فرشته حسینی متولد ۶ اردیبهشت ماه، سال ۱۳۷۶ در تهران، بازیگر سینما و تئاتر افغان‌ تبار اهل ایران است.فرشته حسینی از پدر و مادری مهاجر و افغان‌تبار در تهران متولد شد و 5 خواهر و 1 برادر دارد. فرشته حسینی از دانش آموختگان اصغر محبی، مهتاب نصیرپور، محمد رحمانیان بازیگران پیشکسوت سینما و تلویزیون ایران است.

182468570_4016243568423070_5841893192294127109_n

فرشته حسینی بازیگری را از سنین پایین و حدود 9 تا 12 سالگی با تئاتر آغاز کرد و با فیلم رفتن ساخته برادران محمودی در سال 95 به سینما آمد  این فیلم برایش موفقیت های زیادی به همراه داشت و جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره مراکش را به ارمغان آورد.

دفاع فرشته حسینی از کارگردان‌ها و بازیگران ایرانی:

فرشته حسینی در برابر سوال شیطنت آمیز مجری تلویزیون طلوع که از او درباره تجربه‌اش از تحقیر شدن در ایران پرسید، گفت: "شاید باورتان نشود در زمانی که در فیلم سینمایی کار می‌کردم هموطنان افغانستانی مرا به دلیل اینکه یک دختر هستم تحقیر می‌کردند، اما از زمانی که در ایران فعالیت هنری دارم یک روز هم تحقیر نشدم. کارگردان‌ها و بازیگران ایرانی مرا تشویق می‌کردند."

گلایه‌های حسینی از نگاه‌های نژادپرستانه:

اگرچه فرشته حسینی در برنامه زنده تلویزیونی ، در دفاع از هنرمندان و سینماگران ایرانی برآمد، اما همواره از نگاه‌های تبعیض آمیزی که در جامعه نسبت به پناهجویان افغان وجود دارد، گلایه داشته است.

چندی پیش این بازیگر، دل‌نوشته‌ای را در فضای مجازی منتشر ساخت که متن آن به این شرح بود:

"متولد ایرانم، از پدر و مادری افغانستانی. چی باعث می‌شود کسی فکر بکند من نباید از حقوق انسانی بهره مند باشم؟ کی تصمیم می‌گیرد که اجازه داشتن عزت نفس، حقوق برابر و آرامش رو به من ندهد؟ چی باعث می‌شود وقتی می‌خواهید کسی رو مسخره کنید بگویید مثل افغانیا می‌ماند؟ چی توی من وجود دارد که آنقدر شما رو آزار می‌دهد؟"

در بخش دیگری از این دل‌نوشته آمده بود: "این مرزها قرار نیست که تعیین بکند که چه کسانی رو باید دوست داشته باشیم و از چه کسایی متنفر باشیم بدون این که ارتباطی برقرار شده باشد. قرار نیست هیچ مرزی مانع عشق ورزیدن و احترام بشود."

 

فیلم‌شناسی فرشته حسینی:

فیلم های سینمایی:

- هفت و نیم     (نوید محمودی    ١٣٩٨)

- سونامی     (میلاد صدرعاملی   ١٣٩٧)

- شکستن همزمان بیست استخوان     (جمشید محمودی     ١٣٩٧)

- یلدا    (مسعود بخشی      ١٣٩٧)

- رفتن     (نوید محمودی   ١٣٩۵)

نمایش خانگی

 

- قورباغه     (هومن سیدی      ١٣٩٨)

تئاتر

- خشونت علیه زنان

- سینماهای من

- شازده کوچولو

- ماهی سیاه کوچولو

- یک خاطره، یک مونولوگ، یک فریاد و یک نیایش

 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۸ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: