فریبا کوثری (متولد ۱ آذر ۱۳۴5 در زاهدان) بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر و نمایشهای رادیویی در ایران است. وی دارای مدرک تحصیلی دیپلم اقتصاد می باشد.

تصویر
 

خانواده

در یک خانواده 4 نفری بدنیا آمده ، پدرش معاون اداره پست و تلفن و تلگرام زاهدان بود 5 ساله بود که به تهران نقل مکان کردند و تنها یک برادر دارد. وی می گوید کـه مادرم در تربیت مـا بسیار سخت گیر بودو تمام حواسش بـه مـا بود تا کـه خوب تربیت شویم و قوانین خانواده را زیر پا نگذاریم. حساسیت های او دراین مقطع بخاطر این بود کـه مـا بـه قوانین خانواده احترام بگذاریم

ازدواج و همسر فریبا کوثری

وی هنوز ازدواج نکرده اسـت و مجرد می باشد. دلیل ازدواج نکردن خودرا هم وابستگی شدید خود نسبت بـه خانواده و پدر و مادر خود ذکر کرده اسـت! فریبا کوثری می گوید: مـن بـه شدت وابستۀ پدر و مادرم هستم و این و این وابستگی باعث شد کـه دراین سال ها دلم بخواهد همیشه درکنار مادر و برادرم باشم و زمانی فکر می کردم کـه درصورتی کـه ازدواج کنم ممکن از بین مـن و خانواده ام جدایی و دوری ایجاد شود بهمین خاطر ازدواج نکردم.

تصویر
 

مهمانداری هواپیما تا بازیگری

در جوانی علاقمند بود مهماندار هواپیما باشد اما سرنوشت باعث شد در 22 سالگی بدون دانش و کلاس بازیگری وارده عرصه هنر شود ، اوین تجربه او در سال 1367 در فیلم چهره یک صهیونیست بود.

شروع فعالیت

فریبا کوثری در سال ۱۳۶۷ با بازی در فیلم «مسیر تند باد» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی، پا به عرصه ی بازیگری گذاشت.

تصویر
 

بهترین نقش

من همه نقش هایم را دوست دارم چون در همه آنها ردپایی از خودم هم هست اما نقش هایم را در سریال «معصومیت از دست رفته» و «مختارنامه» بیشتر دوست دارم و هنوز هرازگاهی به آنها فکر می کنم.

شهرت و چهره ماندگار

شهرت فریبا کوثری از سال 1380 با سریال معصومیت از دست رفته شروع شد و در سریال های بی گناهان سال 86 و بی صدا فریاد کن سال 87 بیشتر شد اوج دیده شدت ایشان سال 88 با سریال دلنوازان و سپس مختار نامه در سال 89 بود.

تصویر
 

تجربه اجرا

دغدغه های من آسیب های اجتماعی در حوزه زنان است برای همین اجرا در برنامه زنان قصه ما (سال 96) را قبول کردم می دانم مجری باید حجمی از اطلاعات داشته باشد اما چون این قصه درباره زنان بود احساس کردم راحت تر می توانم با مهمانان ارتباط برقرار کنم.

تصویر
 

حمایت مادر و عرصه بازیگری

اولین بار بحث بازیگری را در خانه مطرح کردم مادرم با وجود اینکه زن سختگیری بود اما از این تصمیم من حمایت کرد. او به من گفت : طوری تو را تربیت کردم که شک ندارم در هیچ شرایطی دست از پا خطا نمی کنی ، دلگرمی و حمایت های او باعث پیشرفتم در این وادی شد.

سختگیری مادر

یادم است سال ها قبل وقتی که هجده سالم بود به تولد دوستی دعوت شده بودم. این اولین باری بود که مادرم اجازه می داد من به تنهایی تولد بروم، هر چند که تا خانه دوستم من را همراهی کرد. یادم است آن روز مادرم از من خواست ساعت 9 به خانه بازگردم اما من نیم ساعت دیرتر برگشتم و او به قدری با من برخورد تندی داشت که هرگز جرأت نکردم بعد از آن ثانیه ای دیرتر از آن چیزی که مادرم برایم تعیین کرده بود به خانه برسم.

تصویر
 

آرامش ظاهری

جالب است بدانید برعکس چهره و صدای آرامی که دارم، درونم پر از تلاطم است. شاید چون آدم بسیار حساس و زودرنجی هستم. به هر حال، هر آدمی از درون خودش بیشتر و بهتر خبر دارد. اما با این حال سعی می کنم به خدا توکل کنم و هیچ وقت در لحظه تصمیم نمی گیرم و تلاش می کنم استرس هایم را مدیریت کنم چون معتقدم تنها مرگ است که چاره ندارد.

درس زندگی

فریبا کوثری: آدم ها تنها از یک نفر در زندگی درس نمی گیرند. من بیشتر تجربه ها و درس های زندگی ام را از همکارانم آموختم؛ از خانم ژاله علو گرفته تا مرحوم خسرو شکیبایی. البته نقش مادر و خانواده ام هم در این خصوص بسیار پررنگ است. تجربه ها به مرور زمان تو را پخته تر، کامل تر و صبورتر می کنند. ضمن اینکه باعث می شوند کمتر قضاوت کنی و دیرتر تصمیم بگیری.

اینستاگرام فریبا کوثری

برای پیگیری فعالیت های هنری و زندگی روزانه فریبا کوثری می توانید به آدرس اینستاگرام وی مراجعه کنید.

faribakosari2@

تصویر
 

زندگی خصوصی فریبا جدی کار و همسرش + عکس های جذاب و دیدنی

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۳۹ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: