طبق آخرین آمارها خودروسازان سالانه ۱۰۰ هزار میلیارد تومان زیان ناشی از طرح‌های پیش‌فروش دارند و از سوی دیگر تعداد خودروهای ناقص در پارکینگ آنها به دلیل نبود قطعه به ۱۵۰ هزار خودرو افزایش یافته است. با این حال آنها دست از توزیع رانت در قالب فروش فوق‌العاده برنمی‌دارند.

  •  

امروز قرار است فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو از سر گرفته شود و یک مدل خودرو پژو پارس با ۱۴۵ میلیون تومان اختلاف نسبت به بازار فروش خواهد رفت. این رانت نصیب چه کسانی می‌شود؟

 

در حالی امروز ثبت نام برای خرید خودرو پژو پارس تو فایو (Tu5) با قیمت ۱۴۵ میلیون تومان آغاز می‌شود که همین خودرو در بازار دو برابر و معادل ۲۹۰ میلیون تومان قیمت دارد. در واقع  سود ۱۰۰ درصدی تنها در ۹۰ روز که قرار است ایران خودرو این خودرو را تحویل مشتری دهد. بعید است بازاری بتواند در این مدت کوتاه این طور بازدهی داشته باشد اما اگر رانت خودرو پیش‌فروش ایران‌خودرو نصیب کسی شود چندین برابر بازارهای سرمایه‌گذاری سود کرده است.

پیش-فروش-مرداد

علاوه بر این، خودرو پژو پارس بنزینی نیز با قیمت ۱۴۰ میلیون تومان در لیست فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو قرار دارد. این درحالیست که قیمت این خودرو در بازار ۲۵۵ میلیون تومان است. ۱۱۵ میلیون تومان سود معادل ۸۲ درصد نیز سود به شدت قابل توجهی است. البته این در صورتی است که خودروسازان بتوانند سر موعد خودروها را تحویل دهند تا با قرعه‌کشی این رانت نصیب مشتریان شود.

متقاضیان می‌توانند در زمان مقرر با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۸۸ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: