توان یکی دیگر از راه‌های دریافت ویزای همراه عمان را خرید ملک و خانه نامید. البته برای این کار لازم است که حتماً شما به عنوان یک خریدار از تمام قوانینی که دولت برای اتباع خارجی و خرید ملک وضع کرده است مطلع شوید. در کشور عمان تا چند سال پیش اجازه خرید خانه به خارجی‌ها داده‌نمی‌شد. ولی دولت عمان اخیرا برای اینکه راه سرمایه‌ گذاری‌ افراد خارجی را به عمان باز کند، امکان خرید خانه برای خارجی‌ها را فراهم کرد.

در سال‌های اول اجرای این قانون، خارجی‌ها تنها اجازه خرید خانه در مناطق توریستی عمان را داشتند. ولی حالا این قانون عوض شده‌است و خارجی‌ها در کشور عمان می‌توانند هرجای عمان که خواستند خانه بخرند. ایرانیان زیادی برای سرمایه‌گذاری در کشور عمان و اخذ اقامت سریع این کشور، از روش خرید ملک اقدام کردند. کسی که از روش خرید ملک اقامت کشور عمان را می‌گیرد.

حرف آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا هر چه لازم است درباره قوانین ویزای همراه عمان بدانید را با شما در میان بگذاریم. اگر قصد مهاجرت به عمان دارید و هنوز درباره ویزای همراه سوالاتی برای شما وجود دارد، می‌توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی رسا ویزا تماس بگیرید و سوالات خود را مطرح کنید. موسسه مهاجرتی رسا ویزا به صورت تخصصی در زمینه مهاجرت به عمان فعالیت می‌کند. منتظر تماستان هستیم.

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: