قیمت دلار افزایش اندکی داشت.  قیمت دلار 60 تومان افزایش داشت. . قیمت دلار تحت تأثیر شرایط سیاسی هم قرار دارد. قیمت دلار نسبت به روز گذشته با اندکی افزایش قیمت گذاری شد.جدیدترین   قیمت دلار  را در خبر روز دنبال کنید.

دلار در بازار آزاد در بازار روز قبل نسبت به ۲ روز پیش، با ۶۰ تومان افزایش، ۲۵,۷۸۰ تومان نرخ گذاری شد.دلار در صرافی ملی با افزایش ۰.۳۳ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۲۴,۸۴۹ تومان معامله شد.دلار در بازار متشکل در بازار روز قبل نسبت به ۲ روز پیش، با ۷۰ تومان افزایش، ۲۵,۰۶۱ تومان نرخ گذاری شد.دلار در سامانه سنا با افزایش ۰.۳۳ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۲۵,۳۵۱ تومان معامله شد.دلار کانادا با افزایش ۰.۳۳ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۲۰,۵۵۱ تومان معامله شد.

جدول قیمت دلار در بازارهای مختلف

قیمت دلار

قیمت دلار در بازار آزاد

روز قبل دلار در بازار آزاد مانند ۲ روز پیش رشد قیمت را تجربه کرد. دلار در بازار آزاد که ۲ روز پیش تا ۲۵,۷۲۰ (بیست و پنج هزار و هفتصد و بیست ) تومان رسیده بود، امروز - سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ مصادف با ۱۰ آگوست ۲۰۲۱ - با رشد ۰.۲۳ درصدی به ۲۵,۷۸۰ (بیست و پنج هزار و هفتصد و هشتاد ) تومان رسید.

قیمت دلار در 3 روز اخیردر بازار آزاد

قیمت دلار

قیمت دلار در صرافی ملی

روز قبل دلار در صرافی ملی مانند ۲ روز پیش رشد قیمت را تجربه کرد. دلار در صرافی ملی که ۲ روز پیش تا ۲۴,۷۶۶ (بیست و چهار هزار و هفتصد و شصت و شش ) تومان رسیده بود، امروز - سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ مصادف با ۱۰ آگوست ۲۰۲۱ - با رشد ۰.۳۳ درصدی به ۲۴,۸۴۹ (بیست و چهار هزار و هشتصد و چهل و نه ) تومان رسید.

قیمت دلار

قیمت دلار در بازار متشکل

روز قبل دلار در بازار متشکل مانند ۲ روز پیش رشد قیمت را تجربه کرد. دلار در بازار متشکل که ۲ روز پیش تا ۲۴,۹۹۱ (بیست و چهار هزار و نهصد و نود و یک ) تومان رسیده بود، امروز - سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ مصادف با ۱۰ آگوست ۲۰۲۱ - با رشد ۰.۲۷ درصدی به ۲۵,۰۶۱ (بیست و پنج هزار و شصت و یک ) تومان رسید.

قیمت دلار

قیمت دلار در سامانه سنا

روز قبل دلار در سامانه سنا مانند ۲ روز پیش رشد قیمت را تجربه کرد. دلار در سامانه سنا که ۲ روز پیش تا ۲۵,۲۶۶ (بیست و پنج هزار و دویست و شصت و شش ) تومان رسیده بود، امروز - سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ مصادف با ۱۰ آگوست ۲۰۲۱ - با رشد ۰.۳۳ درصدی به ۲۵,۳۵۱ (بیست و پنج هزار و سیصد و پنجاه و یک ) تومان رسید.

قیمت دلار

قیمت دلار کانادا

روز قبل دلار کانادا مانند ۲ روز پیش رشد قیمت را تجربه کرد. دلار کانادا که ۲ روز پیش تا ۲۰,۴۸۲ (بیست هزار و چهارصد و هشتاد و دو ) تومان رسیده بود، امروز - سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ مصادف با ۱۰ آگوست ۲۰۲۱ - با رشد ۰.۳۳ درصدی به ۲۰,۵۵۱ (بیست هزار و پانصد و پنجاه و یک ) تومان رسید.

قیمت دلار

اتفاق عجیب در بازار ارز

روز دوشنبه، اسکناس آمریکایی ۲۲۰ تومان رشد را به ثبت رساند و به بهای ۲۵ هزار و ۹۲۰ تومان رسید. به گفته فعالان، افزایش تقاضای حواله‌ای مهم‌ترین عاملی بود که زمینه‌ساز صعود قیمت دلار در بازار داخلی شد. دیروز نرخ حواله درهم نه تنها بالای مرز ۷ هزار تومانی باقی ماند که توانست تا نزدیک محدوده ۷ هزار و ۷۰ تومان جهش پیدا کند.

در حالی که برخی معامله‌گران افزایش قیمت درهم را عامل اصلی افزایش دلار دانسته بودند، دسته دیگری باور داشتند ‌نزول معنادار اونس طلا نقش اساسی در افزایش خریدهای ارزی داشت. دیروز اونس طلا در اواسط روز زیر محدوده هزار و ۷۵۰ دلار معامله شد و ریزش به زیر محدوده یاد شده موجب شد قیمت سکه تحت فشار بیشتری قرار بگیرد. از نگاه برخی فعالان، سکه‌بازان برای اینکه فشار را بر بازار خود کاهش دهند، وارد بازار ارز شدند و از طریق خرید دلار، ارزش ذاتی فلز گران‌بهای داخلی را بالا آوردند.

رشد سکه با دلار تناسب نداشت

افزایش قیمت دلار موجب شد سکه امامی‌۱۰ هزار تومان رشد را تجربه کند و به بهای ۱۱ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان برسد. رشد قیمت سکه نسبت به دلار چندان قابل قیاس نبود، ولی نشان داد که فلز گران‌بهای داخلی بیشتر از نوسانات اونس طلا، جابه‌جایی‌های قیمت دلار را جدی می‌گیرد. کاهش اونس طلا دیروز برای بازار سکه تنها نقش ضربه‌گیری در مسیر افزایش را ایفا کرد و اجازه نداد که فلز گران‌بهای داخلی با همان سرعتی رشد کند که دلار افزایش یافته بود. در واقع رشد ۸ دهم درصدی دلار در بازار سکه زمینه‌ساز افزایشی بیشتر از یک دهم درصد نشد.

معامله گران سکه گیج شدند

برخی از معامله‌گران اعتقاد داشتند که شرایط بازار اونس طلا، معامله‌گران بازار داخلی را گیج کرده بود. اونس طلا دیروز به یک‌باره در شروع بازار به زیر مرز هزار و ۷۰۰ دلار ریخت. هر چند در ادامه روز طلا تا حدی خود را احیا کرد، ولی باز هم بازیگران بازار داخلی احتیاط را کنار نگذاشتند. بخشی از بازیگران سکه عنوان می‌کردند تا زمانی که طلا زیر مرز هزار و ۷۵۰ دلار قرار دارد، احتمال نزول بیشتر بازار زیاد خواهد بود.

 امید سکه‌بازان به دلار

یکی از عواملی که می‌تواند سکه‌بازان را نسبت به رشد بیشتر قیمت امیدوار کند، عبور دلار از مرز ۲۶ هزار تومانی است.به گفته فعالان، دیروز برخی معامله‌گران سعی کردند چنین مساله‌ای را در بازار برجسته کنند که مذاکراتی قرار نیست به زودی بین ایران و آمریکا رخ دهد و این موضوع به معنای پایداری فشار تحریم‌هاست. برخی از افراد حاضر در بازار نیز اشاره می‌کردند که دولت بایدن در حال بررسی رویکرد سختگیرانه‌تری در قبال ایران است. این خبری است که دیروز معامله‌گران به نقل از الجزیره پخش می‌کردند و در روزهای قبل، توسط برخی روزنامه‌های آمریکایی نیز مطرح شده بود.

با این حال، برخی دیگر از فعالان باور دارند در فاصله انتقال قدرت در ایران، سیاست‌های دولت جدید در شرایط ابهام‌آلودی قرار دارد و در چنین شرایطی، برخی از سفته‌بازان سعی می‌کنند با ایجاد جو نوسانی در بازار کسب سود کنند. در روزهای اخیر صحبت‌هایی مبنی بر تغییر ریاست بانک مرکزی مطرح شده است و معامله‌گران باور دارند در این شرایط می‌توان خریدها را افزایش داد. از نگاه آنها بازارساز زمانی که وضعیت باثباتی ندارد، برای مداخله در بازار رفتار جسورانه را در پیش نخواهد گرفت. این دسته از معامله‌گران باور دارند که پس از ایجاد تغییراتی در بانک مرکزی، ممکن است عرضه ارز به شکل معناداری افزایش پیدا کند.

با این حال، به نظر می‌رسد دیدگاه‌های افزایشی تا بعدازظهر روز قبل در بازار قوی باقی ماند، چرا که در حوالی ساعت ۱۷، سکه به مرز ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان نزدیک شده بود و دلار نیز تا آستانه مرز ۲۶ هزار تومانی بالا رفته بود.

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: