قیمت پراید دوباره تغییر کرده است.طبق آخرین اخبار از بازار خودرو قیمت پراید روند روبه افزایشی داشته است.در روزهای اخیر قیمت پراید تغییرات تازه ای داشته است.این چندمین بار است که   قیمت پراید از سال گذشته تاکنون روند افزایشی به خود می گیرد.آخرین خبرهای مرتبط با  قیمت پراید  را با ما بخوانید.

  •  

آخرین قیمت پراید در بازار امروز 16 مرداد 1400

پراید وانت به قیمت ۱۵۱ میلیون تومان رسیده است. این رقم به نوعی یک رکورد برای این خودرو محسوب می‌شود.

تولید پراید از سال ۱۳۷۲ در ایران توسط شرکت سایپا در دو مدل سدان و هاچ‌بک تحت عنوان صبا و نسیم آغاز شد. پراید در زمان ساخت به دلیل نبود ایمنی لازم نتوانست مجوز صادرات به آمریکا و اروپا را بگیرد. پراید در ایران به دلیل ارزانی هزینه ساخت برای سایپا و قطعات جانبی سال‌ها فروش خوبی داشته است اما اکنون با مقایسه فناوری خودروهای جدید با قیمت کمتر در کشورهای خارجی، با قیمت هنگفتی در ایران به فروش می‌رود. در روزهای اخیر قیمت پراید تغییرات تازه‌ای داشته است. قیمت پراید از سال گذشته تاکنون روند افزایشی به خود گرفته است.

قیمت پراید

توقف تولید پراید

وزرات صنعت در سال ۱۳۹۶ اعلام کرد که تولید پراید در سال ۱۳۹۷ متوقف می‌شود و در راستای آغاز فرایند توقف تولید پراید، تولید سایپا ۱۱۱ در شهریور سال ۱۳۹۶ متوقف شد. البته این توقف تولید تنها یک ماه دوام آورد و شرکت سایپا با انتقال خطوط تولید از کاشان به تهران تولید این خودرو را از سر گرفت.

پراید دوباره گران شد! + آخرین قیمت ها در بازار خودرو

قیمت دلار در یک هفته گذشته روزهای پرنوسانی را سپری کرده است؛ تا جایی که هر دلار آمریکا وارد کانال ۲۵ و ۲۶ هزار تومان هم شد. به این ترتیب، به دنبال افزایش قیمت دلار در بازار، قیمت خودرو نیز نوسان قیمت ها را تجربه کرد. طی چند روز گذشته تنها پراید ۳ میلیون تومان افزایش قیمت داشته است.

در حال حاضر پراید ۱۱۱ در بازار ۱۴۲ میلیون تومان قیمت دارد و این در حالی است که این خودرو را در روزهای گذشته می توانستیم با قیمت ۱۳۹ میلیون تومان خریداری کنیم.

قیمت پراید

گزارش ها نشان می دهد که امروز در بازار پراید ۱۵۱پلاس مدل سال ۱۳۹۹حدود ۱۵۴ میلیون تومان قیمت دارد. همچنین برای خرید تیبا صندوق دار SX مدل ۱۴۰۰ و تیبا هاچ EX مدل سال باید ۱۳۹۹ حدود ۱۴۰ میلیون تومان هزینه کرد.

بنا به این گزارش، در حال حاضر در بازار چانگان CS۳۵ مدل سال ۱۳۹۹ به قیمت ۴۹۰ میلیون تومان، ساینا EX دنده ای مدل سال ۱۴۰۰ به قیمت ۱۵۰ میلیون، سیتروئن C۳ مدل سال ۱۴۰۰ به قیمت ۸۹۰ میلیون و کوییک دنده ای R مدل سال ۱۴۰۰ به قیمت ۱۶۴ میلیون تومان به فروش می رود.

قیمت پراید امروز 13 مرداد 1400

قیمت پراید

قیمت پراید امروز 11 مرداد 1400

قیمت خودرو در بازار روز یکشنبه ۱۰ مرداد، با وجود کاهش قیمت دلار قیمت تعدادی از خودروها با افزایش همراه بود. قیمت پراید ۱۱۱ برای دومین روز متوالی با افزایش همراه بود و به قیمت ۱۴۲ میلیون تومان رسید.

 قیمت خودرو در بازار روز یکشنبه با افزایش قیمت همراه بود. قیمت پراید ۱۱۱ به ۱۴۲ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ دو به ۲۳۰ میلیون تومان رسید. ۲۰۶ SD مدل ۱۴۰۰ به ۲۸۸ میلیون تومان، ۲۰۷ دنده‌ای ۳۳۰ میلیون تومان، ۲۰۷ اتوماتیک با افزایش ۱٫۲۸ درصدی به ۳۹۰ میلیون تومان رسید. پارس LX با افزایش ۲٫۱۸ درصدی به قیمت ۲۷۵ میلیون تومان رسید. دنا معمولی با افزایش سه درصدی ۲۹۹ میلیون تومان، دنا پلاس اتوماتیک توربو مدل ۱۳۹۹ با افزایش ۱٫۱۴ درصدی به قیمت ۴۴۰ میلیون تومان رسید.

خودروهای گروه سمند و ساینا نیز با افزایش یک الی دو درصدی همراه بودند.

قیمت پراید

قیمت پراید امروز 10 مرداد 1400

بر اساس روند قیمت‌ها در بازار خودرو، در روز یکشنبه قیمت‌ها در بازار خودرو ثابت ماند و خودروهای داخلی با نوسان قیمت زیادی همراه نبودند. قیمت پراید ۱۱۱ با افزایش یک میلیونی به ۱۴۰ میلیون تومان رسید.

در بازار خودرو هفته اول مرداد ثبات قیمت‌ها افزایش پیدا کرده است و نوسانات قیمت به یک تا سه میلیون تومان رسیده است.

قیمت پراید ۱۱ با افزایش همراه بود و به ۱۴۰ میلیون تومان رسید. پارس اتوماتیک مدل ۱۳۹۸ به قیمت ۳۳۵ میلیون تومان افزایش یافت.تمامی خودروهای تیبا در روز شنبه ۹ مرداد با افزایش قیمت همراه بودند و تیبا هاچ بک ۱۴۰ میلیون تومان و صندوقدار پلاس به ۱۵۲ میلیون تومان رسید.

خودروی کوییک در انواع مدل‌های خود با افزایش قیمت همراه بود.

قیمت پراید

قیمت پراید امروز 6 مرداد 1400

قیمت پراید

قیمت روز انواع خودروهای سایپا امروز 5 مرداد 1400

قیمت پراید

قیمت پراید امروز 4 مرداد 1400

روز یکشنبه خرید و فروش خودرو در بازار غیر رسمی با وجود تعطیلی نمایشگاه‌های خودرو با رشد قیمت در انواع خودروهای روبه رو شده است. به نحوی که قیمت پراید ۱۱۱ به ۱۳۹ میلیون تومان رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، به دنبال تعطیلی بازارهای داخلی و ثبات نرخ ارز در صرافی ملی، قیمت خودروهای داخلی در بازار با ثبات همراه است. قیمت خودروها در هفته‌های گذشته با افزایش قیمت همراه بودند اما طی یک چند روز گذشته بازار خودرو با آرامش قیمتی همراه شده و ثبات نسبی در بازار خودرو حاکم است و نوسانات در بازار به یک تا سه میلیون تومان رسیده است.

به نقل از تسنیم، روز یکشنبه خرید و فروش خودرو در بازار غیر رسمی با وجود تعطیلی نمایشگاه‌های خودرو با رشد قیمت در انواع خودروهای روبه رو شده است. به نحوی که قیمت پراید ۱۱۱ به ۱۳۹ میلیون تومان رسیده است.

همچنین پراید ۱۳۱ با قیمت ۱۲۶ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با قیمت ۲۲۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با قیمت ۲۷۵ میلیون تومان ، پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۳۸۰ میلیون تومان، پژو پارس سال ۲۳۸ میلیون تومان مورد معامله قرار می گیرد.

همچنین سمند ال ایکس ۲۱۶ میلیون تومان، تیبا ۲ با قیمت ۱۴۲ میلیون تومان، رانا پلاس ۲۵۵ میلیون تومان، ساینای دنده ای ۱۴۷ میلیون تومان، دنا ۳۰۰ میلیون تومان، دنا توربو پلاس دنده ای ۳۸۵ میلیون تومان و پژو ۲۰۰۸ با قیمت ۸۹۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

قیمت پراید در بازار 

خودرو‌های سایپا نسبت به آخرین روز‌های سال قبل با افزایش قیمت فروخته می‌شوند. پراید ۱۱۱ طی این مدت حدود هفت میلیون تومان گران شده و به‌قیمت 129 میلیون  فروخته می‌شود. پراید ۱۳۱ نیز در بازار 113 میلیون تومان قیمت خورده است. 

از سوی دیگر در ماه های پایانی سال گذشته با افزایش قیمت خودرو در بازار متولیان به منظور کنترل قیمت خودرو در این دوره به خودروسازان مجوز افزایش قیمت ندادند، این اقدام  به منظور کنترل بازار صورت گرفت، اما خودروسازان نیز در مقابل سیاست کاهش عرضه در بازار را پیش گرفتند که این امر موجب شد تا روند صعودی قیمت خودرو ادامه داشته باشد. حال با توجه به اینکه مجوز افزایش قیمت برای سال جاری برای خودروسازان صادر شده باید دید آیا خودروسازان از سیاست قطره چکانی عرضه در بازار دست خواهند کشید یا همچنان بازار تشنه خواهد ماند.

بازار خودرو ۱۴۰۰ با رشد قیمت استارت زد. اتفاقی که البته به گفته فعالان بازار جدید نیست و در سنوات گذشته نیز با ورود به سال جدید، به دلیل آنکه قیمت های خودرو به روز می شود  شاهد افزایش قیمت در بازار خودرو هستیم.

قیمت پراید

قیمت پراید شنبه 5 تیر ۱۴۰۰

قیمت پراید

قیمت پراید در تلاطم 

بازار خودرو امروز نیز نوسانات چشمگیری را تجربه کرده است و در حالی که بیشتر خودروهای موجود در بازار طی ۲۴ ساعت گذشته ارزان شدند برخی از خودروها کماکان در حال حرکت در مسیر افزایشی‌اند و به طور مثال در بین خودروهای پراید در حالی که پراید ۱۳۱ طی ۲۴ ساعت گذشته ۱ میلیون تومان ارزان شده است و درحال‌حاضر به نرخ ۱۱۱ میلیون تومان رسیده است، خودرو پراید ۱۳۲ مسیر دیگری را انتخاب کرده است و طی ۲۴ ساعت گذشته ۱ میلیون تومان گران شده است و درحال‌حاضر به نرخ ۱۱۶ میلیون تومان رسیده است.

در خصوص خودروهای پژو اما مسیر حرکت بیشتر خودروهای این گروه طی ۲۴ ساعت گذشته کاهشی بوده است به طوری که پژو ۲۰۷ اتوماتیک طی ۲ ساعت گذشته ۲ میلیون تومان ارزان شده است و درحال‌حاضر به نرخ ۳۸۵ میلیون تومان رسیده است و پژو ۲۰۰۸ مدل ۹۸ نیز در این مدت ۵ میلیون تومان دیگر ارزان شده است و درحال‌حاضر ۸۲۵ میلیون تومان نرخ دارد و پژو پارس ساده مدل ۹۹ نیز در حالی امروز ۳ میلیون تومان ارزان شده است که این خودرو در روزهای گذشته ثبات نرخ داشته است؛ پژو پارس ساده مدل ۹۹ درحال‌حاضر به نرخ ۲۱۵ میلیون تومان رسیده است.

خودروهای گروه تیبا نیز طی ۲۴ ساعت گذشته کاهش نرخ چشمگیری را تجربه کرده‌اند به طوری که تیبا ۲ از ۱۳۵ میلیون تومان در روز گذشته امروز به نرخ ۱۳۳ میلیون تومان رسیده است و مدل صندوقدار این خودرو نیز در حالی امروز ۱۲۵ میلیون تومان نرخ خورده است که در روزهای گذشته این خودرو به نرخ ۱۲۷ میلیون تومان در بازار معامله می‌شده است.

وضعیت در بازار خودروهای مونتاژ اما به شکل دیگری است و خودرو سوزوکی گراند ویتارا از ۹۵۵ میلیون تومان در روز گذشته، امروز به نرخ ۹۷۰ میلیون تومان رسیده است و سیتروئن سی ۳ نیز در حالی امروز ۸۶۰ میلیون تومان نرخ خورده است که این خودرو در روزهای گذشته به نرخ ۸۵۵ میلیون تومان معامله می‌شده است.

با اینکه بازدهی بازارهایی همچون سکه، ارز و بورس در فروردین منفی شد، اما بازار خودرو با توجه به نبض بسیار پایین معاملات به‌دلیل تعطیلات نوروزی و همه‌‌گیری دوباره کرونا بار دیگر عرصه را برای فعالیت واسطه‌گران فراهم کرد. برای اردیبهشت پیش‌بینی کاهشی مطرح است.

قیمت پراید/بازار خودرو در ماه شبه‌تعطیل

بررسی منحنی نرخ خودروهای داخلی در انتهای فروردین و مقایسه آن با اواخر اسفند، حکایت از صعود دارد، آن هم در حالی که دیگر بازارهای مهم به خصوص ارز، روندی نزولی در این بازه زمانی داشته‌اند. این موضوع نشان می‌دهد حباب بازار خودرو با سرعت کمتری در حال تخلیه است. طبق محاسبات، در نخستین ماه امسال بازار سهام با بازدهی منفی ۷/ ۶ درصدی مواجه بوده و نرخ سکه نیز ۵/ ۸ درصد عقب نشسته است. همچنین از بازار ارز نیز به‌عنوان عاملی اثرگذار بر نرخ خودرو خبر می‌رسد ۵/ ۳ درصد کاهش نرخ در انتهای فروردین و نسبت به اسفند ۹۹ نصیب این بازار شده است. این در حالی است که با در نظر گرفتن سبدی از خودروهای داخلی و استخراج میانگین نرخ آنها، مشخص می‌شود منحنی نرخ در این بازار حدودا ۵/ ۷ درصد در انتهای فروردین و نسبت به اواخر اسفند صعود کرده است؛ بنابراین در رده‌بندی بازدهی بازارها در بازه زمانی موردنظر، خودرو صدرنشین بازدهی به شمار می‌رود. اگر مبدا قیمتی را نرخ‌های دستوری (کارخانه‌ای) در نظر بگیریم، رقم بازدهی بسیار بالاتر خواهد بود. با توجه به سیاست نرخ‌گذاری دستوری، اختلاف شدیدی بین نرخ کارخانه و بازار خودروها وجود دارد، بنابراین آنهایی که اقدام به سرمایه‌گذاری در «خودرو» با نرخ‌های کارخانه‌ای کرده‌اند، بازدهی (سود) بسیار بالاتری در مقایسه با کسانی که نرخ مبدا سرمایه‌گذاری‌شان «بازار» بوده، به‌دست آورده‌اند.

قیمت پراید

صدرنشینی خودرو در جدول بازدهی بازارهای فروردین اما در حالی است که قیمت‌ها در بازار ارز نزولی بوده و این روند در صورت احیای برجام، ادامه خواهد داشت. ارز به علاوه انتظارات تورمی، دو عامل بسیار مهم و اثرگذار بر بازار خودرو به شمار می‌روند و معمولا وقتی آن دو افت کنند، نرخ خودرو هم پایین می‌آید و آنها که صعودی شوند، نرخ خودرو شارژ خواهد شد. حال این پرسش پیش می‌آید که چرا با وجود کاهش نرخ ارز، خودرو راه ارز را نرفته و به پیچ گرانی پیچیده است. به نظر می‌رسد در حالت کلی ریشه این اتفاق غیرمعمول را باید در میزان سرعت تخلیه حباب بازار خودرو جست‌وجو کرد، هرچند البته مواردی مانند اخبار مربوط به افزایش نرخ کارخانه‌ای خودروها و تعطیلی بازار رسمی خودرو در فروردین نیز در حکم سرعت گیر عمل کرده‌اند. اگر به دوران قبل از انتخابات ۲۰۲۰ ریاست‌جمهوری امریکا برگردیم و بازارهای مختلف را مرور کنیم، متوجه خواهیم شد خودرو با حبابی بسیار بزرگ (شاید بزرگ‌تر از دیگر بازارها) مواجه بود. ازآنجاکه هرچه حباب بزرگ‌تر باشد، تخلیه آن نیز سخت‌تر و طولانی‌تر خواهد بود، بازار خودرو نیز با سرعت کمتری در مسیر کاهش نرخ حرکت کرد و گاهی مانند همین فروردین، از بازار ارز نیز جا ماند.

افزایش شدید قیمت پراید + لیست قیمت ها

نکته دیگر اینجاست که بازار خودرو، نیمه نخست فروردین را با توجه به ایام نوروز تقریبا تعطیل بود و در ادامه نیز تا نمایشگاه‌داران خواستند کرکره‌های‌شان را بالا بدهند، موج چهارم کرونا از راه رسید و مهر تعطیلی بر آنها زد. به اعتقاد فعالان بازار، این موضوع در رشد نرخ خودرو بی‌تاثیر نبوده، چه آنکه تعیین نرخ در این دوران به‌دست سایت‌های آگهی و فضای مجازی افتاد و در نتیجه، قیمت‌هایی نامتناسب با شرایط کلی اقتصاد کشور (به خصوص در بازار ارز) پیشنهاد شد. به اعتقاد آنها، اگر بازار خودرو در فروردین تعطیل نبود، حباب قیمتی آن با سرعت بیشتری تخلیه می‌شد. در کنار اینها، عامل اثرگذار دیگری که در حکم سرعت‌گیر تخلیه حباب بازار خودرو عمل کرد، اعلام خبر افزایش قریب‌الوقوع نرخ کارخانه‌ای خودروها توسط شورای رقابت بود. رضا شیوا رئیس شورای رقابت در اواسط فروردین اعلام کرد نرخ کارخانه‌ای خودروها پس از دریافت نرخ تورم بخشی از بانک مرکزی، بالا خواهد رفت. این موضوع شوکی نه‌چندان قوی به بازار خودرو وارد کرد و قیمت‌ها را برای مدتی البته کوتاه بالا برد. با وجود این مسائل اما کارشناسان و فعالان صنعت خودرو همچنان از دو عامل انتظارات تورمی و نرخ ارز به‌عنوان تحریک‌کننده‌های اصلی بازار خودرو یاد می‌کنند. به اعتقاد آنها، هرچند عوامل فرعی نیز بر افت‌وخیز نرخ خودرو تاثیر دارند، اما سوخت اصلی تورم خودرو را انتظارات تورمی و نرخ ارز تامین می‌کنند. اما مسئله‌ای که بازار خودرو را در مقایسه با دیگر بازارهای اصلی تا حدی متمایز می‌کند، رانت هنگفت موجود در آن است. به دلیل اعمال سیاست‌های دستوری، فاصله نرخ کارخانه و بازار خودروهای داخلی در این سال‌ها همواره زیاد بوده و خیلی‌ها را وسوسه کرده تا به دلالی و سوداگری در این بازار روی بیاورند. درحال‌حاضر شورای رقابت نرخ خودروهای داخلی را تعیین می‌کند، آن هم در حالی که قیمت‌های شورا فاصله‌ای فاحش با قیمت‌های موجود در بازار دارند و از اختلاف آنها رانتی هنگفت (به گفته خودروسازان بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان) حاصل شده است. این سیاست سال‌هاست گریبان خودروسازی کشور را گرفته و میلیون‌ها نفر را به سمت سفته‌بازی در بازار خودرو سوق داده است؛ بنابراین در چنین بازاری مقاومت در برابر تخلیه حباب بالاست و از همین رو نرخ با سرعت کمتری افت می‌کند. با همه اینها اما کارشناسان همچنان بر اثرگذاری بالای انتظارات تورمی و نرخ ارز بر بازار خودرو تاکید می‌کنند. به اعتقاد آنها، اگر ایران و امریکا به توافق هسته‌ای و برجام برگردند و تحریم‌ها لغو شوند، با کاهش تورم انتظاری و نرخ ارز، بازار خودرو هم چاره‌ای جز وا دادن نرخ ندارد. این اتفاق پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا نیز رخ داد، به نحوی که نرخ خودرو به پیروی از انتظارات تورمی و ارز، روندی نزولی به خود گرفت و حسابی پایین آمد.

قیمت پراید/ بازدهی خودروها در فروردین

با نگاهی به منحنی نرخ خودروهای منتخب در بازه زمانی انتهای اسفند ۹۹ تا آخر فروردین ۱۴۰۰، مشخص می‌شود بازار خودرو در این مدت نزدیک به ۵/ ۷ درصد بازدهی داشته است. در واقع اگر این خودروها را به‌عنوان یک سبد کلی محصول در نظر بگیریم، ارزش آن در انتهای فروردین، حدود هشت درصد نسبت به آخر اسفند بیشتر شده است. با در نظر گرفتن نرخ خودروهای منتخب (شامل پراید ۱۱۱، پراید ۱۳۱، تیبا۲، پژو ۲۰۶ تیپ ۲، پژو ۲۰۶ صندوق‌دار، ساینا و سمند)، ارزش این سبد در انتهای اسفند ۹۹، چیزی حدود یک میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان بوده، حال آنکه در انتهای فروردین امسال، به بالغ‌بر یک میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان رسیده است. در این بین، پراید ۱۳۱ بازدهی ۷/ ۳ درصدی را به خود اختصاص داده و پراید ۱۱۱ نیز ۲/ ۳ درصد رشد نرخ در بازه زمانی موردنظر داشته است. مقایسه نرخ پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در انتهای فروردین و اسفند، نشان می‌دهد این خودرو چیزی حدود ۱۵ میلیون تومان افزایش نرخ داشته، بنابراین حدود ۷ درصد بازدهی نصیب مالکانش شده است. تیپ ۵ این خودرو اما نتوانسته بیش از ۲/ ۵ درصد رشد نرخ را تجربه کند، ضمن آنها بازدهی ۲۰۶ صندوقدار هم حدودا ۶ درصد بوده است. در مورد سمند نیز اطلاعات قیمتی نشان می‌دهد این خودرو در انتهای فروردین و نسبت به آخر اسفند، بالغ‌بر ۷ درصد بازدهی داشته است. همچنین تیبا۲ و ساینا هم به ترتیب ۸/ ۶ و ۷ درصد در فروردین ۱۴۰۰ بازدهی داشته‌اند.

گزارش میدانی از قیمت انواع خودروهای پرتیراژ داخلی در آگهی فروش فضای مجازی بیانگر افزایش ۲ تا ۹ میلیون تومانی قیمت این خودروها نسبت به ۳ هفته پیش با وجود تشدید رکود حاکم بر بازار خودرو و فضای انتظار نتایج انتخابات ریاست جمهوری و مذاکرات سیاسی است.

آمار جدید از افزایش قیمت خودرو در بازار

قیمت‌سازی‌ مالکان خودروهای صفر کیلومتر در فضای مجازی و عرضه قطره چکانی محصولات خودروسازان به بازار موجب شد تا با رشد نسبی قیمت ارز، نرخ انواع خودروهای پرتیراژ داخلی در آگهی‌های فروش اینترنتی، افزایش ۲ تا ۹ میلیون تومانی نسبت به ۳ هفته پیش را تجربه کند.

افزایش شدید قیمت پراید + لیست قیمت ها

فعالان صنفی و متقاضیان خرید و فروش خودرو در حالی از افت شدید میزان معاملات و نبود مشتری برای خودرو به‌دلیل نتایج مبهم مذکرات سیاسی و انتظار نتایج انتخابات ریاست‌ جمهوری خبر می‌دهند که طی ۳ هفته گذشته، افزایش نسبی نرخ ارز و خبرهای منتشر شده در مورد روند مذاکرات سیاسی، زمینه سیر صعودی قیمت انواع خودروهای پرتیراژ داخلی را در آگهی‌های خرید و فروش فضای مجازی فراهم کرده است.

 وضعیت عجیب در بازار خودرو / پیش بینی جدید از قیمت ها

این افزایش قیمت در حالی است که محدود طرح‌های پیش فروش محصولات ایران خودرو برای عرضه ۳ خودرو و سایپا برای پیش فروش ۵ محصول از طریق قرعه کشی به‌دلیل اختلاف زیاد قیمت مصوب کارخانه و حاشیه بازار این خودروها باز هم با اقبال خریداران مواجه شد؛ به‌نحوی که در طرح پیش فروش و فروش فوق‌العاده خردادماه ایران خودرو برای عرضه ۱۱ هزار دستگاه خودرو از ۳ محصول پژوپارس سال، پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک و دنا پلاس اتوماتیک توربو شارژ، بیش از ۳میلیون و ۱۰۰ هزار متقاضی و برای عرضه ۲۵ هزار خودرو شامل ۵ محصول سایپا (تیبا صندوق‌دار، تیبا۲، ساینا دنده‌ای،کوئیک. اس و ساینا. اس) ۳۰۸ هزار و ۶۹۰ نفر شرکت کردند که ۳۰۴ هزار و ۱۹۲ نفر واجد از این متقاضیان واجد شرایط شناخته شدند. اقبال مشتریان به مشارکت در محدود طرح‌های بخت آزمایی فروش فوق‌العاده و پیش فروش محصولات ۲‌ خودروساز بزرگ کشور به‌دلیل اختلاف قیمت ۵۰ تا بیش از ۱۰۰ میلیون تومانی نرخ کارخانه و حاشیه بازار این خودروها در شرایطی است که به‌گفته فعالان بازار اکنون تقاضای مؤثری برای خرید در بازار بی‌رمق خودرو وجود ندارد.

علاوه بر آن بازار خودروهای کارکرده و دست دوم خارجی متأثر از تداوم ممنوعیت واردات، کاهش قدرت خرید مردم و نوسان نرخ ارز بی‌مشتری شده و این روزها تنها کسانی اقدام به فروش خودرو می‌کنند که به‌دلیل احتیاج به پول، خودروی خود را زیر قیمت اعلام شده عرضه می کنند.

دنده معکوس پرتیراژها برای گرانی

بررسی قیمت انواع خودروهای پر تیراژ داخلی در آگهی‌های خرید و فروش فضای مجازی مانند دیوار بیانگر افزایش قیمت اغلب خودروهای کارکرده و صفر کیلومتر داخلی است؛ به‌نحوی که قیمت خودروهای صفرکیلومتر رشد ۲ تا ۹ میلیون تومانی را تجربه کرده و قیمت هر دستگاه پراید ۱۱۱ با افزایش ۲ میلیون تومانی به ۱۳۳ میلیون، پراید ۱۳۱ با رشد ۴ میلیون تومانی به ۱۱۹ میلیون و پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۰ با افزایش ۹ میلیون تومانی قیمت به ۲۱۲ میلیون تومان افزایش یافته است.

همچنین قیمت سایپا ۱۳۲ مدل ۹۸ با افزایش ۲ میلیون تومانی به ۱۲۰ میلیون تومان، ساینا با افزایش ۲ میلیون تومانی به ۱۴۵ میلیون تومان و کوئیک دنده‌ای مدل ۱۴۰۰ با رشد ۳ میلیون تومانی قیمت به ۱۵۱ میلیون تومان رسیده است. قیمت سمند LX ساده مدل۱۴۰۰ با ۸ میلیون و ۷۰۰ هزارتومان افزایش به ۱۹۳ میلیون، تیبا ۲ با رینگ فولادی با افزایش قیمت ۸ میلیون تومانی به ۱۳۷ میلیون، تیبا صندوق دار با رشد ۲ میلیون تومانی به ۱۲۷میلیون، پژو ۴۰۵با رشد ۹میلیون تومانی به ۱۹۸ میلیون، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با افزایش ۳ میلیون تومانی به ۲۵۸ میلیون تومان رسیده. قیمت پژو پارس نیز به ۲۳۲ میلیون، پژو ۲۰۶ صندوق دار V۸ با رشد ۲ میلیون تومانی به ۲۶۱ میلیون، پژو ۲۰۷ دنده اتوماتیک با افزایش ۹ میلیون تومانی به ۳۹۷ میلیون، دنا معمولی با افزایش ۸ میلیونی به ۲۷۵ میلیون و رانا ال ایکس با رشد ۴ میلیون تومانی قیمت به ۲۰۲ میلیون تومان افزایش یافته است، اما در بازار خودروهای مونتاژ داخلی قیمت‌ هایما اس۷ توربو در بازار ۶۶۰ میلیون تومان اعلام می‌شود که تغییر چندانی نداشته و قیمت کیا سراتو ۲۰۰۰ آپشنال به ۷۸۵ میلیون، تندر ۹۰ مدل E۲ به ۳۳۳ میلیون، تندر پلاس اتوماتیک به ۴۵۰ میلیون تومان رسیده است.

کاهش شدید عرضه، عامل قیمت‌سازی خودرو

یک کارشناس صنعت خودرو با اشاره به رشد قیمت خودروهای پرتیراژ در فضای مجازی عدم‌عرضه خودرو جدید به بازار به بهانه دعوای خودروسازان با شورای رقابت را عامل این گرانی دانست و گفت: واقعیت آن است که از ابتدای امسال حجم تحویل خودرو از طریق طرح‌های فروش فوری و پیش فروش خودروسازان بسیار کم شده است چرا که حجم خودروهایی که در قالب طرح فروش فوری عرضه شده و سند آزاد داشته باشند بسیار کم شده است؛ این در حالی است که اکنون در بازار خودرو عملا معامله‌ای انجام نمی‌شود و قیمت‌های اعلام شده در فضای مجازی نیز فقط در حد پیشنهاد است.

افزایش شدید قیمت پراید + لیست قیمت ها

فربد زاوه افزود: اگر دیدگاه علیرضا رزم حسینی، وزیر صمت در مورد دپوی ۴۵۰ هزار خودرو از سال گذشته در پارکینگ‌ها را بپذیریم، این امر بدان معناست که از مجموع تولید حدود یک میلیون دستگاه خودرو در سال گذشته تنها حدود ۵۵۰ هزار دستگاه خودرو مصرف‌کننده داشته است و اینگونه نبوده که کمبود خودرو در بازار عامل گرانی باشد. او افزود: به بیان دیگر حجم واقعی بازار خودرو ۵۵۰ هزار دستگاه خودرو بوده و اگر این آمار را مبنا قرار دهیم نیازی به تولید خودرو در سال‌جاری نداریم و با این روند باید قیمت‌ها ریزش کرده و خودروسازان ورشکست شوند. زاوه افزود: سند بسیاری از خودروهای پیش فروش شده سال گذشته که سند آن آزاد نبوده است، امسال آزاد می‌شود و عملا محصولات جدید کارخانه‌های خودروسازی نمی‌توانند با محصول قبلی خود که سال گذشته به پارکینگ‌ها رفته رقابت کنند؛ مثلا ایران خودرو که پژو ۲۰۶ تیپ دو را به قیمت ۶۰ میلیون تومان در سال گذشته تولید کرده و اکنون این خودرو در پارکینگ موجود است نمی‌تواند خودروی تولید شده را با هزینه و قیمت جدید در بازار به فروش برساند.

تشدید رکود و سونامی انصراف خودرو

کارشناس صنعت خودرو با بیان این که اگر عرضه خودرو در بازار به‌دلیل رشد تولید و فروش خودروهای جدید و سرازیر شدن خودروهای مانده در پارکینگ به بازار افزایش یابد نیز کسی از ایران خودرو یا سایپا خودرو نمی‌خرد، گفت: با این روند مشتریان ترجیح می‌دهند خودرو را از بازار آزاد بخرند که قابل به نام شدن و نقل و انتقال است.

به‌گفته زاوه، اگر این آمار درست باشد بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری، خودروسازان با فاجعه فروش محصولات خود مواجه خواهند شد و سونامی انصراف و عدم‌امکان فروش در بازار خودرو در راه است. او افزود: اگر بپذیریم که برای ۲۰۶ با قیمت حدود ۲۰۰ میلیون تومانی در حاشیه بازار حداکثر تقاضا ۵۰۰ هزار دستگاه وجود دارد با افزایش عرضه این خودرو به‌دلیل فروش محصولات تولیدی ایران خودرو در سال جدید، مردم ترجیح می‌دهند تا خودروهایی را که دارای سند آزاد هستند از بازار خریداری کنند.

او تأکید کرد: به‌نظر نمی‌رسد که این آمار وزیر صمت از تیراژ تولید و عرضه خودرو در سال گذشته درست باشد چرا که درصورت صحت این آمار معضل اصلی بازار امسال خودروهای پرتیراژ داخلی، نبود امکان فروش توسط خودروسازان و سونامی انصراف از خودروهای ثبت نامی خواهد بود چرا که خودروهایی که قبلا مردم خریداری کرده و اکنون با گذشت یکسال سند آن آزاد شده قابل عرضه به بازار خواهند بود و بدیهی است که در چنین شرایطی مشتریان ترجیح می‌دهند خودروهایی را در حاشیه بازار خریداری کنند که سند آن آزاد است و می توانند به آسانی به نام بزنند تا این که بخواهند خودرو صفر کیلومتری را خریداری کنند که تا یکسال دیگر امکان نقل و انتقال و به نام زدن سند آن را ندارند.

ارزان ترین پراید صفر چند؟ / قیمت روز

در حال حاضر گران ترین مدل پراید ۱۱۱ است که قیمتی در حدود ۱۳۵ میلیون تومان در بازار دارد. پراید وانت مدل ۱۴۰۰ نیز با قیمت ۱۳۵ میلیون تومان عرضه می‌شود.قیمت پراید کاهش یافت ؟ + قیمت پراید امروز 1 تیرماه 1400

ریزش قیمت این خودروهای پر فروش در بازار + جزییات

طی ۲۴ ساعت گذشته روند قیمت ها در بازار خودرو ریزشی شده است و در این بین خودروهای گروه پراید در این مدت بیشترین کاهش قیمت ها را تجربه کرده اند.

در ۲۴ ساعت گذشته روند بازار خودرو ریزشی شده است و در این بین خودروهای گروه پراید که از ابتدای هفته جاری بیش از همه افزایش قیمت را تجربه کرده بودند در این مدت وارد مسیر کاهشی شدند؛ خودرو پراید ۱۱۱ در ۲۴ ساعت گذشته یک میلیون تومان ارزان شده است و در حال حاضر ۱۳۴ میلیون تومان قیمت خورده است و پراید ۱۳۱ نیز در ۲۴ ساعت گذشته یک میلیون تومان ارزان شده است و در حال حاضر ۱۲۱ میلیون تومان قیمت خورده است و پراید ۱۳۲ نیز در این مدت ۳ میلیون تومان ارزان شده است و در حال حاضر ۱۱۸ میلیون تومان قیمت خورده است.

در بین خودروهای گروه پژو این ریزش قیمت ها فقط در خودرو پژو ۲۰۷ اتوماتیک دیده می شود که در ۲۴ ساعت گذشته ۵ میلیون تومان ارزان شده است و به قیمت ۳۸۰ میلیون تومان رسیده است؛ گفتنی است که در روزهای گذشته پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نزدیک به یک میلیون تومان ارزان شده و به قیمت ۱۹۹ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۴۰۰ این خودرو اما در روزهای گذشته با افزایش قیمت ۳ میلیون تومانی به قیمت ۲۱۱ میلیون تومان رسید.در بین سایر خودروهای موجود در بازار در ۲۴ ساعت گذشته آرامش نسبی برقرار است و خودروهای مونتاژ برای پنجمین روز متوالی از نوسانات قیمتی در امان مانده اند؛ در حال حاضر سوزوکی گراند ویتارا ۹۹۰ میلیون تومان قیمت خورده است و سیتروئن سی ۳ نیز ۸۴۰ میلیون تومان قیمت دارد و پژو ۲۰۰۸ مدل ۹۸ و ۹۹ نیز به ترتیب به قیمت های ۸۰۰و ۸۸۵ میلیون تومان خرید و فروش می شوند.

قیمت روز خودروها در جدول زیر آمده است:

آخرین قیمت پراید امروز 3 تیرماه 1400 + لیست قیمت ها

نوسان شدید قیمت انواع پراید + آخرین نرخ در بازار

در حالی پراید طی هفته گذشته رنگ ۱۳۵ میلیون تومان را هم به خود دید، اما اواخر هفته مسیر نزولی را طی کرد.

با وجود رکود در بازار، اما قیمت پراید در هفته گذشته روندی صعودی گرفت؛ تا جایی که پراید ۱۱۱ تا ۱۳۵ میلیون تومان افزایش قیمت داشت. اما با این حال، در اواخر هفته بازار فروش پراید نزولی شد.

در حال حاضر پراید ۱۱۱ در بازار خودرو ۱۳۴ میلیون تومان قیمت دارد.

 در این میان، گزارش‌ها از بازار خودرو نشان می‌دهد که با مبلغی حدود ۱۲۱ میلیون تومان، امکان خرید خودروهایی مانند پراید ۱۳۱ SE مدل سال ۹۹ و موارد مشابه وجود دارد. همچنین پراید ۱۳۲ مدل سال ۹۷ با قیمت ۱۱۰ میلیون تومان به فروش می رود.قیمت پراید مدتی است که ثابت مانده اما همچنان نرخ ها بالاست.

قیمت روز پراید در بازار (۱۴۰۰/۰۴/۱۲)

در حال حاضر برای خرید یک پراید صفر کیلومتر در ارزان ترین حالت ممکن باید حدود ۱۱۶ میلیون تومان هزینه کنید. جالب اینجاست که قیمت پراید وانت صفر کیلومتر نزدیک به ۱۴۰ میلیون تومان شده، رقمی که به آن تا ۴ سال قبل می‌توانستید یک خودروی وارداتی کره ای خریداری کنید.

در ادامه جدول قیمت پراید صفر کیلومتر آورده شده است.

قیمت پراید

آخرین قیمت وانت پراید در بازار

بررسی قیمت انواع وانت در بازار نشان می‌دهد نرخ وانت پراید از محدوده صد و چهل میلیون تومان فراتر رفت.

 قیمت وانت پراید به محدوده ١۴١ میلیون تومان رسیده است.

قیمت پراید

وانت پراید هر چند یکی از ارزان‌ ترین وانت‌ های موجود در بازار است اما افزایشی قابل توجه را نسبت به ماه‌های قبل تجربه کرده است.

وانت آریسان دوگانه سوز صفر کیلومتر مدل سال ٩٩ به ١٨٢ میلیون تومان رسیده است اما قیمت وانت آریسان صفر مدل ٩٨ حدود ١٠ میلیون تومان ارزان‌ تر است و معامله‌گران در فضای مجازی قیمت آن را ١٧٢ میلیون تومان اعلام کردند .قیمت نیسان وانت زامیاد دیزل در فضای مجازی ٢٩٢ میلیون تومان گزارش شده است. نیسان وانت زامیاد بنزینی اما ٢٣٩ میلیون تومان گزارش شد.

وانت کارا تک کابین صفر کیلومتر ٢٣٨ میلیون تومان و دو کابین ٢۵٨ میلیون تومان اعلام شده است.

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: