شیخ دیاباته، مهاجم این فصل تیم استقلال که عملکرد درخشانی با پیراهن این تیم داشته فصل قبل در فوتبال امارات حاضر بود و در این کشور زندگی می‌کرد.این عکس در زمان حضورش در امارات ثبت شده است.یکی از بازیکن خارجی موفق در فوتبال ایران را می توانیم شیخ دیاباته بدانیم. بازیکنی که با قد و قامت بلند خود توانسته در باشگاه استقلال تهران روند رو به رشد و آمار خوبی از خود ارائه بدهد تا بار دیگر شاهد حضور مهاجم گل زن در ترکیب آبی ها باشیم. در این مطلب برای شما عکس های شیخ دیاباته به همراه بیوگرافی این بازیکن را قرار داده ایم که می توانید مشاهده کنید.

بیوگرافی شیخ دیاباته

نام اصلی او شیخ تیدیانه دیاباته متولد ۲۵ آوریل سال ۱۹۸۸ در کشور مالی و شهر باماکو می باشد. وی دارای قد بلند و فیزیک مناسبی است به همین دلیل در پست مهاجم نوک به بازی گرفته می شود. وی در کودکی راهی فرانسه شد و در مدارس فوتبال همان کشور کار خود را شروع کرد.

رزومه شیخ دیاباته در دوران باشگاهی

وی تاکنون در باشگاه مختلف از جمله تیم های مطرح اروپایی به بازی پرداخته است که می توانیم به تیم هایی چون بوردو ، آژاکسیو ، نانسی و متز در فرانسه همچنین بنونتو در ایتالیا و باشگاه های عثمانلی‌اسپور ترکیه و الامارات امارات اشاره کرد.

او کار خودش ر از مرکز سلیف کیتا شروع کرد ولی اوج درخشش شیخ دیاباته مربوط به حضور در سطح اول فوتبال فرانسه و باشگاه بوردو می باشد که موفق به زدن پنجاه گل در این تیم شد. یکی از گل های به یادماندنی شیخ را میتوان گل او به باشگاه بزرگ یوونتوس دانست. دیاباته بعد از مدت ها قرضی بازی کردن سرانجام به باشگاه استقلال پیوست.

ازدواج و همسر

طبق اخبار منتشر شده شیخ دیاباته ازدواج کرده است اما هنوز اطلاعاتی دقیق تری در این باره وجود دارد که با ذکر اخبار دقیق تر در این بخش برای شما قرار خواهیم داد.

حضور در باشگاه استقلال

بعد از کش و قوس های فراوان بالاخره مهاجم اهل مالی به تیم استقلال پیوست تا بتواند جای تیام مهاجم گل زن سابق این تیم را بگیرد. شیخ دیاباته در اوایل حضور خود نتوانست انتظارات برآورده کند تا اینکه توانست از هتریک در مقابل تراکتور بار دیگر خود را به عنوان یک مهاجم گل زن معرفی کند. قرار او با استقلال در دور اول ۲ ساله است و شماره هفت محبوب این تیم را بر تن می کند.

حضور در عرصه ملی

شیخ دیاباته در این مدت موفق به حضور در تیم زیر ۱۷ سال مالی و همچنین تیم بزرگسالان این کشور شده است. او در سال ۲۰۰۵ آولین بازی ملی خود را کرد و در این مدت موفق به زدن پانزده گل در رده ملی نیز شده است که با توجه به تعداد بازی آمار نسبتا خوبی است.

افتخارات شیخ دیاباته

وی تاکنون موفق به کسب افتخارات فردی زیادی به عنوان بازیکن نشده است اما در رده باشگاهی و ملی این بازیکن دارای دو افتخار تاکنون می باشد. شیخ دیاباته با تیم ملی مالی توانسته مقام سوم رقابت ها و عنوان یکی از بهترین گلزنان این بازی ها را به دست آورد. او همچنین با تیم باشگاهی خود یعنی بوردو موفق به کسب مقام در جام حذفی فرانسه شده است.

شیخ دیاباته

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۱۵ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: