حامد بهداد ۲۶ آبان ۱۳۵۲ در مشهد متولد شد، بازیگر سینما، تلویزیون، تئاتر و خواننده است. تحصیلات کارشناسی بازیگری تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی تهران است، از بچگی به بازیگری علاقه داشت و به کمک رامبد جوان فعالیتشو در سینما آغاز کرد.

خانواده و زندگی شخصی

 

در یک خانواده فرهنگی متولد شده، پدرش شاعر است. حامد بهداد دوران کودکی و نوجوانی اش را ابتدا در مشهد و سپس در تهران و نیشابور سپری کرد پس از آن در دوران دبیرستان برای دومین بار برای زندگی به مشهد بازگشتند.

حامد بهداد در کل یک آدم جدی است و او در مورد خودش اینگونه می گوید که در فضاهای خاصی، درست در دل همان لحظه که جدی هستم خیلی راحت شوخی می کنم چون اگر شوخی نکنم و راحت نباشم سقوط می کنم و برای اینکه سقوط نکنم دست و پا می زنم و اینها کمک می کند که علائم حیاتم از بین نرود.

من از اینکه ضربان قلبم پایین بیاید می ترسم، از این تنهایی و از آرامش بیش از حد میترسم، جدیت من در چیزهای دیگری است و شاید بیشترش تظاهر باشد.

ازدواج

مجرد است و هنوز ازدواج نکرده، وی در یکی از مصاحباتش گفته بود که زن های ایرانی خیلی خشن هستند، تازه وقتی کتکشان می زنی شکایت می کنند و در مورد حقوق زنان حرف می زنند، به جای اینکه مثل زنان مالزی بعد کتک خوردن دستشان را به روی سینه شان جفت کنند و تعظیم کنند و بگویند ارباب عفو بفرمایید، تهدید می کنند که مهریه ام را به اجرا می گذارم و پدرت را در می آورم ! با آن مادر حسودت! بعد هم بچه را با خودشان می برند و تو را می اندازند زندان، (خنده).

شروع فعالیت

از بچگی عاشق بازیگری بود در سن ۹سالگی تجربه بازی در تئاتر داشت و اولین بار به کمک رامبد جوان وارد عرصه سینما شد، او اولین نقشش را در فیلم «آخر بازی» به کارگردانی همایون اسعدیان در سال ۷۹ بازی کرد که این نقش رامبد بود و او من را به جای خودش معرفی کرد.

دوستی با رامبد جوان

در زمان جوانی حامد بهداد در شرکت تبلیغاتی “رامبد جوان” به نام زیتون کار می کرد و کمک دستیارش بود او می گوید آن زمان رامبد من را به خانه‌ اش می برد، خانه‌ ای که او در کنار پد رو مادرش زندگی  می کرد، عکس من روی آینه اتاق رامبد بود و حتی آنجا جایی برای خوابیدن داشتم، غذا برای خوردن داشتم چون من آن زمان دانشجو بودم و رامبد در حق من برادری کرد.

از موسیقی تا خوانندگی

همانند بازیگری به موسیقی نیز علاقه زیادی داشت، او هر از گاهی ترانه هایی می خواند اما فعالیتشو به طور جدی سال ۹۳ برای گروه دارکوب چند ترانه خواند بعد از آن در آلبوم ساعت ۲۵ رضا یزدانی هم با او همراهی کرد و یک تیتراژ هم برای سریال مثل یک کابوس خواند.

در سریال دندون طلا هم به عنوان خواننده آهنگ های قهوه خانه ای حضور پیدا کرده و تمام ترانه هایی که با توجه به نقش اش لازم است خوانده شود را با صدای خودش خوانده و همکاری با برزو ارجمند نیز داشته است.

فعالیت های شخصی

علاوه بر بازیگری و خوانندگی به عکاسی نیز علاقه زیادی دارد، او برای اولین بار سال ۸۷ نمایشگاه عکس برگزار کرد و ۳۵ عکس با موضوع کادر و اتفاق در سینما را در گالری شیرین به نمایش گذاشت.

دوبله و تهیه کننده

گفتنی است این بازیگر جوان چندین دفعه در عرصه دوبله هم فعالیت زیادی کرده. او در چند فیلم مستند به عنوان دوبلور حاضر شده. یک زمانی هم تصمیم داشت گروهی از دوبلورها را با هزینه خودش کنار هم جمع کند و فیلم های کلاسیک مهم تاریخ سینمای جهان را از نو دوبله کند،مدت ها برای این پروژه وقت گذاشت اما معلوم نشد تا چه مرحله ای پیش رفت.

بهداد همچنین تهیه کنندگی فیلم کوتاه ایران ۶۶ را به کارگردانی علی بهراد را برعهده داشت.

جوایز

  • دیپلم افتخار و جایزه بخش ویدئو سینما و نگاه نو از بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر برای فیلم «دلخون» – ۱۳۸۷
  • بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره فیلم ابوظبی برای فیلم «کسی از گربه‌های ایرانی خبر نداره» – ۱۳۸۸
  • برندهٔ تندیس حافظ بهترین بازیگر مرد از جشن نیای تصویر برای فیلم «روز سوم» – ۱۳۸۸
  • برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از بیست نهمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم «جرم» -۱۳۸۹
  • برنده چهره سال بازیگری جشن یک سالگی مجله رونا – ۱۳۸۹
  • برنده جایزه بهترین بازیگر مرد از نخستین دوره جشن ستارگان مجله اتفاق نو برای فیلم «جرم» – ۱۳۹۰
  • برنده تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران برای فیلم «سد معبر» – ۱۳۹۶
  • برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره گلدن گلوبال مالزی برای فیلم «سد معبر» – ۱۳۹۶
  • برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد از بیستمین جشن خانه سینما برای فیلم «سد معبر» – ۱۳۹۷
  • برنده جایزه بهترین بازیگر مرد از چهارمین دوره فستیوال سینه ایران تورنتو برای فیلم «مارموز» – ۱۳۹۷
  • برنده جایزه بهترین بازیگر مرد از بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای برای فیلم «قصر شیرین» –

اینستاگرام تا وبسایت شخصی

وی یک وبسایت شخصی دارد که در آن بیوگرافی و همچنین اطلاعات در مورد فیلم و سریال هایی که در آن ها ایفای نقش می کند را به اشتراک میذارد، او همچنین همانند دیگر هنرمندان در شبکه اجتماعی اینستاگرام فعالیت دارد و نزدیک ۱ میلیون فالور دارد.

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: