زیبا بروفه  زاده ۱۳۵۴ تهران، حرفه بازیگری را با فیلم شب روباه به کارگردانی همایون اسعدیان شروع کرد. زیبا بروفه فارغ التحصیل حقوق قضایی است. زیبا بروفه همسر پیام صابری چهره پرداز و بازیگر است.

ویدیوی جالبی که زیبا بروفه برای تولد پسرش منتشر کرد


زیبا بروفه از بازیگرانی است که هیچ وقت نتوانست در سینما به محبوبیتی همپای تلویزیون دست پیدا کند. اگر چه کارش را در تلویزیون از سال ۱۳۷۳ و با سریال خانه شلوغ شروع کرد و بلافاصله بعد از آن به سینما راه پیدا کرد، ولی حضورش گویی دیده نشد. تا این که سال ۱۳۷۷ از راه رسید و با مجموعه دلبندم که بسیاری با مجید جان آن را می شناسند و محصولی برای کودکان بود به یک چهره شاخص تبدیل شد.

وی بعد از بازی در کار تلویزیونی علی شوقیان در سال ۷۳ با عنوان خانه شلوغ بازیگری را بصورت جدّی شروع کرد و پس از آن در فیلم مجموعه شب روباه به کارگردانی همایون اسعدیان ظاهر گردید. فیلم یک شکست همه جانبه بود و بروفه فرصت دیده شدن پیدا نکرد و پس از آن مجدداً به تلویزیون برگشت و تا سال ۷۹ که دومین حضور جدّی سینمای اش رقم خورد در آثار تلویزیونی مانند زیر گنبد کبود به کارگردانی بهمن زرین پور، دلبندم، جادوی مهتاب، گلهای سیاه و رویای کبود پرداخت که از بین آنها دو مجموعه دلبندم و رویای مهتاب بیش از سایرین مورد توجه قرار گرفت.

ازدواج زیبا بروفه

زیبا بروفه در سال 1380 با پیام صابری ازدواج کرد که ثمره ازدواج آنها یک پسر به نام اهورا بوده است.

درگذشت همسر زیبا بروفه
پیام صابری  (زاده ۱۳۵۲ در بم) بازیگر، کارگردان و چهره پرداز سینما و تلویزیون اهل ایران بود.
در تاریخ ۱۸ آذر ۱۳۹۷ به طور ناگهانی در خانه دچار تنگی نفس می شود و به اصرار زیبا بروفه به بیمارستان میرود، ولی مدتی بعد به دلیل ایست قلبی و در سن ۴۵ سالگی فوت می کند.

حواشی زندگی زیبا بروفه
زیبا بروفه  یکی از بازیگران سرشناس سینما و تلویزیون است که در اواخردهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ به شهرت زیادی دست یافت، ولی در سال های بعد دچار حواشی شد که بدترین قسمت ماجرا انتشار ناجوانمردانه فیلم عروسی زیبا بروفه بود. اما بعد از آن حواشی و دوری مقطعی از بازیگری، بروفه بازهم این حرفه را تا به امروز ادامه داده است.

بخشی از مصاحبه زیبا بروفه

شما از معدود بازیگرانی هستید که مقطعی درحد ستاره مطرح شدید ولی ناگهان روند رشدتان را ادامه ندادید؛ علتش چه بود؟

واقعیتش این است من در دوره ای، هم زمان سه فیلم سینمایی روی پرده سینماها داشتم. ولی در اوج فعالیتم ممنوع الکار شدم. به دلیل انتشار بخش هایی از فیلم عروسی ام این اتفاق افتاد.

فکر نمی کنید بی احتیاطی خودتان عامل این اتفاق شد؟

در آن هنگام به ندرت موبایل وجود داشت و حتی آنهایی هم که داشتند تحویل گرفتیم. در زمان ازدواجم کسی مرا نمی شناخت. آن فیلم هم شامل ۱۰دقیقه تصویری بود که در هارد رایانه دوستمان جا مانده بود و با دسترسی به آن ۱۰دقیقه این اتفاق افتاد.

شما یکی از نخستین قربانیان انتشار تصاویر خصوصی در کشور هستید!
بله همین طور است. تنها علت دوری ام از بازیگری همین مسئله بود. هنگامی که چهار سال انواع پروژه ها را به شما پیشنهاد بدهند و شما بگویی کار نمی کنم طبیعی است که به مرور کم رنگ می شوی.

به شما رسماً گفته بودند که ممنوع الکارید؟
بله رسماً گفته بودند که اجازه کار ندارم.

 
 
این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: