در محله میرداماد تهران به دنیا آمده و پدرش قاضی دادگستری بود و پس از بازنشستگی، به وکالت و ترجمه مشغول شد و در سال ۸۸ دارفانی را وداع گفت.

به نوعی وکالت در خانواده اش موروثی بوده و خود این بازیگر نیز راه پدر را رفته است.

اسماعیل نواب صفا، عموی وی از ترانه‌سرایان معروف، بود

دارای سه برادر به نام‌های هومن، حسین و حسن دارد که دو تن از آن‌ها در آمریکا و دیگری در آفریقا زندگی می‌کنند .

همسر حسام نواب صفوی

درباره ازدواج این هنرمند خبر رسمی اعلام نشده و اما عکسی منتسب به همسر وی منتشر شده که تاکنون تایید نشده است.

سفرهای خارجی

به خاطر خانواده اش زیاد به آمریکا سفر می‌کند.

سفرهای زیادی به خاطر شغل وکالتش به اروپا دارد؛ و دادگاه‌های اروپا را رصد می‌کند.

او می‌گوید که آرزو دارد به مهارتی در امر وکالت برسد که روزی بتواند از حقوق ملت ایران در دادگاه بین‌المللی لاهه دفاع کند.

شروع بازیگری

به دلیل علاقه به سینما و هنر دوره های بازیگری را نزد استاد سمندریان گذراند.

او اولین بار در سریال «بازگشت به خانه» به کارگردانی مسعود نوابی، جلوی دوربین رفت اما با سریال کیف انگلیسی و اخراجی های دو و سه بود که در بین مردم مشهور شد

تاکنون در فیلم ها و سریال های زیادی ایفای نقش کرده که از جمله فیلم هایی چون ازدواج به سبک ایرانی، سیزده گربه روی شیروانی، شمعی در باد، عروس خوش قدم، اتانازی، نان، عشق و موتور ۱۰۰۰، اعتراض و سریال های تاریخی چون معمای شاه، تبریز در مه، سال‌های مشروطه و کلاه پهلوی و ..‌‌ایفای نقش کرده است.

وکالت شغل دوم

وی علاوه بر بازیگری شغل دوم وکالت را نیز بر عهده دارد و مدتی است به کار وکالت مشغول است و از بازیگری کمی فاصله گرفته است.

در جدیدترین پرونده ای که در دست دارد ،وکالت خانواده های قربانیان اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات را بر عهده گرفته و از این خانواده ها دفاع کرده است.

نوازندگی و موسیقی

به موسیقی علاقه دارد و برای اولین بار در کنسرت فرزاد فرزین در برج میلاد در حضور مخاطبان بی شمار برای نواختن پیانو روی صحنه رفت اما جدای از سورپرایز حاضران از نوازندگی، لباس خاص و یکدست سفید او برق عجیبی در چشم همه انداخت؛ کت و شلواری خوش استایل با طرحی ویژه که با نورهای صحنه مطابقت خوبی داشت و تصویر بسیار خوبی از او ارائه داد.

فیلم های سینمایی

۱۳۹۵ زیر سقف دودی

۱۳۹۵ آس و پاس

۱۳۹۵ نهنگ عنبر ۲

۱۳۹۲ عملیات مهدکودک

۱۳۸۸ عروسک

۱۳۸۷ تهران ۱۵۰۰

۱۳۸۷ وقتی همه خوابیم

۱۳۸۶ کلاغ پر

۱۳۸۵ مهمان

۱۳۸۵ سوغات فرنگ

۱۳۸۴ ابراهیم خلیل‌الله

۱۳۸۳ عروس فراری

۱۳۸۳ سرود تولد

سریال های تلویزیونی

معمای شاه

۱۳۸۹ تبریز در مه

۱۳۸۸ سال‌های مشروطه

… کلاه پهلوی

۱۳۹۷ قطعه شو

۱۳۷۷ کیف انگلیسی

۱۳۷۵ بازگشت به خانه

برابر با اصل

۱۳۸۲ روشن‌تر از خاموشی

باهت حسام نواب صفوی به الویس پرسلی

نواب صفوی در سال ۱۳۹۳ ادعا کرد کمپانی برادران وارنر یکی از بزرگترین شرکت‌ های فیلمسازی هالیوودی، پیشنهاد بازی در فیلم زندگی‌نامهٔ الویس پرسلی، ستارهٔ موسیقی جهان را به وی داده‌است و علت این پیشنهاد، به دلیل شباهت زیاد چهرهٔ آن دو به هم است.

چند روز بعد او در صفحهٔ اینستاگرام خود، اعلام کرد که همکاری‌اش با این شرکت برای ساخت فیلم زندگی‌نامهٔ الویس پرسلی نهایی شده اما بعدها خبری نشد.

شکایت علیه شبکه فارسی وان

در دی ماه ۱۳۹۵ نواب صفوی با انتشار پُستی در صفحه اینستاگرام خود ادعا کرد که شبکهٔ فارسی وان در پی شکایتی که او طرح کرده، بسته شده‌ است.

نواب صفوی در بخشی از نوشتهٔ خود گفت: «وقتی شبکهٔ فارسی وان اقدام به پخش سریال‌های غیراخلاقی کرد متأسفانه طلاق‌هایی موسوم به طلاق‌های فارسی وان شکل گرفت و بنیان خانواده خیلی از خانواده‌های ایران مورد هدف قرار گرفته شد و از هم پاشیده شد بعد از آن در نهایت رذالت، هویت ایرانی مورد تمسخر قرار گرفت.»

وی هم چنین با اشاره به جریحه‌دار شدن احساسات مردم، ادعا کرد که با طرح شکایت توسط او و با رسیدگی قوه قضاییه کشور موجب متلاشی و بسته شدن این شبکه شده است.

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: