بهرام رادان (زاده ۸ اردیبهشت ۱۳۵۸ در تهران) بازیگر، خواننده و تهیه‌کننده موسیقی ایرانی است. بهرام رادان در فیلم‌های فیلم‌سازان سرشناسی چون داریوش مهرجویی و مسعود کیمیایی و واروژ کریم‌مسیحی٬ پوران درخشنده و رخشان بنی‌اعتماد بازی کرده است.

حسن فتحی این روزها مشغول ساخت سریال «جیران» است. بهرام رادان در نفش ناصرالدین شاه و پریناز ایزدیار در نقش جیران به عنوان بازیگران اصلی این سریال به ایفای نقش می‌پردازند. این سریال  مضمونی عاشقانه دارد که به زودی در نمایش خانگی منتشر می‌شود.

IMG_20210415_140432_195

زندگی هنری

 

بهرام رادان دورهٔ بازیگری را در سال ۱۳۷۸ و در آموزشگاه هیوا فیلم گذراند و در همان سال برای بازی در فیلم شور عشق ساخته نادر مقدس انتخاب شد.

رادان در اولین حضور سینمایی اش در فیلم شور عشق شناخته شد. اما فیلم به فیلم به دانش سینمایی خود افزود و توانست فوت و فن بازیگری را بیاموزد تا اینکه در چهارمین نقش آفرینی اش در فیلم آواز قو کاندید دریافت تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد در پنجمین جشن خانه سینما شد. رادان سپس موفق به کسب دو سیمرغ بلورین نقش اول مرد در فیلم‌های شمعی در باد و سنتوری نیز شد.

رادان یک آلبوم موسیقی نیز تحت عنوان روی دیگر خوانندگی کرده‌است.

 
 

رویداد ورزشی

 

او در سال ۲۰۱۷ مشعل بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ را در سئول حمل کرد. او گفت: «خوشحال است که مشعل المپیک را حمل می‌کند» و همچنین عنوان کرد حس خیلی خوب و عجیبی بود که توانستم این مشعل را حمل کنم و برای من یک لحظه تاریخی قلمداد می‌گردید. او برای ورزشکاران ایران آرزوی موفقیت نمود.

سفیر برنامه جهانی غذا

 

در سال ۱۳۸۹ بهرام رادان به عنوان اولین سفیر ایرانی برنامه جهانی غذا در مبارزه علیه گرسنگی منصوب شد.

 

اظهار نظر راجع به همجنسگرایان

 

رادان در صفحه توئیتر خود قانونی شدن ازدواج همجنسگرایان در کنگره آمریکا را به اندازهٔ لغو برده‌داری یک رویداد تاریخی قلمداد کرد اما پس از چند روز، طی فشارهای امنیتی موجود، احضاریه‌ها و چاپ مداوم مطالبی بر علیه وی در روزنامه کیهان، مجبور به نوشتن نامه‌ای خطاب به مدیرمسئول روزنامه کیهان شد و توئیت خود را نیز حذف کرد. پس از این بسیاری عامل نامه فرستادن وی خطاب به کیهان را تشدید فشارهای امنیتی دانستند.

 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۱۲ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: